سخنرانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در همایش سلامت معنوی بیماران

دکتر اصغر قربانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در همایش سلامت معنوی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند سخنرانی کرد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان بهارلو، روز سه شنبه 28 آبان 98 همایش سلامت معنوی با همکاری ستاد اقامه نماز استان خراسان جنوبی، در سالن همایش های شهید رحیمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد.
در این همایش که با حضور منتخبین از سه بیمارستان دانشگاهی و دو بیمارستان تامین اجتماعی برگزار شد، دکتر اصغر قربانی، متخصص اطفال بیمارستان بهارلو و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران،  به سخنرانی پرداخت.
دکتر قربانی، استاد نمونه کشوری دوره های سلامت معنوی (آموزش احکام نماز بیماران)،  این کارگاه را  با هدف آشناسازی کادر درمانی و مراقبتی، با احکام وآداب اقامه نماز در شرایط خاص بیماری و آسان سازی اقامه نماز برای بیماران با تجهیز اطاق ها به امکانات و اقلام عبادی مورد نیاز برگزار کرد.
در ابتدای کارگاه حجت الاسلام والمسلمین کمیلی، مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان جنوبی، پس از خیر مقدم و تشکر از دست اندرکاران این همایش، بر لزوم برگزاری چنین همایش هایی تاکید کرد.
در ادامه دکتر قربانی، بعنوان مدرس،  احکام بیماران (نماز بیمار، وضوی بیمار، وضوی جبیره، وضو و تیمم نیابتی، لباس بیمار و غیره ...) را تشریح نموده و ابزار و وسایل ابتکاری که در مرکز آموزشی درمانی بهارلو برای تسهیل در ادای فریضه نماز در اتاق ها و بخش های بیمارستان به کار گرفته شده است را  به حضار معرفی و در خصوص روش های استفاده از آنها تو ضیحات لازم ارائه داد. 
توضیح اینکه همایش سلامت معنوی به صورت دوره ای در مراکز درمانی دانشگاهی و غیر دانشگاهی برگزار می شود. این همایش روز سه شنبه 21 آبان 98 نیز در دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار و با استقبال بی نظیر مخاطبان مواجه شد.
گزارش کامل  این همایش ها به عنوان یک برنامه آموزشی  از طریق مراکز صدا و سیمای استان ها تهیه و بخش هایی از این برنامه از شبکه استانی، شبکه قرآن و شبکه سراسری خبر پخش شد. 
خبرنگار: فهیمه نجاری
عکس: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

 

فهیمه  نجاری
تهیه کننده:

فهیمه نجاری