دیدار مدیر امور ایثارگران دانشگاه با خواهران رزمنده و امدادرسان 8 سال دفاع مقدس

دکتر مقیمی گفت: زنان در طول 8 سال دفاع مقدس نقش تأثیرگذاری در حمايت‌های مختلف در عرصه‌های جنگ داشتند و مردان سلحشور ايرانی به مدد پشتيبانی زنان، توانستند بزرگ‌ترین قله‌های نبرد حق عليه باطل را فتح كنند.

این جلسه با حضور دکتر وسکویی، مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان، دکتر مجدی نصب، دکتر خلیلوند و آزاد مژدهی روز دوشنبه 2 مهرماه 1397 و در سالن شهدای دفتر امور ایثارگران برگزار شد.
در ابتدا دکتر مقیمی مدیر امور ایثارگران ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم و بزرگداشت هفته دفاع مقدس از ایثارگری‌ها و مقاومت‌ها در طول هشت سال دفاع مقدس تجلیل کرد.
وی گفت: زنان در دوره‌های مختلف از تاریخ پرحماسه ایران اسلامی نقش باشکوه و بی‌بدیلی در جامعه ایفا کرد‌ه‌اند. ازجمله مقاطع تاریخی که زنان دوشادوش مردان در جامعه ما حضور داشتند انقلاب اسلامی و پس‌ازآن هشت سال دفاع مقدس بود که با هم‌صدایی و همراهی مردان حماسه خونین آفریدند.
وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال باحال وهوای عاشورایی همراه بود گفت: مراسم غبارروبی گلزار شهدای گمنام دانشگاه که با حضور هیئت‌رئیسه محترم دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران و اعضای محترم هیئت‌علمی و کارکنان و دانشجویان در روز گذاشته باشکوه برگزار شد، نشست با خواهران رزمنده و برگزاری کارگاه علوم و معارف دفاع مقدس برای اعضای هیات علمی دانشگاه. دیدار با ایثار گران و شرکت در همایش کشوری مشاورین ایثارگر از دیگر برنامه‌های دفتر امور ایثارگران است.
مدیر امور ایثارگران در ادامه با اشاره به فعالیت‌های دفتر امور ایثار گران و کمیته‌های شش‌گانه آموزش و پژوهش، رفاهی، اداری، فرهنگی و اطلاع‌رسانی، ورزشی و هیات علمی میهمانان را در جریان روند فعالیت‌های این کمیته‌ها قرارداد.
مدیر امور ایثارگران از زنان رزمنده خواست دیدگاه‌های خود را پیرامون ترویج ایثارگری در محیط دانشگاه بیان کنند.
 سپس دکتر وسکویی مشاور امور زنان در دانشگاه از ایثارگری‌های خواهران رزمنده در طول دوران هشت سال دفاع مقدس تشکر کرد و از آنان خواست که در این برهه زمانی در مسائل اجتماعی مشارکت بیشتری داشته باشند.
وی گفت: از تجربیات شما و خاطرات تلخ و شیرین دوران هشت‌ساله جنگ تحمیلی استفاده خواهیم کرد.
مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان افزود: در طول دوران کاری تنها در حیطه پرستاری کارکردم و در این امور بیشتر در حد برطرف کردن مشکلات عمده آن خانواده‌ها خدمتگزار بودم ولی الآن باید بیشتر برای این گروه کارکنم و کاره‌های عقب‌مانده با کمک دوستان در یک جلسه شورای مشورتی با حضور آقایان و خانم‌های رزمنده تنظیم‌شده تا بتوانیم از تجربیات آنان استفاده کرد و کاره‌ها را به سرانجام برسانیم.
دکتر وسکویی از مدیر امور ایثارگران خواست تا از دیگر زنان رزمنده بازنشسته هم دعوت به همکاری کنند.
دکتر خلیلوند یکی دیگر از رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: بسیار خوشحال هستم که در جمع شما هستم و امیدوارم آنچه در ظاهر داریم در باطن هم به آن پایدار باشیم من باسابقه‌ای که داشتم باافتخار هم در زمان انقلاب و هم در طول هشت سال دفاع مقدس به برکت وجود امام آشنا شدم و به‌هیچ‌عنوان هم پشیمان نیستم و این می‌تواند ذخیره خوبی برای آخرت باشد.
وی گفت: اکنون در حوزه زنان در امور مجلس فعالیت می‌کنم وی خطاب به دکتر وسکویی گفت: شما در حال حاضر می‌توانید از تجربیات خواهران رزمنده مثل پزشک و متخصص و پرستار درزمینهٔ های پزشکی در امور زنان استفاده نمایید.
آزاد مژدهی یکی دیگر از خواهران رزمنده گفت: بهتر است در این جلسات از معاونت فرهنگی دانشگاه دعوت شود تا بیشتر با زنان رزمنده موفق در دانشگاه آشنا شود.
دکتر پروین مجدی نسب یکی دیگر از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: بحث دفاع مقدس، بحث بسیار جذابی است به‌گونه‌ای که هرکسی از نسل جوان وارد این مقوله شده عاشق آن می‌شود. خیلی مهم است این جذابیت ادامه‌دار باشد تا این افراد تا آخر در این عرصه فعالیت کنند. این کار هنر ماست ما اگر بخواهیم ترویج ایثارگری را در دانشگاه توسعه دهیم بهتر است بادانش روز و استفاده از شبکه‌های اجتماعی و سازمان‌دهی همه علاقه‌مندان برنامه‌ریزی کنیم.
وی گفت: این کار منوط به برنامه‌ریزهای مدون درزمینه های  آموزشی و این‌که مدیران در دانشگاه همراه باشند به‌صورت همراهی عملی با کارکنان، چون وجود نیروی انسانی می‌تواند عامل پیشرفت و رسیدن به اهداف باشد نه ابزار.
 در این جلسه با اهدا هدایایی از خواهران رزمنده تجلیل به عمل آمد.
خبر: اسماعیلی
عکس: گلمحمدی

کلمات کلیدی
زهرا  اسمعيلي - عکس
تهیه کننده:

زهرا اسمعيلي - عکس