گفت وگوی زنده رئیس بیمارستان سینا با برنامه تیتر شب شبکه خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان سینا؛ دکتر طالب پور گفت: در حال حاضر نزدیک به 140 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان سینا بستری هستند، خوشبختانه در موج پنجم بسیاری از بیماران به صورت سرپایی و با تجویز داروهای مانند رمدسیویر در حال درمان هستیم در نتیجه التزام بستری کردن بیماران به مراتب کمتر شده است.
از لحاظ سیر بیماران، ما در بیمارستان سینا، بیماران بدحالی داریم که در بخش بستری هستند و به دلیل محدودیت ها ICU متاسفانه امکان اینکه سرویس دهی کامل و ایده آل به آنها را نداریم. امکان تامین بیش از 40 تخت ICU در بیمارستان وجود ندارد و برخی از بیماران در بخش اینتوبه هستند و در خارج از بخش ICU مراقبت های لازم برای آنها انجام می شود.
عمده مشکل ما نیز کمبود نیروی پرستاری ICU خارج از ظرفیت بیمارستان است و در تلاشیم تا از پرستاران ICU خارج از بیمارستان دعوت به عمل بیاوریم تا با کمک آنها به بیماران خارج از ای سی یو که نیازمند خدمات ویژه هستند رسیدگی مطلوب تری شود. 
طبق بررسی های آماری که در بیمارستان انجام می شود بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان ما فوت شدند هیچکدامشان به صورت کامل واکسیناسیون نشده بودند یعنی هیچ بیماری که 2 دوز واکسن دریافت کرده باشد و حداقل 2 هفته بعد از واکسیناسیون دوم را پشت سر گذاشته باشد نداشتیم که فوت کرده باشد. البته بیمارانی داشتیم که بیماری زمینه ای مانند دیابت داشتند که البته آنها نیز با NIY بهبودی پیدا کردند.
در میان بیماران مبتلا به کرونا، افرادی بودند که تک دوز واکسینه شده بودند و بیشتر درمان سرپایی دریافت می کردند.
می توان گفت واکسن زدن یک وظیفه عمومی است حتی اگر فردی اعتقاد به واکسیناسیون ندارد باید برای حفظ جان هموطنان خود هم که شده واکسن بزند، زیرا ممکن است فردی ناقل باشد ولی با مشکلی مواجه نشود اما افراد دیگر را مبتلا کند. تزریق واکسن برای هر فرد، یک رسالت محسوب می شود. و در حال حاضر که انجام واکسیناسیون برای هر فرد ایرانی امکان پذیر است باید به عنوان یک وظیفه به آن نگاه کند تا محیط جامعه ایمن شود و این محدودیت های شدیدی که همچنان همه را آزار می دهد برطرف شود.

رضا  آسیابی
تهیه کننده:

رضا آسیابی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *