پیام تبریک معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار

دکتر مهدی ابراهیمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پیامی ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، متن پیام به شرح زیر است:
پیامبر صلی الله علیه و آله: من سعى لمریضٍ فی حاجةٍ قضاها أولم یقضها خرج من ذنوبه کیومٍ ولدتْه امّه؛ هر کس براى بر آوردن نیاز بیمارى بکوشد، چه آن را برآورده سازد و چه نسازد، مانند روزى که از مادرش زاده شده، از گناهانش پاک مى شود.

با سلام و احترام،
پنجم جمادی الاول سالروز ولادت بزرگ پرستار کربلا که همچون معنای اسم شریفش، زینتی برای پدر و شریکی در نهضت انسان ساز و رهایی بخش سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بود. بانویی که نام و یاد او یادآور شجاعت و پیام آوری است.
پرستاری هنری است آمیخته با مراقبت جسم و جان، حرفه ای بی نظیر که فقط نگاهبانی از مرز علائم حیاتی بیمار نیست، بلکه دمیدن روح زندگی است در تن رنجور و جاری کردن زلال امیدواری در بدن خسته بیمار. پرستاری درمان زخم های عیان است و مرهم نهادن بر زخم های پنهان بیماران.
تلاش و دلسوزی پرستاران همواره ارزشمند و مورد ستایش است و حماسه هایی که در موقعیت‌های حساس حوزه سلامت به دست توانای آنان آفریده شده، حماسه‌هایی زینبی است و بدون تردید مناسبتی شایسته تر از میلاد اسوه صبر و ایثار حضرت زینب کبری (س) به‌عنوان روز پرستار و به منظور قدردانی از تلاش و کوشش و تکریم این عزیزان نمی توان یافت.
اینجانب با تبریک میلاد مسعود حضرت زینب (س) و روز پرستار و بهورز، به تمامی دانشگاهیان به خصوص کادر پرستاری، استادان و دانشجویان پرتلاش و فداکار دانشگاه علوم پزشکی تهران، نامگذاری این روز فرخنده به عنوان روز پرستار را ادای احترام به پرستارانی می دانم که مهربانی شان مرهمی برای بیماران و تلاش شان، وسیله ای برای بازگشت مجدد نعمت بزرگ سلامتی به آنان است.
امید است با پیروی از این الگوی ایمان و ایثار، سلامت را به جامعه و کشور عزیزمان هدیه کنید و در سایه توجهات باری تعالی همواره سلامت و منشأ خیر و برکت باشید.

دکتر مهدی ابراهیمی 
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه

علی محمدی فیض آبادی
تهیه کننده:

علی محمدی فیض آبادی