بازدید نوروزی عضو هیئت‌رئیسه دانشگاه از بیمارستان‌های روزبه و فارابی

معاون فرهنگی دانشگاه: پاسخگویی به نیازهای بهداشتی درمانی مردم با کمترین هزینه آن‌هم در این روزهای تعطیل، بزرگ‌ترین کار فرهنگی است

دکتر عبدالرحمن رستمیان بیمارستان‌های فوق تخصصی روزبه و فارابی را در خط اول علم و درمان از افتخارات دانشگاه و کشور خواند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، چهارشنبه 4 فروردین 1400، معاون فرهنگی دانشگاه به همراه دکتر احسان مقیمی پزشک ستاد هدایت در بازدید از اورژانس بیمارستان‌های فوق تخصصی روان‌پزشکی روزبه و چشم‌پزشکی فارابی ضمن تبریک سال نو و قدردانی از حضور فعال مسئولان و کارکنان این مراکز در ایام نوروز با ایشان از نزدیک دیدار و گفت‌وگو کردند.

دکتر رستمیان رضایتمندی مردم را یکی از بهترین شاخص‌های ارزیابی کار فرهنگی عنوان کرد و افزود: یکی از موضوعات مطرح در جهان مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه (university social responcibility) است؛ یعنی همه افراد در هرجای دانشگاه پاسخگوی نیاز مردم باشند. این‌که در روز تعطیل رسمی کشور، همکاران ما در اورژانس بیمارستان فارابی پاسخگوی بیش از 250 مراجعه‌کننده هستند خود یک کار فرهنگی و نمود بارز مسئولیت‌پذیری اجتماعی است. پاسخگویی به نیازهای بهداشتی درمانی مردم با کمترین هزینه آن‌هم در این روزهای تعطیل، بزرگ‌ترین کار فرهنگی است. دانشگاه هم باید در حد توان و امکانات از این افراد حمایت کند.

وی در ادامه، بیمارستان‌های فوق تخصصی روزبه و فارابی را در خط اول علم و درمان از افتخارات دانشگاه و کشور خواند و تصریح کرد: باید تلاش کنیم با تربیت باسوادترین پزشکان و به‌کارگیری فناوری‌های روز جهان، همواره بیمارستان‌های دانشگاه پیشرو بمانند. خوشبختانه بیمارستان فارابی به دلیل جایگاه بین‌المللی بسیار خوبی که در منطقه دارد هم در بحث جذب دانشجو و هم بیمار خارجی موفق بوده است. از طرفی بیمارستان روزبه هم با ورود به حوزه بیمارستان‌های سلامت‌محور با برنامه ویزیت بیماران در منزل، اقدامات درخوری انجام داده که قابل‌تقدیر است. هر یک از بیمارستان‌های دانشگاه به‌نوبه خود در تربیت نیروهای متخصص کشور سهم به سزایی دارند و کمک می‌کنند تا دسترسی مردم در دورافتاده‌ترین شهرها و روستاهای کشور به خدمات تخصصی به‌مراتب بهتر از قبل شده و از بار مراجعات غیرضروری به بیمارستان‌های پایتخت نیز کاسته شود.

معاون فرهنگی دانشگاه با تأکید بر حمایت و پشتیبانی از بیماران روانی و خانواده‌هایشان افزود: بیمارستان روزبه به دلیل بیمارانش باید خاص دیده شود و موردحمایت و پشتیبانی نهادهای دولتی و غیردولتی باشد تا بتواند قدرتمندانه به کارش ادامه دهد. چراکه هزینه بیماران روانی تنها محدود به دارو و درمان نیست و این بیماران هزینه‌های دوم و سوم بالایی دارند و نگهداری از آنان و پشتیبانی خانواده‌هایشان بسیار مهم است. در این مسیر نقش خیرین سلامت و مشارکت‌های مردمی که نیت‌های خیرخواهانه خوبی دارند بسیار کمک‌کننده است. این وظیفه ماست تا ارتباط خیرین را با این مرکز برقرار کنیم و نیازهای بیمارانش را به آن‌ها بشناسانیم.

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *