اقدامات پیشگیری از کرونا

پاسخ به پرسش آیا برای افرادی که در معرض ویروس کرونا هستند، پیشگیری دارویی وجود دارد

دانشکده بهداشت و موسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه راهنمای (پاسخ به پرسش آیا برای افرادی که در معرض ویروس کرونا هستند، پیشگیری دارویی وجود دارد) را منتشر کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، افراد بسیاری نظیر کارکنان بهداشتی، درمانی، کارکنان آزمایشگاه و همچین کسانی که در منزل از بیماران مبتلا به ویروس کرونا مراقبت می‌کنند بیشتر از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری هستند. در این نوشتار این سوال بررسی می‌شود که آیا برای این افراد پیشگیری دارویی وجود دارد یا خیر؟
پیشگیری دارویی به معنی مصرف دارو برای جلوگیری از بیماری است و زمانی کاربرد دارد که احتمال انتقال بیماری به فرد سالم وجود داشته باشد. از ابتدای شروع بیماری کووید 19 در چین و با همه‌گیری آن در دنیا، تلاش‌های بسیاری برای یافتن داروهایی جهت پیشگیری یا درمان این بیماری در سراسر جهان در حال انجام است. در چند مطالعه که در محیط آزمایشگاهی بررسی شده است از برخی داروها مانند کلروکین و هیدروکسی کلروکین به عنوان پیشگیری دارویی نام برده اند؛ اما تمام این مطالعات محدود به محیط آزمایشگاه بوده است. با این حال بر اساس برخی کارآزمایی‌های بالینی در چین، کره‌جنوبی و همچنین توصیه شورای تحقیقات پزشکی هند، استفاده از داروی هیدروکسی کلروکین ممکن است یک راهکار برای پیشگیری در کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و افرادی که در تماس نزدیک با بیماران مبتلا ویروس کرونا هستند باشد. 
اگرچه مطالعات اولیه در محیط آزمایشگاه تاثیر برخی داروها مانند هیدروکسی کلروکین و در مواردی کلروکین را به عنوان پیشگیری دارویی ویروس کرونا معرفی می کنند، اما برای بیان تاثیر قطعی این داروها در پیشگیری این بیماری نیاز به انجام مطالعات در بالین بیماران است. در حال حاضر هیچ واکسنی نیز برای جلوگیری از بیماری کرونا وجود ندارد و بهترین راه برای پیشگیری از بیماری، جلوگیری از قرار گرفتن در معرض این ویروس و رعایت نکات توصیه شده بهداشت فردی است.

 

نسیبه  جلالوند
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *