اعزام کارکنان دانشکده بهداشت به مناطق سیل زده استان خوزستان با هماهنگی وزارت بهداشت

در آستانه هفته سلامت بازدید از مناطق سيل زده خوزستان در ارتباط با مشکلات احتمالی ناشی از ناقلین، بندپايان و جوندگان انجام شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، در آستانه هفته سلامت تیمی متشکل از همکاران دانشکده بهداشت و اداره بیماری های واگیر وزارت بهداشت، 24 تا 27 فروردین 98،به مناطق سیل زده استان خوزستان اعزام شد. 
مهندس محمدرضا عبایی عضو هیات علمی دانشکده بهداشت به همراه تیم اعزامی از مناطق سیل زده و اردوگاه های اطراف آن شامل اردوگاه های غرب اهواز(شهرستان معين اصفهان)، بادی(شهرستان معين البرز)، حميديه(شهرستان معين کرمان(، سوسنگرد(شهرستان معين تهران(، کارون (شهرستان معين تهران(، هويزه(شهرستان معين تهران( و شرق اهواز، الوان )شهرستان معين دزفول(  و ارودگاه های هويزه، رفيع و ... بازديد کردند.
در ادامه با توجه به بازدیدهای میدانی؛ لانه های جوندگان در اطراف اردوگاه ها و کانون های احتمالی مرتبط با بیماری های واگیر بویژه سالک، لیشمانیوز و مالاریا بررسی و شناسایی شد و به کارشناسان و کارکنان واحد مبارزه بیماری ها مشاوره های لازم ارائه و روش های نمونه برداری و بررسی بیماری های منتقله از ناقلین بصورت فشرده آموزش داده شد تا مناطق مورد نیاز به صورت مستمر و دوره ای مورد پایش قرار گیرد و بر اساس آن اقدامات لازم صورت پذیرد. 

 

کلمات کلیدی
نسیبه  جلالوند - عکس
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند - عکس