محتوای خبری مرکز طبی کودکان

  • تاریخ انتشار : 1395/06/08 - 08:31
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 966
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری جلسه اعضای پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و اعضای هیئت علمی بیمارستان مرکز طبی کودکان

جلسه بارش افکار اعضای پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و اعضای هیئت علمی بیمارستان مرکز طبی کودکان در سالن هیئت مدیره بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان مرکز طبی کودکان، جلسه بارش افکار اعضای پژوهشگاه و هیئت علمی بیمارستان مرکز طبی کودکان با حضور دکتر بدو رئیس بیمارستان، دکتر زمردی پور رئیس پژوهشکده، دکتر حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و سایر اعضا هفتم شهریور ماه در سالن هیئت مدیره بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار شد.
در ابتدای جلسه اعضای شرکت کننده در جلسه به معرفی خود و شرح زمینه تحقیقاتی خود در پژوهشگاه و بیمارستان پرداختند. سپس دکتر حمیدیه به اهمیت نظم کار و برنامه ریزی در سه حوزه که حوزه اول جابجایی دانشجویان PhD در پژوهشگاه و دانشگاه است اشاره کرد دکتر حمیدیه در ادامه گفت می بایست کمیته آموزشی در نظر گرفته شود تا دانشجویان PhD به بیمارستانها فرستاده شوند و از نزدیک با موارد مختلف آشنا شوند. حوزه دوم به محصول رسیدن پروژه هاست. می بایست پروژه های تعریف شده فقط پژوهشی نباشد و منجر به خلق ثروت برای کشور شود و حوزه سوم تشخیص و درمان است که باید کارها در داخل کشور متمرکز شود و به طور مثال نیازی به ارسال نمونه آزمایشی به خارج از کشور نباشد.
دکتر حمیدیه همچنین به اهمیت علم سلولهای بنیادی اشاره کرد و آنرا جز نوامیس کشوری دانست و ادامه داد این علم در سطح کلان جنبه حیاتی دارد و با بیان اینکه در بعضی کشورها از مطالعه سلول فراتر رفته و وارد سلول شده اند خواستار همکاری بیشتر برای دستیابی به اهداف بالاتر با سرعت بیشتر شد.
دکتر بدو رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان ضمن خوش آمدگویی و خشنودی از میزبانی جلسه زمینه تحقیقاتی خود را بیان کرد و سپس به بیان کلیاتی درباره بیمارستان مرکز طبی کودکان پرداخت و به فعالیت بیمارستان در سطح چهار اشاره کرد و همچنین گفت ضریب اشغال تخت در این بیمارستان 98 درصد است که در فیلدهای داخلی، جراحی و فوق تخصصی با وجود دپارتمان های متعدد بیمارستان فعال است همچنین از وجود 8 مرکز تحقیقاتی در این بیمارستان خبر داد. دکتر بدو با اشاره به سابقه اساتید این مرکز و توسعه بخش رادیولوژی و آزمایشگاه که بزرگترین آزمایشگاه در این مرکز فعال است بستر را برای انجام کارهای درمانی، پژوهشی و ... فعال دانست.
دکتر زمردی پور رئیس پژوهشگاه ضمن بیان فعالیت پژوهشگاه در سه حوزه ژنتیک پزشکی، پزشکی مولکولی و گروه سلولهای بنیادی و پزشکی ترمیمی گفت اولویت پژوهشگاه در 70 درصد موضوع سرطان است و همچنین به آموزش و پژوهش دارای آموزش اشاره کرد و تبادل دانشجو را در این زمینه مهم دانست. ایشان پس از ذکر فعالیت های جاری در پژوهشگاه به جای خالی اساتید در بخش کلینیک در پروژه ها اشاره کرد و حضور آنها را در این زمینه ها مهم دانست. در ادامه سایر اساتید نیز به بیان پیشنهادات خود پرداختند و نقطه نظرات خود را در زمینه های مختلف بیان کردند. جلسه بعدی برای برنامه ریزی های بیشتر هفته اول مهر ماه تعیین شد. این جلسه با بازدید اعضا از پژوهشگاه به پایان رسید.
خبر: یوسفی

  • گروه خبری : مرکز طبی کودکان,گروه خبری RSS
  • کد خبر : 62402
لیلا  یوسفی
تهیه کننده:

لیلا یوسفی