محتوای خبری مرکز طبی کودکان

  • تاریخ انتشار : 1394/07/22 - 14:42
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1628
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

بازدید شهردار تهران با هیئت همراه از مرکز طبی کودکان

شهردار تهران در بازديد از مركز طبي كودكان، قول مساعدت برای اختصاص زميني جهت ساخت فضايي براي درمان بيماران مركز طبي كودكان را داد.

به گزارش روابط عمومي مركز طبي كودكان، دکتر قالیباف شهردار تهران به همراه دکتر جعفریان رییس دانشگاه، ايازي قائم مقام معاونت فرهنگي اجتماعي، دكتر بابايي شهردار منطقه 6 و هيئت همراه روز چهارشنبه 22مهر ماه از مركز طبي كودكان بازديد كردند.

بعد از بازديد از چند بخش اين مركز، جلسه اي با حضور رياست بيمارستان دكتر رباني، مدير دكتر مومني، مدير پرستاري ناجي، مسئول امور عمومي كلهر و برخي مسئولين ديگر برگزار شد.
دكتر رباني در اين جلسه اظهار داشت: بيش از 2 هزار بيمار به اورژانس این مرکز مراجعه می کنند که متاسفانه تمكن مالي هم ندارند. تخت هاي بيمارستان جوابگوي بيش از نيمي از بيماران مراجعه كننده نيست به عنوان مثال بيماران جراحي قلب ممكن است 2 تا 3 سال در نوبت باشند.
وي در ادامه گفت: بخش هاي مختلفي از جمله مركز پيوند مغز استخوان در این بیمارستان ايجاد شده كه بدليل كمبود نیروی پرستاري راه اندازي نشده است. همچنین بيماران متابوليك با يك رژيم غذايي مناسب درمان خواهند شد ولي ظرفيت پذيرش در اين بيمارستان محدود است از این رو اگر مركزي ايجاد شود كه بيماران از طریق آن پيگيري شوند از معضلات خانواده ها كاسته خواهد شدو بار اقتصادي بيماران كاهش مي يابد.
دكتر رباني در ادامه ضمن قدرداني از شهردار منطقه 6 به دلیل در اختيار قرار دادن همراه سرا كه اكنون 90 بيمار مستقر هستند تاكيد كرد: هنوز بيماراني هستند كه مكانی مناسب براي استقرار ندارند.
وي در ادامه خاطر نشان كرد: با كمك NGOها و خيرين ميتوان طرح ها و پروژهايي به نفع بيماران با همكاري شهردار ايجاد كرد و فضايي براي ويزيت بيماران و اسكان آنها اختصاص داد كه بار مالي هم براي دولت نداشته باشد.
وي در پايان ضمن قدرداني از زحمات دکتر قاليباف شهردار تهران ادامه داد: خدماتي كه شهردار در تهران انجام داده چشمگير بوده و در برابر اين خواسته در اختيار قرار دادن فضايي براي ايجاد مركز درماني كودكان به مركز طبي ناچيز است.
سپس دكتر جعفريان رييس دانشگاه در تاييد سخنان دكتر رباني با اشاره به اينكه ظرفيت اين مركز 300 تخت و ضريب اشغال تخت ها 100 درصد است که گاهي به 105 هم مي رسد، تاكيد كرد: دو بيمارستان (مفید و مرکز طبی) قابليت پذيرش كودكان را دارد که پاسخگوی نياز همه بيماران نیست. همچنین محدود بودن فضاي فيزيكي از مشكلاتي است كه مركز با آن مواجهه است که متاسفانه فضاي پشتيباني برای آن وجود ندارد. از سوی دیگر گره ترافيكي از ديگر مشكلات اين مركز است كه كاركنان و بيماران با آن مواجهه هستند.
رییس دانشگاه راه اندازي واحد دومي براي پشتيباني اين مركز را ضروري دانست و ادامه داد: قطعا خيرين كودكان و بيماران سرطاني در جهت تحقق اين پروژه ياري خواهند كرد.
وی در ادامه ساخت پاركينگ طبقاتي را از ديگر پروژه لازم جهت رفع مشكل گره ترافيكي اعلام كرد.
دكتر جعفريان در پايان متذكر شد: فضاي مركز طبي كودكان همان فضاي 50 سال قبل است و لذا ضروري است شرايطي جهت اختصاص دادن فضايي مناسب به اين مركز ايجاد كنيم تا بتوانيم خدمات ارزنده تري را براي بيماران نيازمند فراهم نماييم.
ايازي قائم مقام معاونت فرهنگي اجتماعي در ادامه ضمن اشاره به توسعه شهر بعد از پيروزي انقلاب گفت: متاسفانه هنوز مراكز درماني بخصوص در حوزه اطفال گسترش پيدا نكرده و بعد از انقلاب كار اساسي براي مركز طبي كودكان صورت نگرفته است. از این رو ايجاد يه مركز بزرگ و اضافه كردن اين فضا به مركز طبي كودكان ضروري است.
دكتر كوچك زاده فوق تخصص انكولوژي در ادامه ضمن قدرداني از شهردار، مسئله همراهان بيمار را مطرح كرد و افزود: دغدغه من، مشكل همراهان بيمار است كه بتوانيم با ايجاد فضايي مناسب آسايش و رفاه آنان را فراهم و از استرس آنان كم كنيم.
سپس دکتر قاليباف ضمن قدرداني از زحمات دكتر بابايي شهردار منطقه 6  به دلیل ايجاد همراه سرا و جمع كردن چادرهاي بيماران در اطراف بيمارستان مركز طبي كودكان ادامه داد: مسايل و موارد زيادي وجود دارد كه بايد بدان پرداخت اما اولويت بندي اولين قدم براي حل مشكلات است.
وي در ادامه گفت: اگر ما بتوانيم بيماران مستحق و نيازمند را تشخيص داده و 10 درصد آنان را پذيرش كنيم تا بدلايل مشكلات مالي از بيمارستان بيرون فرستاده نشوند، مسئوليت بزرگي را به انجام رسانده ايم.
شهردار تهران با اشاره به بحث توريسم درماني ادامه داد: نبايد توريسم درماني را مختص شهر تهران بدانيم بلکه هر كجا كه امكانات وجود دارد مي تواند پذيرش توریسم داشته باشد.
دکتر قاليباف در بخش دیگری از سخنان خود قول مساعدت برای اختصاص زميني جهت ساخت فضايي براي درمان بيماران مركز طبي كودكان را داد و خاطر نشان كرد: قطعا می توانیم از کمک افراد برای ايجاد سانتر خوبي در زمینه درمان کودکان بهره مند شویم.
وي در پايان گفت: مطمئن باشيد فضاي خوبي در اختيار مركز قرار خواهيم داد و در صورتيكه بيماران نيازمند واقعي شناسايي شدند براي كمك به اين بيماران جهت درمان مساعدت خواهيم كرد.
در ادامه دکتر جعفریان رییس دانشگاه ضمن بازدید از فضاهاي آموزشي مركز طبي كودكان، بر لزوم استفاده بهینه از اين فضاهاجهت آموزش بيشتر تاکید کرد./ق
خبر: هادي پور

  • گروه خبری : رئیس دانشگاه,مرکز طبی کودکان,گروه خبری RSS
  • کد خبر : 54756
کلمات کلیدی
تهیه کننده: