محتوای خبری مرکز طبی کودکان

  • تاریخ انتشار : 1395/08/13 - 07:25
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 648
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

در همایش بین المللی بیماریهای کودکان

پانل اخلاق و تعهد حرفه ای در طب کودکان برگزار شد

در همایش بین المللی بیماریهای کودکان، پانل اخلاق و تعهد حرفه ای در طب کودکان در سالن اصلی همایش های مرکز طبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز طبی کودکان، آخرین برنامه در بیست و هشتمین همایش بین المللی بیماریهای کودکان به پانل اخلاق و تعهد حرفه ای طب کودکان اختصاص یافته بود.
این پانل، روز یکشنبه دوم آبان ماه 1395 در سالن اصلی همایش های مرکز طبی کودکان برگزار شد.
در این برنامه پس از اشاره به اهمیت و حساسیت این موضوع در گروه سنی کودکان توسط دکتر کدیور به معرفی و بحث سه مورد واقعی پرداخته شد. این سه مورد چالش برانگیز در سه بخش مجزا با موضوعات مختلف برگزار شد.
در بخش اول موضوع "طب سنتی در کودکان و چالش های اخلاقی" با حضور دکتر فریبا اصغری از گروه اخلاق پزشکی دانشگاه، دکتر مژگان تن ساز متخصص طب سنتی، دکتر جنت مشایخی از گروه اخلاق پزشکی و دکتر نیکو نیک نفس فوق تخصص نوزادان، با معرفی یک نوزاد زرد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در بخش بعدی با معرفی شیرخواری با مشکل سرشتی قلبی به  مسئله "درمان های بیهوده و تخصیص منابع در بخش های ویژه، مراقبت تسکینی و نحوه ارائه خبر بد" دکتر علیرضا باقری گروه اخلاق پزشکی دانشگاه، دکتر مامک طهماسبی متخصص طب تسکینی، دکتر رضا شروین بدو فوق تخصص اعصاب کودکان و دکتر رضا شعبانیان فوق تخصص قلب کودکان مطرح شد.
در بخش آخر نیز با ارائه گزارشی از یک خبر واقعی در یکی از روزنامه های کشور، در رابطه با یک مورد سوء رفتار با کودک (کودک آزاری)، مبحث "حقوق کودک و پیشگیری از سوء رفتار و نقش متخصصین کودکان" با حضور دکتر علیرضا پارساپور از گروه اخلاق پزشکی دانشگاه و دکتر فریناز موسوی از گروه پزشکی قانونی مورد بحث قرار گرفت.
در پایان هر بخش به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد و دکتر کدیور نیز از حضور و مشارکت در برگزاری این پانل تشکر و قدردانی کرد.
خبر: یوسفی

  • گروه خبری : مرکز طبی کودکان
  • کد خبر : 63802
لیلا  یوسفی
تهیه کننده:

لیلا یوسفی