جلسه هم اندیشی در خصوص شرایط آموزشی گروه های آموزشی بالینی در همه گیری عفونت کووید-19برگزار شد

در جلسه مجازی هم اندیشی بررسی شرایط آموزشی در همه گیری عفونت کووید-19 از بارگذاری دروس تئوری در سامانه نوید تا برگزاری جلسات مورنینگ ریپورت و ژورنال کلاب ها در فضای مجازی، نگرانی از کاهش تعداد بیماران مراجعه کننده به بیمارستان ها و نبود امکان حضور دانشجویان خارجی مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی، وبینار بررسی وضعیت آموزشی در گروه های آموزشی بالینی دانشکده برگزار شد در این جلسه که، صبح روز شنبه ششم اردیبهشت ماه و با حضور دکتر شهریار نفیسی رئیس دانشکده پزشکی دکتر نسیم خواجوی راد مدیر دفتر توسعه دکتر رویا ستارزاده معاون امور هیات علمی دکتر آرش عکاظی معاون معاون آموزش پزشکی عمومی، دکتر علی لباف معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی در سالن شورای دانشکده برگزار شد
در ابتدا دکتر شهریار نفیسی رییس دانشکده  پزشکی با تبریک سال نو و فرارسیدن ماه رمضان با اشاره به شرایط ویژه‌ ایکه پس از همه گیری عفونت کووید-۱۹ در سطح بیمارستانهای آموزشی اتفاق افتاده است بر لزوم بین تعامل بین گروه‌ های آموزشی و دانشکده پزشکی تاکید کرد.
وی با مثبت ارزیابی کردن جلسه وبیناری هم اندیشی در خصوص شرایط آموزشی گروه‌ های بالینی در همه گیری کووید ۱۹گفت: نظیر این جلسات باید به صورت منظم و مستمر برگزار شود.
وي افزود: یکی از مهمترین مسائل نحوه ارزیابی دستیاران است که به این منظور چهارچوبی در دانشکده در دست تدوین است که ظرف روزهای آینده تکمیل و برای بحث با مدیران گروه‌ ها ارسال خواهد شد.
وي ادامه داد: برگزاری آزمون‌ های الکترونیک و غير حضوری در کنار آزمون‌ های درون بخشی راهکار پیشنهادی برای ارزیابی دستیاران است.
دکتر نسیم خواجوی راد مدیر دفتر توسعه آموزش پزشکی نیز در مورد چالش‌ های ایجاد شده در آموزش فراگیران بر اثر همه گیری عفونت کووید ۱۹ توضیحاتی ارائه داد
در ادامه مدیران گروه‌ های آموزشی بالینی به ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت‌ های آموزشی خود در دوران همه گیری پرداختند و چالش‌ های موجود، سوالات و پیشنهادات خود را تشریح کردند.
برگزاری منظم جلسات مورنینگ ریپورت و ژورنال کلاب‌ ها به صورت حضوری با رعایت فاصله و یا استفاده از پتانسیل فضای مجازی، بارگذاری دروس تئوری در سامانه نوید، تداوم آموزش مجازی، اشتراک گذاری مطالب آموزشی و دروس برای دانشجویان سایر دانشگاه‌ ها و اشتراک گذاری تجربیات آموزشی با سایر دانشگاه‌ های کشور، تاکید بر مطالعه بر روی تاثیر و اثر بخشی آموزشی مجازی،  نگرانی از کاهش تعداد بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ ها و ایجاد خلل در فرآیند آموزشی فراگیران، نگرانی از عدم امکان حضور دانشجویان (دستیاران خارجی) بین الملل در بیمارستان‌ ها بخشی از مطالبی بود که در این جلسه مطرح شد.
پس از بیان نقطه نظرات ودیدگاه‌ های مدیران گروه ها، دکتر عکاظی معاون اموزش پزشکی عمومی به پاسخ سوالات مدیران گروه پرداخت و گفت: با توجه به شرایط پیش آمده و تعطیل شدن دوره کارآموزی، پس از بازگشایی دانشگاه‌ ها حضور کارآموزان در بخش‌ ها فشرده‌ تر از قبل خواهد بود و طبق دستورالعمل وزارتخانه حداکثر زمان حضور در بخش‌ ها به ازای هر یک ماه ۲۰ روزه خواهد بود و اژمون‌ ها نیز فشرده‌ تر برگزار خواهد شد.
دکتر عکاظی از امکان تغییر در برخی عناوین پایان نامه‌ ها خبر داد و گفت: در شرایط فعلی و برای دانشجویانی که در استانه فارغ التحصیلی و مراحل پایان نامه هستند تدابیری دیده شده تا خللی در روند اجرای پایان نامه دانشجویان ایجاد نشود.
وي در خصوص حضور کارورزان در بخش‌ های آموزشی گفت: حضور کارورزان باید بر اساس چهارچوب تدوین شده طبق دستورالعمل هاو حداقل ۵۰ درصد باشد.
دکتر علی لباف معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی دانشکده پزشکی نیز گزارشی از عملکرد معاونت در حوزه مجازی سازی آموزش ارائه کرد و گفت: پیش از وضیعت موجود و ضرورت تعطیلی دانشگاه‌ ها به خاطر شیوع عفونت کووید-۱۹، آموزش مجازی بسیار محدود بود اما بعد از شیوع بحران و بنا به ضرورت و نیاز به آموزش مجازی رشته‌ های تخصصی در قالب درس در سامانه نوید تعریف شدند و نیز ۶۱ اتاق مجازی در اسکای روم  و ادوبی کانکت ایجاد و در اختیار گروهها قرار گرفت.
وی به تبیین شیوه نامه پیشنهادی آزمون ارتقای دستیاری سال ۹۹ پرداخت و گفت: گروه‌ های بالینی تا پایان خرداد ۹۹ فرصت دارند نمره درون بخشی خود را در سامانه سیپاد اعلام کنند.
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *