نشست جمعی از ایثارگران مرکز قلب تهران در ایام دهه فجر

من امروز با کسانی روبرو هستم که اگر حرفی می زنند، بیشتر دغدغه اصلاح دارند تا دغدغه های شخصی.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز قلب تهران، روز یکشنبه 18 بهمن 1400 دکتر علی واشقانی فراهانی رئیس مرکز قلب تهران با ایثارگران و فرزندان ایثارگر شاغل در مرکز قلب تهران دیدار و گفتگو کرد.
در این جلسه که با حضور 11 فرزند ایثارگر و 14 ایثارگر حاضر در سالهای دفاع مقدس در جبهه های نبرد تشکیل شد، رئیس مرکز قلب تهران خطاب به حاضران گفت: این جلسه برای من توفیقی است که دوستان را ببینم و خوشحالم که با شما آشنا می شوم، فکر می کنم با کسانی روبرو هستم که اگر حرفی می زنند، بیشتر دغدغه اصلاح دارند تا دغدغه های شخصی. رئیس مرکز قلب تهران ادامه داد: من سه تا مطالبه از شما عزیزان ایثارگر دارم، یکی اینکه طبق نظر شما چه اتفاقی هست در مرکز که فکر می کنید باید اصلاح شود که آن را مد نظر قرار دهیم، دوم اینکه اگر تغییری اتفاق میافتد بعنوان عزیزانی که فکر میکنیم ارزشهای الهی و انسانی برای شما اهمیت دارد، حمایت کنید چون حمایت خیلی مهم است و بنده نظرم این است که نسبت به تغییرات مثبت باید حمایت کنیم چراکه این، کمک به اصلاح است و سوم اینکه ما گاهی نشست داشته باشیم تا ارزشهایی را که برای پدر، مادر، دوستان و عزیزان ما اهمیت داشته و به آن باور داشته اند دوباره تازه کنیم و من دیدم که بچه های جبهه و جنگ که جمع های ارزشی و معارفی خود را حفظ کردند کمتر دچار لغزش و کمرنگ شدن ارزشهای وعنوی خود شدند.
وی در توصیه به اهمیت بیشتر نمازهای جماعت خصوصاً در مرکز گفت: مگر امر مستحبی بالاتر از نماز جماعت داریم؟ نماز جماعت انقدر مهم است که امام (ره) تنها روایتی که در رساله عملیه شان آورده اند نماز جماعت است.
اگر که می گویم به ارزشهای الهی باور داریم باید یک جایی نمود پیدا کند یعنی اگر شما می خواهید بگویید که به دیانتم و آخرتم باور دارم و طوری زندگی می کنم که هم خیر دنیا را می برم و آخرتم را هم آباد می کنم، شما جایی باید نشان بدهید. موضوع مهم دیگر امر به معروف و نهی از منکر است و ما باید دغدغه آن را داشته باشیم و به تعبیر قرآن ولْتکنْ منْکمْ أمّةٌ یدْعون إلى الْخیْر ویأْمرون بالْمعْروف وینْهوْن عن الْمنْکر وأولئک هم الْمفْلحون و باید از شما گروهی باشند که [همه مردم را] به سوی خیر [اتحاد، اتفاق، الفت، برادری، مواسات و درستی‌] دعوت نمایند، و به کار شایسته وادارند، و از کار ناپسند بازدارند؛ یقیناً اینان رستگارند. (۱۰۴ آل عمران) اگر میخواهیم مجموعه ما در مرکز قلب طعم شیرین رستگاری را بچشیم باید همگی به این مهم بپردازیم.
در ادامه جلسه حاضران پس از معرفی و ارائه سوابقی از فعالیت های گذشته خود، پیشنهاد و درخواست های خود را مطرح کردند و از توجه ویژه رئیس مرکز برای تشکیل چنین جلسه ای که برای اولین بار اتفاق می افتاد تقدیر و تشکر کردند.
دکتر فراهانی نسبت به تداوم این جلسات به صورت مستمر، با زمینه های فرهنگی و معارفی تأکید کرد.  

سید محسن  اسماعیلی
تهیه کننده:

سید محسن اسماعیلی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *