• تاریخ انتشار : 1394/09/28 - 12:09
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 341
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مشاوره و آزمایش داوطلبانه اچ آی وی در گرم خانه‌های تحت پوشش مرکز بهداشت جنوب تهران

کارشناسان واحد بیماری‌های مرکز بهداشت جنوب تهران از گروه‌های پرخطر مراجعین گرم خانه‌های تحت پوشش آزمایش داوطلبانه اچ آی وی گرفتند.

به گزارش روابط عمومي مركز بهداشت جنوب تهران، تقی زاده، کارشناس بیماری‌های این مرکز گفت: با توجه به فرارسیدن هفته اطلاع‌رسانی ایدز 18 تا 12 آذر و شعار سازمان جهانی بهداشت، درمان اچ ای وی کلید پیشگیری است اشاره و بر تشخیص زودهنگام این بیماری به منظور پیشگیری، کنترل و درمان بیش از پیش تأکید کرد.
وی در ادامه افزود: در همین راستا برنامه مشاوره و انجام آزمایش داوطلبانه ایدز از گروه‌های پرخطر مراجعین گرم خانه‌ها، معتادین تزریقی، افراد باسابقه رابطه جنسی کنترل نشده و کارتن خواب‌ها انجام شد.
در این برنامه رضا محمد پور، رضا موسی نژاد و عادل تبریزی، کارشناسان بیماری‌های این مرکز روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 16 و 17 آذر با حضور در گرم خانه بهمن منطقه 16 و مدد سرای مهر منطقه 19، مراجعین را در خصوص ایدز آموزش و پس از مشاوره، تست داوطلبانه اچ ای وی را از افراد پرخطر گرفتند.
در این برنامه 150 تن در خصوص راه‌های انتقال، علائم، راه‌های پیشگیری و درمان ایدز آموزش دیدند و 63 تن از افراد که بعد از مشاوره پرخطر تشخیص داده شدند آزمایش اچ ای وی گرفته شد که افراد با نتیجه تست اچ ای وی مثبت به مراکز مشاوره ارجاع داده شدند./ق
خبرنگار: نگار دیوبندی
  • گروه خبری : مرکز بهداشت جنوب تهران
  • کد خبر : 56509
کلمات کلیدی
نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی