هیئتی از دانشگاه سبطین عراق از دانشکده توانبخشی بازدید کرد

دکتر ستار الساعدی، رئیس بخش سلامت و آموزش پزشکی دانشگاه سبطین عراق با هیئت همراه از بخش ها و کلینیک های دانشکده توانبخشی بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده توانبخشی، این بازدید روز سه شنبه 17 اسفند 1400 با حضور دکتر سیداحمدرضا خاتون آبادی رئیس دانشکده و اعضای هیئت رئیسه برگزار شد.
ابتدا در نشستی که در سالن شورای دانشکده تشکیل شد، دکتر خاتون آبادی از حضور هیئت عراقی در دانشکده و همکاری های آتی با ایشان ابراز خرسندی کرد.
در ادامه دکتر سیامک بشردوست، معاون بین الملل دانشکده، با اشاره به تاریخچه ای از دانشکده به عنوان اولین دانشکده توانبخشی ایران، در خصوص رشته های مختلف توانبخشی و توانمندی های آموزشی و پژوهشی موجود توضیحاتی ارائه کرد.
سپس گزارشی از تعداد اعضای هیئت علمی، رشته و مقاطع پذیرش دانشجوی بین الملل، تعداد دانشجویان بین الملل و همچنین تعداد دانشجویان عراقی فعلی دانشکده ارائه و در ادامه کلینیک ها و آزمایشگاه های گروه های مختلف آموزشی معرفی شد.
دکتر بهروز عطار باشی مقدم، مدیر گروه فیزیوتراپی، توضیح مختصری در خصوص توانمندی ها و همکاری های مختلف گروه ارائه کرد.
در ادامه رئیس بخش سلامت و آموزش پزشکی دانشگاه سبطین از اعضای حاضر خواست تا هیئتی از مسئولان و اعضای هیئت علمی دانشکده بازدیدی از دانشگاه سبطین داشته باشند و تجهیزات و فضاهای مورد نیاز برای برگزاری دوره های مختلف توانبخشی اعم از دوره های کارشناسی، تحصیلات تکمیلی و دوره های کوتاه مدت را بررسی کنند.
دکتر الساعدی همکاری دو جانبه دانشگاه سبطین کربلا و دانشگاه علوم پزشکی تهران را موجب ارتقا طرفین همکاری عنوان کرد و با اشاره به رشد سریع فعالیت های حوزه بهداشت و سلامت در کشور عراق و همکاری این کشور با دیگر کشورها و در نظر گرفتن این موضوع که بسیاری از تخصص های موجود در دانشکده توانبخشی در حال حاضر در کشور عراق موجود نیست، اظهار امیدواری کرد که همکاری قطعی با دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشکده توانبخشی در اسرع وقت اتفاق بیفتد و به همین منظور بهتر است جدول زمانبندی برای پیشبرد این همکاری تنظیم شده و نقشه راه مشخص باشد.
دکتر بشردوست ضمن اشاره به تنظیم و ارسال موارد و تجهیزات مورد نیاز، فهرست این تجهیزات و همچنین دوره های کوتاه مدتی که دانشکده برای ارائه در دانشگاه سبطین در کربلا آماده کرده است را به صورت تدوین شده در اختیار هیئت عراقی قرار داد.
در ادامه بررسی در خصوص ارائه رشته های مختلف از جمله گفتاردرمانی و تخصص های زیر شاخه آن صورت گرفت و مقرر شد گروهی از دانشکده در دیداری از دانشگاه سبطین جزئیات همکاری را مشخص کنند.
در پایان بازدید میدانی از کلینیک ها و آزمایشگاه های دانشکده توسط هیئت عراقی انجام شد. 

لیلا  یوسفی
تهیه کننده:

لیلا یوسفی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *