معاونت غذا و دارو دستورالعمل طرح فاصله گذاری اجتماعی در داروخانه را منتشر کرد

موسسان داروخانه های دولتی و خصوصی باید با مراجعه به سایت معاونت غذا و دارو راهنمای طرح فاصله گذاری اجتماعی در داروخانه‌ها را به منظور اجرای فرهنگ سازی رعایت فاصله اجتماعی ویژه بحران بیماری کرونا در محیط داروخانه دریافت کنند.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، شناسایی راه های انتقال عامل ایجاد کننده بیماری نقش مهمی در کنترل آن دارد. راه های انتقال این ویروس هنوز به طور دقیق مشخص نشده است ولی به عنوان یک اصل کلی ویروس های تنفسی به طور عمده از طریق ریز قطرات یا از طریق سرفه یا عطسه و یا لمس اشیا آلوده منتقل می شوند.
یکی از راه های کاهش مواجهه و قطع زنجیره تماس رعایت فاصله گذاری اجتماعی است. از آنجا که بسیاری از شاغلین صنایع و واحدهای تولیدی و خدماتی در معرض بیماری کووید 19 هستند و محل های کسب و کار یکی از اماکن تجمع محسوب شده که می تواند سبب انتقال بیماری شود و از طرفی حفظ سلامت نیروی کار از اهمیت بالایی برخوردار است لازم است مقررات ویژه ای از طریق فاصله گذاری اجتماعی علاوه بر رعایت اصول بهداشتی برای کاهش مواجهات متناسب با سطح اضطرار و درجه اهمیت فعالیت اقتصادی و صنایع در نظر گرفته شود.
در همین راستا راهنمای گام دوم مبارزه با کووید-19(کرونا ویروس) فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در داروخانه در سایت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران به آدرس FDO.TUMS.AC.IR برای مطالعه داروخانه ها و عموم مردم قابل مشاهده است و موسسین داروخانه های دولتی و خصوصی می توانند با مراجعه به سایت معاونت غذا و دارو راهنمای طرح فاصله گذاری اجتماعی در داروخانه‌ها را به منظور اجرای فرهنگ سازی رعایت فاصله اجتماعی ویژه بحران بیماری کرونا ویروس در محیط داروخانه دریافت کنند.
همچنین اجرای این طرح در ارزشیابی سالیانه داروخانه لحاظ می شود.
نسخه Pdf راهنمای گام دوم مبارزه با کووید-19(کرونا ویروس)/ فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در داروخانه از طریق لینک زیر در دسترس است:

راهنمای گام دوم مبارزه با کووید-19(کرونا ویروس)/ فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در داروخانه

خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *