برگزاری جلسه آموزشی دیابت ویژه دانش آموزان مدرسه قاضی طباطبائی شهرستان اسلامشهر

واحد تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت سعیدیه با توجه به ابلاغ پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا، جلسه آموزشی با موضوع کنترل چاقی و اضافه وزن و ارتباط آن با بیماری دیابت برای دانش آموزان برگزار کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، مریم مهدی زاده، کارشناس تغذیه مرکز در این جلسه آموزشی که یکشنبه 21 آبان 1402 در مدرسه قاضی طباطبائی برگزار شد به علل اضافه وزن و چاقی در دانش آموزان، عوارض چاقی در این سنین، راهکارهای تغذیه ای به منظور کنترل چاقی و پیشگیری از ابتلای بیماری دیابت پرداخت. 
وی در بخشی از صحبت های خود گفت: چاقی و اضافه وزن با رعایت یک برنامه غذایی صحیح قابل کنترل و درمان است و از این طریق می توان از بروز بسیاری بیماری ها جلوگیری کرد. برای کنترل چاقی و اضافه وزن در دانش آموزان تاکید بر مصرف صبحانه  سالم و عدم حذف آن، مصرف سبزی جات و سالاد قبل از غذا، استفاده از آبغوره و یا آبلیموی تازه به همراه روغن زیتون به جای سس مایونز، محدود کردن مصرف غذاهای پرچرب، سرخ شده و تنقلات پرکالری مانند شکلات، کره، خامه، خامه شکلاتی، بستنی و پرهیز از مصرف مواد غذایی بی ارزش مانند چیپس، پفک، نوشابه و فست فود توصیه می شود.

 

زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی