دوازدهمین نشست هیئت‌رئیسه دانشکده توانبخشی

تاکید رئیس دانشکده توانبخشی بر لزوم به‌کارگیری بیش‌ازپیش گروه‌های آموزشی این دانشکده از توانمندی دانشجویان دکتری تخصصی به‌عنوان دستیاران آموزشی، پژوهشی و بالینی

در دوازدهمین نشست هیئت‌رئیسه دانشکده توانبخشی پیشرفت اجرای برنامه‌های عملیاتی معاونت‌های این دانشکده در شش‌ماهه امسال و همچنین چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو درروند پذیرش متقاضیان بین‌الملل تحصیل در رشته‌های گوناگون دانشکده توانبخشی موردبررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی دانشکده توانبخشی، در این نشست که صبح روز دوشنبه 28 آبان ماه در دفتر ریاست این دانشکده تشکیل شد؛ در ابتدای نشست دکتر هادیان در سخنان پیش از دستور ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول به ارائه گزارشی از روند امور جاری در دانشگاه و دانشکده پرداخت. وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با دانشکده فن اوری های نوین در خصوص جذب و استفاده از اعضای هیئت علمی affiliation dual از به‌کارگیری عضو هیئت‌علمی دانشکده فن اوری نوین در برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و بالینی این دانشکده خبر داد.
رئیس دانشکده توانبخشی با بیان اینکه ایجاد فرصت و تربیت نیروهای جوان برای تصدی پست‌های مدیریتی یکی از سیاست‌های راهبردی و اصلی در فصل نوین فعالیت‌های این دانشکده است، اظهار امیدواری کرد با همکاری و همدلی معاونان و مدیران گروه‌ها شرایط تحقق آن را برای دیگر اعضای هئیت علمی فراهم شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت و توجه به برگزاری به هنگام و منظم جلسات شورای معاونت‌های دانشکده برای پیشبرد برنامه‌های چهارساله این دانشکده، بر آمادگی حداکثری نمایندگان گروه‌ها در این جلسات تاکید کرد.
دکتر هادیان همجنین از معاونان و مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده خواست تا از توانمندی آموزشی، پژوهشی و بالینی دانشجویان دکتری تخصصی به‌عنوان دستیاران اعضای هئیت علمی در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌های تخصصی بیش‌ازپیش بهره گرفته شود.
در ادامه این نشست دکتر خاتون‌آبادی معاون برنامه ریزی و توسعه دانشکده به ارائه گزارش ارسال‌شده معاونت‌ها از میزان پیشرفت اهداف و روند برنامه‌های عملیاتی در شش‌ماهه نخست سال جاری پرداخت. وی بابیان اینکه در یکسال اخیر برنامه‌های بالینی و درمانی و حضور اعضای هئیت علمی این دانشکده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تابعه دانشگاه توسعه‌یافته است پیشنهاد کرد زمینه ایجاد پست مدیر امور بالینی بررسی شود.
در ادامه جلسه دکتر شادمهر معاون بین‌الملل دانشکده گزارشی مبسوط از روند پذیرش متقاضیان بین‌الملل برای پذیرش تحصیل در رشته‌های گوناگون این دانشکده ارائه کرد. وی بابیان اینکه پذیرش دانشجو در حوزه بین‌الملل این دانشکده از سال 2011 آغازشده است گفت: از ابتدای پذیرش دانشجو تاکنون 97 متقاضی تحصیل بوده است که از این تعداد 21 نفر پذیرش‌شده‌اند.
دکتر شادمهر با اشاره به اینکه یک سوم متقاضیان بین‌الملل تحصیل در رشته‌های گوناگون این دانشکده پذیرش‌شده‌اند افزود این میزان از نرخ متوسط پذیرش دانشجوی بین‌الملل در سطح دانشگاه بیشتر است. 
وی افزود: بیش از نیمی از متقاضیان تحصیل در دکترای تخصصی در رشته‌های گوناگون این دانشکده پذیرش‌شده‌اند و این مساله به دلیل موقعیت منحصربه‌فرد دانشکده توانبخشی در منطقه برای جذب دانشجوی بین‌الملل در این مقطع است.
معاون بین‌الملل دانشکده با این توضیح که در برنامه چهارساله دانشگاه در حوزه بین‌الملل، جذب دست کم 15 درصد دانشجوی بین‌الملل از کل دانشجویان شاغل به تحصیل است اظهار امیدواری کرد با توجه به روند جذب دانشجو متقاضی تا اخر برنامه چهار ساله دانشکده توانبخشی این امر محقق شود.در همین راستا وی از مدیران گروه‌های آموزشی خواست برای پیشبرد برنامه‌های جذب متقاضیان بیش‌ازپیش با این حوزه مشارکت داشته باشند. 
دکتر شادمهر در پایان سخنانش پیشنهاد کرد در برنامه نشست مسئولان دانشگاه با دانشگاه‌های بین‌الملل، نمایندگان دانشکده‌ها برای معرفی رشته‌های تحصیلی و بررسی زمینه‌های همکاری حضورداشته باشند.
دکتر علیایی معاون آموزشی دانشکده گزارشی از برنامه‌های کوتاه مدت توانبخشی گروه‌ها را ارائه کرد که مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
در پایان نشست دکتر محمدخانی مدیر گروه شنوایی‌شناسی به ارائه توضیحاتی در خصوص برنامه کوتاه مدت توانبخشی این گروه با عنوان' ارزیابی و توانبخشی وستیبولار در سالمندان' پرداخت. دکتر هادیان تصریح کرد:خوشبختانه باتوجه به اینکه این برنامه در فرمت برنامه‌های وزارت خانه تهیه‌شده است بنابراین می‌تواند پس از بررسی و تصویب نهایی در شورای اموزش دانشکده برای حوزه ریاست داشگاه ارسال شود.
 
عکس و خبر: لیلا روستا

 

لیلا  روستا
تهیه کننده:

لیلا روستا