عضو مجمع خیرین بیمارستان شریعتی: کرونا کادر پزشکی ما را جاودانه کرد، تاریخ از شما با افتخار یاد می کند

سومین جلسه هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی در این بیمارستان برگزار شد.

مجمع خیرین بیمارستان شریعتی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان شریعتی، سومین جلسه هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی، صبح روز دوشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۰ در بیمارستان شریعتی برگزار شد. محمدرضا کارگری، نایب‌رییس مجمع خیرین کشور و عضو هیات امنای انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی و مهندس محمدجواد حیدری‌پور، مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مهمانان ویژه این نشست بودند. در ایتدای جلسه محمدرضا کارگری با اشاره به شرایط کشور و تاثیر آن بر ضروریات زندگی مردم از جمله هزینه‌های بهداشت و درمان گفت: وقتی عضوی از خانواده دچار بیماری می‌شود، تمام آن خانواده را درگیر می‌کند چراکه هزینه‌های دارو و درمان روز سرسام‌آور است. همین امر موجب می‌شود مراجعات به بیمارستان‌های دولتی همچون شریعتی افزایش پیدا کند؛ بیمارستانی که خود نیز در تامین نیازمندی‌ها و تجهیزاتش با مشکلات فراوان روبروست.

نایب‌رییس مجمع خیرین کشور افزود: در این شرایط، حضور خیرین و نیکوکاران در کنار بیمارستان‌ها می‌تواند به ترمیم این آلام کمک کند و ما از این بابت قدردان و شاکر خداوند متعال هستیم که این توفیق را به ما عطا کرده است.

در ادامه دکتر احمدرضا جمشیدی، رییس بیمارستان شریعتی با قدر دانی از حضور خیرین در بیمارستان شریعتی گفت: این بیمارستان با ۶۲۰ تخت فعال همه روز ه پذیرای جمع کثیری از هموطنان از اقصی‌نقاط کشور است و در کنار انجام خدمات درمانی، به تربیت و تعلیم جمع کثیری از پرستاران و پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص در تمامی رشته‌ها اشتغال دارد.

دکتر جمشیدی افزود: بیمارستان شریعتی مرجع درمانی بسیاری از بیماری‌های صعب‌العلاج و نادر است که ساختمان آن قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد. گذر زمان بسیاری از بخش‌ها و تجهیزات این بیمارستان را با چالش مواجه کرده، به قسمی که هر روز با فهرست جدید تجهیزاتی که عمر مفیدشان به پایان رسیده و مستهلک شده‌اند مواجهیم. همین امروز خبر دادند که دستگاه ام.‌آر.‌آی بخش رادیولوژی بیمارستان متوقف شد و من خدا را شکر می‌کنم که اورهال کردن این دستگاه پیش‌تر در دستور کار مجمع خیرین بیمارستان قرار گرفته است.

محمدجواد حیدری‌پور مدیرکل امورخیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت نیز که در این نشست حضور داشت در سخنان کوتاهی گفت: به سهم خودم از مجمع خیرین بیمارستان شریعتی، دکتر جمشیدی و همه کسانی که به حوزه سلامت مردم کمک می‌کنند و همراه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند، تشکر کرده و اعلام می‌کنم که ما هم در وزارتخانه به سهم خودمان یار و همراه شما هستیم و سعی می‌کنیم موانع بوروکراتیک را از سر راه خیرین برطرف و انجام کارهای خیر را تسهیل نماییم.

درادامه دکتر حسن حمزه زاده مدیر عامل مجمع خیرین بیمارستان شریعتی ضمن قدر دانی از حضور دکتر حیدری پور مدیر کل سلامت وزارت بهداشت درباره روند تشکیل مجمع خیرین بیمارستان و همچنین نیاز های اولویت دار بیمارستان توضیح داد و افزود: با استقبال خیرین ، بنیاد خوبی در بیمارستان شریعتی نهاده شده است . حضور خیرین در بیمارستان و نظرات کارشناسی اعضا باعث می شود کمک های خیرین همان جا که لازم است لحاظ شود از این رو همانطور که گفته شد این جمع حلقه ای از بهشت است. مدیر عامل مجمع خیرین بیمارستان شریعتی با اشاره به جلسات برگزار شده در یک ماهه اخیر گفت: در جلسات متعدد گذشته نیازمندی های مهم  بیمارستان احصا شده است.

علی روحی فردپور، رییس هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی پس از استماع گزارش نیازهای اولویت‌دار بخش‌های مختلف گفت: تک‌تک اعضای هیات مدیره آمادگی خود را برای تامین نیازها اعلام کرده‌اند، اما با توجه به‌ حجم گسترده نیازمندی‌ها، پیشنهاد می‌کنم در آینده نزدیک گلریزانی برگزار شود و از توان نیکوکاران و خیرین برای تامین این نیازها استمداد شود. این پیشنهاد با تایید اعضا مواجه و مقرر شد در فاصله بین اعیاد قربان و غدیر مراسم گلریزان انجام شود.

درپایان این جلسه دکتر جمشیدی با اهدای لوح سپاس از محمدرضاکارگری، تقدیر و از اقدامات و همراهی‌های او در تشکیل مجمع خیرین بیمارستان شریعتی قدردانی کرد.

 فرانک  معصومی فرد
تهیه کننده:

فرانک معصومی فرد

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *