نود و پنجمین نشست بحران کووید19 بیمارستان سینا برگزار شد

کمیته بحران کووید19 بیمارستان سینا، طبق روال هر هفته، شنبه 22 خرداد 1400 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان سینا؛ در ابتدای نشست، گزارشی از آمار بیماران مبتلا به کووید19 در 2 ماهه اول سال 1400 و هفته اخیر اعلام شد و در ادامه سوریا بابایی، مدیر پرستاری بیمارستان سینا، گفت: در تریاژ و بستری بیماران مبتلا به کووید شاهد روند کاهشی بوده ایم و نیاز به بخش ای سی یو کووید نیز کاهش یافته و می توان بخش ای سی یو اورژانس را به حال عادی بازگرداند.
وی همچنین، میزان مراجعه کنندگان به درمانگاه تخصصی را در این 2 هفته اخیر مطلوب اعلام کرد و بیان داشت: خوشبختانه در میان بیمارانی که جراحی شده اند تنها یک مورد مبتلا به کووید بوده است.
دکتر محمد طالب پور، رئیس بیمارستان سینا نیز گفت: با توجه به اینکه بخش ای سی یو، آخرین بخشی است که بار کاهشی بیماران مبتلا به کووید در آن به وجود خواهد آمد، لازم است با در نظر گرفتن شرایط این بخش، سعی شود بیمارانی که نیاز به ای سی یو دارند کمتر عمل شوند و یا در بخش ها، مراقبت های لازم از بیماران به عمل آید که کمتر نیاز به ای سی یو داشته باشند تا از این مرحله نیز گذر کنیم.
دکتر احمد سلیم زاده، رئیس بخش داخلی بیمارستان سینا، ضمن ابراز خرسندی از ساخت و نصب استیشن بیماران در درمانگاه تخصصی گفت: یکی از نیازهای درمانگاه تخصصی تهویه مناسب هوا و ایجاد سیستم گرمایشی و سرمایشی متناسب با فضای درمانگاه است.
دکتر مهدی ابراهیمی، معاون درمان بیمارستان سینا با توضیح اینکه در آزمایش های PCR درصد اشتباه وجود دارد، برای بیماران مبتلا به کووید خواستار تسریع در تحویل گزارش تصویربرداری ریه برای درج در پرونده شد و همچنین پیشنهاد تشکیل یک کمیته علمی برای تعیین و تکلیف بیمارانی که آزمایش PCR آنها منفی است اما نشانه های ابتلا را دارند مطرح کرد.
دکتر احسان کریمی، متخصص طب اورژانس بیمارستان سینا نیز گزارشی از وضع اورژانس بیماران مبتلا به کووید و غیر کووید را بیان کرد.


رضا  آسیابی
تهیه کننده:

رضا آسیابی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *