فضای مجازی، یکی از موضوعات اساسی در برندینگ

دکتر ترابی: در زمان حال، روابط عمومی به معنی گوشی همراه است

چهارمین جلسه کمیته فناوری اطلاعات در برندینگ با بررسی روند سیر تکامل روابط عمومی از سنتی به دیجیتال، تحلیل قابلیت های سایت يکی از دانشگاه های برتر در رتبه بندی های بين المللی و بررسی رتبه های مراکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران در سایت وبومتریکس، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، این جلسه روز سه شنبه 15 مرداد 99 در سالن G5  ستاد مرکزی برگزار شد.

 در ابتدا دکتر ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران توجه به  فضای مجازی را یکی از موضوعات اساسی در برندینگ خواند و گفت: باید با تمام توانایی های فضای مجازی آشنا بشویم و ببینم  چگونه این قابلیتها را در دانشگاه  توسعه و  افزایش دهیم  یا کامل کنیم تا بتوانند در توسعه فضای برند ما، نقش اساسی خود را ایفا کنند،همچین  وی  تاکید کرد که باید در حوزه طراحی گرافیک  و برندینگ و حوزه شبکه های اجتماعی و طراحی  نیز کار شود.

دکتر ترابی در ادامه سیر تکامل روابط عمومی را بیان کرد و گفت: اولین بار  2220 سال پیش از میلاد مسیح، پتاه هتب،  وزیر مصر باستان، در کتاب "پندهای اخلاقی پتاه هتب"  به اهمیت نیاز ارتباط با مردم پرداخت و 50 سال پیش از میلاد مسیح نیز اولین خبرنامه عمومی تاریخ، تولید و منتشر شد و وقتی آموس کندال به سمت دبیر مطبوعاتی، اندرو جسکون، هفتمین رئیس جمهور آمریکا، نائل آمد، روابط عمومی برای اولین بار به طور رسمی به یک شغل تبدیل شد.

وی ادامه داد: در  سال 1991 میلادی با همگانی شدن اینترنت روابط عمومی به کمک تکنولوژی پیشرفت قابل توجهی کرد و از سال 2007 و با ظهور آیفون  تحولی در روابط عمومی  به وسیله دنیای دیجیتال به وجود آمد  که باعث شد روابط عمومی سنتی به روابط عمومی مدرن تغییر شکل دهد و  ویدئوهای یوتیوب، شبکه های اجتماعی، وبلاگ نویسی، انتشار آنلاین و وبسایتها ظهور کردند.

او گفت: بازاریابی محتوا، بازاریابی تاثیر گذار و توسعه وبلاگ نویسی  به تخصص های روابط عمومی اضافه شده و فعالیتهای جدیدی چون متخصص شبکه اجتماعی، منتشر کننده مطلب، شکارچی مطالب داغ، بازاریاب محتوا، پین کننده، برندساز، یوتیوب بازها،  میزبان وبینارها و هماهنگ کننده رویدادها، در حوزه فضای دیجیتال بازار پیدا کرده اند.

وی از اعضا خواست که در حوزه  شبکه های اجتماعی فعال بوده و پیگیر باشند؛ به طور مثال در شبکه  اینستاگرام واحدهای دانشگاه  را رصد  و واحدهای موفق را شناسایی کرده و از آنها دعوت به عمل بیاوریم تا در  این جلسات شرکت کنند و تجربیاتشان را در اختیار ما قرار دهند.

 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: باید تمام برنامه ریزیهای ما  بر مبنای گوشی تلفن همراه باشد، زیرا زمان حال، زمان تلفن همراه هست و اکثر تعاملات با گوشی همراه انجام می گیرد، در  زمان حال روابط عمومی به معنی  گوشی همراه است.

در ادامه دکتر ترابی سایت دانشگاه های برتر در رتبه بندی های بين المللی را به نمایش گذاشته و در خصوص  قسمتهای مختلف  سایتهای فوق   با اعضا به بحث و   بررسی  پرداخت، سپس رتبه تعدادی از مراکز  تحقیقاتی ایران و مراکز  وابسته به دانشگاه  علوم پزشکی تهران در  سایت وبومتریکس بررسی شد و مقرر شد تا رتبه های  همه مراکز  و بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی نیز چک شود و استانداردها مشخص شود تا رتبه های بهتری بتوانیم کسب کنیم و مراکزی که در این سایت نیستند هم بتوانند براساس استانداردها عمل کرده و رتبه کسب کنند.

همچنین  اعضای کمیته فوق، نقشه ذهنی جعبه ابزار فناوری را  مجدداً بررسی کرده و  براساس بحثهای صورت گرفته در   این جلسه، در قسمت کنترل کیفیت، شبکه های اجتماعی ( با دو زیر مجموعه طراحی گرافیکی و محتوا ) و در قسمت تحلیل و آنالیز هم گزارش بهترین عملکردها، به  نقشه  اضافه شد تا در این حوزه ها نیز فعالیتهای لازم صورت گیرد.

 در پایان  وظایف اعضای کمیته براساس نقشه ذهنی جعبه فناوری،  مشخص و مقرر شد تا  افراد در  آن حوزه فعالیت و  نقشه ذهنی حوزه خود را ترسیم کرده و در جلسات آتی گزارش آن را ارائه  کنند.

الناز واحدي
تهیه کننده:

الناز واحدي

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *