محتوای خبری مرکز طبی کودکان

  • تاریخ انتشار : 1395/07/17 - 12:58
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 2538
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) برای اولین بار در مرکز طبی کودکان برگزار شد

همزمان با 3500 نقطه در ایران و جهان، مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) برای اولین بار در مرکز طبی کودکان برگزار شد.

گالری تصاویر
به گزارش روابط عمومی بیمارستان مرکز طبی کودکان، مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) برای اولین بار در مرکز طبی کودکان همزمان با 3500 نقطه در ایران و جهان، شانزدهم مهرماه با حضور رئیس بیمارستان، اعضای هیئت‌علمی، پزشکان، پرستاران، کارکنان، بیماران و همراهان آن‌ها برگزار شد. در ابتدای این مراسم که با استقبال خانواده‌ها و حضور بیماران، کودکان و شیرخواران همراه بود پس از قرائت زیارت عاشورا، نوحه‌سرائی توسط مداحان اهل‌بیت آغاز شد. اعطای سربند مزین به نام مبارک حضرت علی‌اصغر (ع)، لباس به بیماران، پذیرایی و توزیع غذای نذری نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
به نقل از هیئت عزاداران حصرت علی‌اصغر (ع) مرکز طبی کودکان، هدف از برگزاری این مراسم معنوی شیرخوارگان حسینی (ع) در نخستین جمعه ماه محرم واقعه‌گویی حادثه کربلاست که با تکیه بر عاطفی‌ترین نقطه واقعه عاشورا یعنی شهادت حضرت علی‌اصغر (ع) همراه بود. حضرت علی‌اصغر نوزادی بی‌سلاح و بی‌دفاع بوده است، گرامی داشت یاد آن حضرت می‌تواند رسوایی باطل را افزون‌تر کند. دفاع از آن حضرت دفاع از انسانیت و حق است. لذا با توجه به شفاف بودن این موضوع برای شیعیان جهانیان مخصوصاً ایرانیان همه‌ساله همه آحاد مردم از کوچک و بزرگ، زن و مرد در زنده نگه‌داشتن قیام عاشورا به هر نحوی نقشی ایفا می‌کنند و عشق و علاقه خود به آقا اباعبدالله و یارانش را به رخ جهانیان می‌کشانند.
بر این باور بودیم که بایستی شرایطی فراهم کرد که همراهان بیمار و بیماران بستری در این مرکز هم به‌نوعی بتوانند در مراسمات زنده نگه‌داشتن قیام عاشورا همانند سال‌های قبل نقش داشته باشند و با شفاعت از آقا اباعبدالله و به‌خصوص طفل شش‌ماهه‌اش حضرت علی‌اصغر (ع) شفای بیماران را بخواهند در روزی که تمام نوزادان در بغل مادران خود در صحت و سلامت در مراسم عزاداری حضرت علی‌اصغر (ع) شرکت می کردند این مادران و نوزادان در حسرت شرکت در این مراسم بودند. لذا بر آن شدیم که با راه‌اندازی هیئت عزاداران حضرت علی‌اصغر (ع) مرکز طبی کودکان همه‌ساله در چنین روزی همراه با دیگران مراسم روز جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) را در مرکز طبی برگزار کنیم.
الحمدالله با موافقت ریاست و مدیر محترم مرکز، کارکنان محترم و خدوم مرکز طبی با اشتیاق و با خلوص نیت اقدام به پایه‌گذاری هیئت عزاداران حضرت علی‌اصغر (ع) کرده و با برپایی مراسم معنوی عزاداری در مرکز طبی شرایط را برای این عزیزان و همکاران محترم فراهم کردند.
قرار است همه‌ساله در اولین جمعه ماه محرم با حضور همه عاشقان اهل‌بیت همزمان با سراسر کشور و جهان این مراسم در مرکز طبی کودکان برگزار شود.
خبر: یوسفی

  • گروه خبری : مرکز طبی کودکان,گروه خبری RSS
  • کد خبر : 63166
لیلا  یوسفی
تهیه کننده:

لیلا یوسفی

3 نظر برای این مقاله وجود دارد

78/10/11 - 00:00

ابتكار بسيار بجا و زيبايي بود اجرتان با اباعبدالله الحسين(ع)

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

اللهم اشف کل مریض به حرمت محمد(ص) و آل محمد(س)

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
لیلا

لیلا

78/10/11 - 00:00

احسنت!! اجرتون با سیدالشهدا... ان شاالله خدا همه مریض هارو با ظهور حضرت مهدی علیه السلامد شفا بده..

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *