• تاریخ انتشار : 1396/12/13 - 08:47
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1527
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

چهارمین دوره کارگاه‌های آموزشی پزشکان شاغل در برنامۀ طرح تحول نظام سلامت برگزار شد

واحد سلامت روانی اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد جنوب تهران با همکاری گروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه، چهارمین دور از مجموعه کارگاه‌های آموزشی پزشکان شاغل در طرح تحول نظام سلامت را برگزار کرد.

گالری عکس
در این کارگاه که 5 تا 8 اسفند 96 با حضور 36 پزشک مرکز بهداشت جنوب تهران و شبکه‌های شهرری و اسلامشهر برگزار شد، در ابتدا دکتر فرید ابوالحسنی، ونداد شریفی و فرحناز رجایی ضمن خیرمقدم به حاضرین جلسه، به سخنرانی در خصوص اهمیت و ضرورت توجه به اختلالات سلامت روان و مبحث درمان زودهنگام و پیشگیری از مشکلات حوزۀ سلامت روان در طرح تحول نظام سلامت پرداختند.
در روز اول دکتر ونداد شریفی، عضو هیئت‌علمی گروه روان‌پزشکی بیمارستان روزبه، در خصوص شناسایی و درمان اختلالات روان‌پزشکی در نظام مراقبت‌های اولیه، دکتر فرید ابوالحسنی، عضو هیئت‌علمی موسسه ملی تحقیقات سلامت، در خصوص آشنایی کلی با راهنمای ارزیابی و درمان اختلالات سلامت روان و دکتر بهرنگ شادلو (روان‌پزشک) در زمینه ارزیابی و درمان اختلالات سایکوتیک، دوقطبی و همچنین ارزیابی و درمان خودکشی و سایر اورژانس‌های روان‌پزشکی صحبت کردند.
در روز دوم دکتر مرتضی جعفری نیا (روان‌پزشک CMHC) در زمینه اختلالات اضطرابی و ارزیابی و درمان افسردگی به سخنرانی و کار عملی گروهی پرداخت.
در روز سوم کارگاه دکتر یاسر موسوی (روان‌پزشک CMHC) در زمینۀ ارزیابی و درمان اختلالات تکاملی و رفتاری در کودکان به آموزش پرداخت و نمایش فیلم آموزشی در کارگاه جهت شرکت‌کنندگان انجام گرفت. همچنین در ادامه برای آشنایی پزشکان با روند شناسایی، مراقبت، درمان و شیوۀ ارجاع بیماران مبتلابه اختلالات روانی در سامانه سیب، زهرا مرتضوی، کارشناس مسئول واحد سلامت روان جنوب تهران، به بحث و گفتگو پرداخت.
در آخرین روز کارگاه نیز دکتر وجیهه آقا ملایی (نورولوژیست) در زمینه ارزیابی و درمان اختلالات دمانس و صرع صحبت کرد و مرتضوی، در زمینه روند ارجاع بیماران در سامانه سیب صحبت کرد و به سؤالات شرکت‌کنندگان پاسخ گفت.

  • گروه خبری : مرکز بهداشت جنوب تهران
  • کد خبر : 74993
کلمات کلیدی
نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی