معرفی آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در کمیته پژوهشی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران (TPCF) باهدف همکاری‌های مشترک درزمینه‌ی تحقیقات پیش بالینی در کمیته پژوهشی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توسط معاون علمی و فناوری آزمایشگاه معرفی شد.

این جلسه با حضور دکتر احسان شریف معاون علمی و فناوری آزمایشگاه پیش بالینی و دکتر حسین وحیدی رئیس، دکتر محمد عرفان معاون پشتیبانی، دكتر نیما نادری معاون پژوهشی، دکتر سید علیرضا مرتضوی معاون آموزش، خانم دکتر یوسفی، معاون فرهنگی، دکتر عطیه هاشمی، دکتر سحر بهزاد، دکتر طاهره حسین آبادی، دکتر زهرا صحرائی، دکتر هادی اسماعیلی، آقای دکتر پوراحمد، دکتر محمدحسن هوشدار تهرانی مدیران گروه‌های مختلف دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 28 خرداد 98 در جلسه کمیته پژوهشی این دانشکده برگزار شد.

دکتر شریف در این جلسه ابتدا به معرفی فعالیت‌ها و تجهیزات آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت و سپس به اهمیت مطالعات پیش بالینی و تأثیر آن در تسریع و بهبود روند پژوهش‌ها اشاره کرد.
معاون علمی و فناوری آزمایشگاه، ارتباط میان تحقیقات پیش بالینی و بالینی و همچنین چگونگی  آن را موردبررسی قرار داد.
در ادامه ایشان با اشاره به اهمیت تحقیقات پیش بالینی برای رفع مشکلات در بالین به چگونگی اثرگذاری این تحقیقات در این حوزه پرداخت‌.
پژوهشگران حاضر در جلسه بابیان نقطه نظرات، علاقه‌ی خود را برای آشنایی هر چه بیشتر با این حوزه ابراز و به دغدغه‌های موجود درزمینه‌ی تحقیقات پیش بالینی ازجمله عدم انجام تحقیقات پیش بالینی به دلیل دسترسی کم به امکانات موردنیاز اشاره کردند.
همچنین در این جلسه پرسش‌هایی در زمینه‌ی نحوه ارائه خدمات و هزینه‌های مربوط به انواع تصویربرداری موجود در آزمایشگاه، اعتبار سنجی، حساسیت و دقت دستگاه‌ها در مقایسه با مشابه خارجی آن‌ها، امکان مدل‌سازی حیوانی در آزمایشگاه، نحوه همکاری افراد آزمایشگاه مطرح شد.
دکتر شریف در پاسخ به این دغدغه‌ها با اشاره به برنامه‌های پیش رو در آزمایشگاه پیش بالینی در راستای ایجاد مدل‌های حیوانی در حوزه‌های مختلف آمادگی این آزمایشگاه اعلام کرد و افزود: در مقالات علمی اسامی افراد آزمایشگاه ذکر نخواهد شد و صرفاً در بخش تقدیر نام مجموعه آزمایشگاه بیش بالینی عنوان می‌شود.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت آزمایشگاه به آدرس  http://tpcf.tums.ac.ir  مراجعه نمایید.
 
خبرنگار: زهرا قدیری
عکس: هما مجابی
زهرا  قدیری
تهیه کننده:

زهرا قدیری