محتوای خبری بیمارستان سینا

  • تاریخ انتشار : 1399/12/12 - 08:40
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 363
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری هشتاد و یکمین نشست کمیته بحران کووید 19 بیمارستان سینا

در هشتاد و یکمین نشست کمیته بحران بیمارستان سینا نحوه واکسیناسیون واکسن کووید، شیف های تعطیلات نوروزی و روند اتصال بخش ای سی یو جنرال 1 به منبع اکسیژن ساز بیمارستان بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان سینا، نشست کمیته بحران کووید 19 بیمارستان سینا طبق روال هر هفته شنبه 9 اسفند 99 برگزار شد.
در ابتدای جلسه به بیان آمار هفته پنجاه و سوم بحران کووید پرداخته شد و سپس سوریا بابایی، مدیر دفتر پرستاری بیمارستان گفت: آمار مراجعات به درمانگاه تخصصی، روند صعودی را نشان می دهد و سعی می شود این روند کنترل شده  و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی پیش رود، همچنین میزان اعمال جراحی در اتاق های عمل همچون هفته های گذشته در حال انجام است و خوشبختانه از تعداد افرادی که در هفته گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفتند، هیچکدام مبتلا به کووید نبودند.
بابایی در خصوص وضعیت بیماران مبتلا به کووید بیمارستان سینا نیز گفت: میانگین میزان اشغال تخت بیماران مبتلا به کووید در بخش ها در هفته گذشته بین 45 تا 50 درصد بوده است.
دکتر پویا پاینده مهر، رئیس بخش اورژانس بیمارستان سینا به بیان گزارشی از وضع اورژانس در هفته گذشته پرداخت و گفت: با توجه به میزان مسافرت های انجام شده از اهواز به تهران، ممکن است که در آینده با تعداد زیادی از مراجعان مبتلا به ویروس کووید جهش یافته مواجه شویم.
دکتر محمد طالب پور، رئیس بیمارستان سینا بیان داشت: منظور از کنترل میزان مراجعات درمانگاه تخصصی در واقع رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است و به تبع اینکه بیماران غیر مبتلا به کووید نیاز به درمان دارند باید با در نظر گرفتن شیوه های نوین حتما تحت درمان قرار گیرند و می توان در مسیر درمان بیماران با رایزنی هایی که با معاونین درمان گروه های مختلف در بیمارستان به انجام خواهد رسید، برای مراجعه اول ویزیت درمانگاه تخصصی به صورت حضوری باشد و در نوبت های پیگیری درمان، ویزیت به صورت مجازی طبق صلاحدید پزشک معالجه انجام پذیرد تا هم به بهترین نحوه شیوه نامه ها رعایت شود و هم روند درمان بیماران ادامه یابد.
وی همچنین در خصوص انجام واکسیناسیون در بیمارستان سینا گفت: بر طبق دستورالعمل ها و قوانین بنا به نوبت باید روند واکسیناسیون در بیمارستان سینا پیگیری و انجام پذیرد تا ان شاء الله همه گروه واکسینه شوند.
رئیس بیمارستان سینا در ادمه افزود: ممکن است در ایام تعطیلات عید، جامعه مستعد اوج گیری بیماری کرونا باشد در این راستا بیمارستان سینا باید مبنای کاری خویش را بر این قرار دهد که در ایام عید با اوج بیماری روبه رو خواهد شد و همه کشیک ها باید در بالاترین سطح خود در بیمارستان انجام پذیرد.
دکتر مهدی ابراهیمی، معاون درمان بیمارستان سینا با بیان اینکه در فاز دوم 150 واکسن تحویل بیمارستان شده است، گفت: اولویت بندی واکسیناسیون با همکارانی است که بیشترین مواجه با بیماران مبتلا به کووید را دارند و سعی شده در فاز دوم سهمیه ای برای بخش های ویژه وکووید و همچنین همه گروه ها در نظر گرفته شود و هیچ تفاوتی میان گروه ها نیست.
مهندس هادی مخبر، مشاور رئیس بیمارستان سینا در خصوص فعالیت های انجام شده در راستای  اتصال بخش ای سی یو جنرال 1 ( واقع در ساختمان شماره 5) به منبع اکسیژن ساز بیمارستان توضیحاتی را عنوان کرد.
دکتر اتابک نجفی، رئیس بخش های ای سی یو نیز توصیه به حفظ آرامش در روند انجام واکسیناسیون کرد.
حمیدرضا ذاکری، مسئول حراست بیمارستان در خصوص نظم دهی در طی مراحل واکسیناسیون گفت: نیروهای حفاظت فیزیکی برای ایجاد نظم و تحویل امحای ویال های واکسن به دانشگاه در کنار معاون درمان بیمارستان و سوپروایزر کنترل عفونت حضور دارند تا ان شاء الله به بهترین نحو این پروسه به انجام برسد.

  • گروه خبری : بیمارستان سینا
  • کد خبر : 171028
رضا  آسیابی
تهیه کننده:

رضا آسیابی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *