انتشار مقاله عضو هیات علمی دانشکده بهداشت با عنوان نقش تجهیزات حفاظت فردی برای حفاظت از کارکنان بهداشت ودرمان در هنگام شیوع بیماری کووید-19

دکتر فریده گل بابایی استاد گروه مدیر گروه مهندسی بهداشت حرفه ای دانشکده و همکاران ایشان دانشکده بهداشت مقاله ای با عنوان نقش تجهیزات حفاظت فردی برای حفاظت از کارکنان بهداشت ودرمان در هنگام شیوع بیماری کووید-19منتشر کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، سازمان جهانی بهداشت (WHO) به دلیل گسترش کرونا ویروس در سراسر جهان، یک بیماری همه گیر(پاندمی) را اعلام کرد. به دلیل اینکه کارکنان بخش بهداشت و درمان به عنوان خط مقدم مبارزه با بیماری کووی-19 ، د رمعرض مواجهه و خطر این بیماری قرار دارند حفاظت از این افراد بسیار مهم است.
از اینرو، تجهیزات  حفاظت  فردی و نقش آنها در پیشگیری از انتقال کرونا ویروس جدید به کارکنان بهداشت و درمان به موضوع بسیار مهمی تبدیل شده است لذا، مطالعه حاضر راه های انتقال کرونا ویروس جدید، انواع آن، چرایی، زمان استفاده و نوع  وسایل حفاظت فردی براساس مسیر انتقال  و نهایت نقش این وسایل در پیشگیری از انتقال بیماری کووید-19 را مورد بررسی قرار داده است و پرداخته است. 

 

نسیبه  جلالوند
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند

فایل ها

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *