نشست تخصصی عملیات اجرائی پروژه «دوره‌های کمک پرستاری»

دکتر رامین رحیم نیا: دوره‌های کمک پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی تهران عملیاتی می‌شود

نشست تخصصی عملیات اجرائی پروژه پیشنهادی «دوره‌های کمک پرستاری» دانشگاه علوم پزشکی تهران به مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان نظام سلامت کشور با حضور معاونین توسعه و درمان دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع؛ این نشست با حضور دکتر رامین رحیم نیا و دکتر سعید ناطقی معاونین توسعه و درمان، علیرضا عرب یارمحمدی مدیر توسعه سازمان و سرمایه انسانی، دکتر پیمانه گوران معاون بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات و دکتر کامبیز مرادزاده معاون آموزشی و قائم‌مقام سرپرست مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان نظام سلامت کشور برگزار شد. 
دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه با تأکید بر اینکه این دوره جهت ساماندهی 1058 نفر از کمک بهیاران و بیماریاران شاغل در بیمارستان‌های تابع دانشگاه علوم پزشکی تهران برنامه‌ریزی و تدوین شده است؛ گفت: در ابتدا برای 232 نفر با شرط داشتن مدرک دیپلم، گواهینامه دوره یک‌ساله کمک پرستاری، اشتغال به شغل کمک پرستاری و رضایت مسئولان بیمارستان تغییر عنوان به کمک پرستار آغاز شد که این افراد می‌توانند از مزایای تغییر عنوان به کمک پرستار در حکم کارگزینی، شامل تعلق فوق‌العاده سختی شرایط کار و شمول قانون ارتقای بهره‌وری کارکنان بالینی نظام سلامت بهره‌مند شوند. 
وی در ادامه تصریح کرد: باتوجه‌به اینکه حدود 726 نفر از شاغلین کمک پرستاری به دلیل نداشتن گواهی‌نامه کمک پرستاری یک‌ساله از امکان برخورداری مزایای فوق محروم می‌شدند؛ دوره اول آموزشی در سال 1402 بر اساس کوریکولوم مصوب وزارت بهداشت با 350 نفر در قالب 7 گروه 50 نفره  بر اساس معیارهای معاونت درمان (سابقه خدمت، رضایت محل خدمت و...) انتخاب شدند و به این دوره راه یافتند.  
دکتر رحیم نیا با بیان این که این دوره از 10 تیر 1402 آغاز می‌شود؛ خاطرنشان کرد: به جهت تسهیل و کمک به همکاران هزینه دوره 10 میلیون تومان است که به‌صورت تقسیطی در ده ماه پرداخت می‌شود.  
در ادامه دکتر کامبیز مرادزاده معاون آموزشی و قائم‌مقام سرپرست مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان نظام سلامت کشور با اشاره به اینکه اگر این دوره در بخش خصوصی و با این شرایط برگزار می‌شد هزینه تمام شده برای هر نفر رقمی بالغ بر 20 میلیون تومان می‌شد؛ تأکید کرد: شاغلینی که موفق به اتمام دوره می‌شوند در پایان دوره گواهی‌نامه کمک پرستاری مرکز ملی مهارتی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت می‌کنند.  
وی یادآور شد: این تصمیم با وجود کمبود شدید منابع مالی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال جاری به جهت رعایت حقوق همکاران زحمت‌کش عزیز دانشگاه با هزینه‌ای بالغ بر 55 میلیارد تومان در سال همراه خواهد بود. 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *