محتوای خبری مرکز طبی کودکان

  • تاریخ انتشار : 1394/07/15 - 07:21
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 307
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

مدیر مرکز طبی کودکان ایمان به حقیقت هستی و باورهای دینی نقش بسزائی در اخلاق اداری دارد

مدیر مرکز طبی کودکان دکتر مومنی در جلسه مسئولین روز پنج شنبه 9 مهر ماه در زمینه مدیریت واخلاق اداری مباحثی ازدیدگاه نهج البلاغه برای مسئولین بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز طبی کودکان، مدیر مرکز طبی کودکان دکتر مومنی در جلسه مسئولین روز پنج شنبه 9 مهر ماه در زمینه  مدیریت واخلاق اداری  مباحثی ازدیدگاه  نهج البلاغه برای مسئولین  بیان کرد.
وی گفت: در پیمان نامه  حضرت علی ع به مالک اشتر صفات و خصایص مدیر و تواناییهای او آمده است:
اگر اخلاق اداری در زندگی کاری انسان وجود وحضور داشته باشد کار کردن شیرین وتوام با رضایت شغلی واحساس رضایتمندی وخود شکوفای از  یک سو ورضایت مردم وپیشرفت امور وشکوفائی کار ازدیگر سو است،ودرنتیجه موجب رضایت خالق وبارش رحمتها و برکتهای او می شود0
دکتر مومنی با تاکید بر نقش  ایمان به حقیقت هستی و باورهای دینی در اخلاق اداری ادامه داد:
بی توجهی به اخلاق اداری منجر به کم تحملی و بد رفتاری و بی حوصلگی و کار گریزی و ترشرویی می گردد.
امام علی ع می فرماید در کار عاملان خود بیندیش و پس از آزمون به کارشان بگمار و به میل خود و بدون مشورت دیگران بکار نگیر، از افرادی در کار گذاری استفاده کن که از خاندانهای پارسا، با آبرو و کم طمع و عاقبت نگر باشند.
وی در ادامه تاکید کرد: اخلاق اداری و کمالات انسانی مسئولان و کارگزاران بشدت بر دیگران تاثیر گذار است.
حضرت علی ع  می فرمایند: زمامدار همچون رودخانه‏ای پهناوری است که رودهایی کوچک از آن جاری می‏شود؛ پس اگر آب آن رودخانه پهناور، گوارا باشد، آب درون رودهای کوچک گوارا خواهد بود، و اگر شور باشد، آب درون آنها نیز شور خواهد بود.
مدیر بیمارستان با اشاره بر اینکه حضرت در نخستین خطبة حکومتی خود، اساس اداره امور را بر آن معرفی می نماید و صداقت و صراحت در کار را از جمله مهمترین مسائل اخلاقی در چنین عرصه ای مطرح می نماید امیرمؤمنان علی(ع) آنچه را سفارش نموده خود پیش از بیان آن به ساحت عمل در آورده است و آنچه را پرهیز داده خود پیش از به زبان راندن در عرصه عمل از آن دوری نموده است و از این رو سخنان ایشان حقایقی به عمل درآمده و راه رسمی قابل پیروی است چنانچه حضرتش فرموده است:
«مردم، به خدا سوگند شما را به هیچ طاعتی وادار نمی کنم مگر اینکه پیش از شما خودم به آن عمل می کنم و شما را از معصیتی نهی نمی کنم مگر اینکه پیش از شما خود از آن گناه کناره گیری می نمایم».
ادامه داد حضرت فرمودند: انهایی که معاد را باور دارند و حساب و کتاب دقیق الهی  را بر رفتار  و کردار خود حاکم می دانند توجه دقیقی به اعمال خود دارند اگر آدمی خود را رفتنی ببیند و بداند که بر همه امور خویش باید پاسخگوی پروردگار باشد این باور بشدت در رفتار و کردار اداری وی تاثیر خواهد گذاشت و با این دیدگاه از بی انصافی – ظلم- تندی- حرمت شکنی و تعدی به حقوق بندگان خدا و تظاهر پیشگیری می گردد. و خداترسی خود بهترین نگهبان می باشد.
وی در پایان اظهار داشت : مسئولیت و مدیریت به عنوان امانات تلقی می گردد پس در حفظ امانت دقت کنیم.
درجامعه اسلامی به حقوق مردمان توجه خاصی شده است. حقوق مردمان بالاتر و والاترین حقوق و وظیفه حاکمان پاسداری از حقوق مردم می باشد. پرهیز از هرگونه حرمت شکنی و رفتار تند و خشن با مردم.دکتر مومنی اظهار امیدواری کرد که سخنان مولی علی ع را در کار خود سرمشق و الگو قرار داده و بدان عمل کنیم.
خبر: هادی پور
  • گروه خبری : مرکز طبی کودکان
  • کد خبر : 54569
کلمات کلیدی
تهیه کننده: