بازدید رئیس دانشگاه از مجموعه داروخانه‌های 13 آبان

دکتر قناعتی: نظم و انضباط در مجموعه داروخانه‌های 13 آبان مثال‌زدنی و خدمتی که در اینجا ارائه می‌شود بی‌نظیر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با همراهی دکتر سیداحمدرضایی، سرپرست مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، دکتر محمدرضا روئینی، رئیس مجموعه داروخانه‌های دانشکده داروسازی و داروخانه‌های بیمارستانی دانشگاه و دکتر محمد شریف‌زاده، رئیس دانشکده داروسازی از مجموعه داروخانه‌های 13 آبان دیدن کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی روز چهارشنبه 3 آذر 1400 پس از بازدید از این مجموعه در نشستی با مسئولان این واحد ضمن قدردانی از هوشمندی، دقت و تلاش مدیران قبلی و فعلی این مجموعه که پایه‌های آن را محکم گذاشته‌اند، نظم و انضباط در مجموعه داروخانه‌های 13 آبان را مثال‌زدنی دانست و گفت: خدمتی که در اینجا ارائه می‌شود بی‌نظیر است و من از نحوه پاسخگویی به مردم، سیستم مرکز اطلاعات دارویی داروخانه 13 آبان (DPIC)، سیستم استخدام و سیستم خریدهای متمرکز لذت بردم.

رئیس دانشگاه بر «به‌روز بودن» و «بررسی آخرین یافته‌ها در جهان» در زمینه توزیع دارو و خدمات تاکید کرد و گفت: در حال حاضر تولید 20 درصد از گردش مالی در جهان را شامل می‌شود و 80 درصد دیگر خدمات است که متأسفانه در کشور ما به دلایل تحریم روی تولید تمرکز کرده‌ایم. این درحالی است که در کشوری مثل انگلیس تولید در مقایسه با خدمات کم است انها از خدماتی مثل بانک‌های بزرگ و خدمات بیمه‌ درآمدهای هنگفتی به دست می‌آورند.
دکتر قناعتی افزود: مطمئن هستم که همه شما دلتان برای مملکت و مردم خودتان می‌تپد بنابراین برای عبور از تنگناها راهی جز علم‌آموزی و افزایش آگاهی نداریم.
وی با بیان اینکه در نگاه مدیریتی مدرن اعتقاد به درست شدن ریزمجموعه‌ها دارند افزود: واحد شما بر روی مردم اثرگذار است زیرا وقتی با مردم با محبت و مهربانی و با آگاهی رفتار می‌کنید آنها را یک سطح بالاتر می‌آورید و فهمشان را افزایش می‌دهید.
وی با اشاره به اینکه 16 درصد مردم ایران مخالف واکسیناسیون کرونا هستند افزود: اگرچه این عدد از کشوری مثل امریکا کمتر است اما همین درصد هم برای کشور ما زیاد است.
رئیس دانشگاه با بیان اینکه اگر علم داشته باشیم همه‌چیز خواهیم داشت گفت: داشتن آگاهی و علم سرآغاز هر رشدی است. جهل به‌اضافه علم می شود جرم و تباهی، جهل به‌اضافه ثروت می شود فساد؛ جهل به‌اضافه قدرت می شود استبداد و جهل به‌اضافه دینداری سطحی می شود داعش و تروریسم و نیز جهل به‌اضافه آزادی می شود هرج‌ومرج اما علم به‌اضافه فقر می شود قناعت، علم به‌اضافه ثروت می شود نوآوری و پیشرفت علم به‌اضافه قدرت میشود عدالت، علم به‌اضافه دین میشود استقامت و علم به‌اضافه آزادی باعث خوشبختی می‌شود.
دکتر قناعتی افزود: با توجه به مراجعه 60 تا 70 میلیون نفری به نظام سلامت در ماه، اگر پزشکان، داروسازان و دندان‌پزشکان خوب و اخلاق مدار تربیت کنیم که بتوانند اثرگذار باشند جامعه ما گلستان می‌شود.
وی با قدردانی از همه تلاشگران مجموعه داروخانه‌های دانشکده داروسازی و داروخانه‌های بیمارستانی دانشگاه گفت: حالا که در این موقعیت قرارگرفته‌ایم که می‌توانیم به مردم بی‌پناه و فقیر کمک کنیم از خدا بخواهیم بتوانیم وظیفه خود را به‌خوبی به انجام برسانیم.

در ابتدای این نشست دکتر محمدرضا روئینی، رئیس مجموعه داروخانه‌های دانشکده داروسازی گزارشی از اقدامات این مجموعه ارائه و برنامه های آینده آن را تشریح کرد.

در بازدید از داروخانه‌های شبانه‌روزی و فوق تخصصی 13 آبان، دکتر محمدرضا روئینی رئیس مجموعه داروخانه‌های دانشگاه در خصوص فرآیند پذیرش و تائید نسخ، الزامات قانونی موجود ازجمله قوانین سازمان‌های بیمه‌گر، وزارت بهداشت و ...، مشکلات اجرائی، آمار روزانه مراجعه‌کنندگان گزارش کاملی به رئیس دانشگاه ارائه کرد.

دکتر میثم اسمعیلی معاون تدارکات داروخانه‌های دانشکده، سرفصل فعالیت‌های انبارمرکزی را در برنامه‌ریزی، تأمین، فرآیندهای کنترل و نظارت استانداردهای نگهداری دارو، تجهیز و پشتیبانی داروخانه‌های دانشکده و بیمارستانی توضیح داد.

در کلینیک مراقبت‌های دارودرمانی داروخانه ۱۳ آبان، دکتر حنانه برادران، متخصص داروسازی بالینی، خدمات کلینیک را در حوزه آموزش دانشجویان داروسازی دانشگاه، مشاوره‌های تخصصی دارویی و آموزش استفاده از وسائل و تجهیزات پزشکی به هم‌وطنان مراجعه‌کننده، تهیه دستورالعمل‌های سلامت و... را گزارش کرد.

در داروخانه فوق تخصصی 13 آبان، دکتر امیر رامهرمزی مدیر داروخانه، گزارش کوتاهی از آمار نسخ، تاریخچه توزیع داروها در این داروخانه، کمبودها و شرایط فعلی داروهای تخصصی موجود، گزارش فعالیت‌های خستگی‌ناپذیر همکاران به هم‌وطنان ارائه و یکی از امتیازات شاخص آنها را راهنمایی دلسوزانه و دقیق مراجعه‌کنندگان عنوان کرد.

واحد دیگر مورد بازدید، مرکز دارو پزشکی داروخانه ۱۳ آبان بود که دکتر مژگان مشایخی مدیر مرکز، در خصوص خدمات و آمار مشاوره‌های تلفنی، مقایسه و افزایش قابل‌توجه این تماس‌ها در بحران‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، وبینارها و فرآیند پاسخ‌گویی علمی و مستند جاری توضیح داد.

 سپس دکتر رویینی، در نشست معاونان و مدیران مجموعه داروخانه‌ها با رئیس دانشگاه، تاریخچه و مأموریت مجموعه، چارت سازمانی، پروژه‌های توسعه، واحدهای تشکیل‌دهنده در بخش‌های داروخانه‌های دانشکده داروسازی، داروخانه‌های بیمارستانی و واحدهای پشتیبان سازمان مرکزی، منابع انسانی موجود را تشریح کرد.

خبرنگاران: مهدی گلپایگانی – نسیبه نصیرپور

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *