افتتاح سومین مرکز مجری طرح سامان در دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر دلاوری: اجرای طرح سامان می‌تواند زمینه‌ساز و بسترساز طرح‌های متعدد اجتماعی باشد

معاون بهداشت دانشگاه پس از افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت میثم به‌عنوان مرکز مجری طرح سامان منطقه 10 گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران تنها دانشگاهی در کشور است که این طرح را در کل منطقه تحت نظر خود اجرا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، طرح سامان (الگوی خدمات یکپارچه جامع سلامت روانی و مراقبت اجتماعی ایران) در مرکز خدمات جامع سلامت میثم از مراکز تحت پوشش مرکز بهداشت جنوب تهران روز شنبه 22 آذر 99 با حضور دکتر علیرضا دلاوری، معاون بهداشت دانشگاه، عیسی فرهادی فرماندار تهران و دکتر محمدرضا سلمانی ندوشن، رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران آغاز شد.
دکتر دلاوری با ابراز خرسندی از افتتاح دومین مرکز طرح سامان در جنوب تهران گفت: طرح سامان، طرح مشترک بین وزارت بهداشت و وزارت کشور است و بیشتر به مسائل اجتماعی می‌پردازد که با همکاری خانه مشارکت شهرداری‌ها، آموزش‌وپرورش مناطق، حوزه بهداشت و درمان و فرمانداری‌ها در حال اجراست و حتی مسائلی چون مددکاری و خیرین را در برمی‌گیرد.
وی افزود: این طرح، طرحی اجتماعی است که باوجوداینکه در مسائل روحی و روانی وارد می‌شود اما می‌تواند زمینه‌ساز و بسترساز طرح‌های متعدد اجتماعی دیگر ازجمله طرح محله محور کرونا یا طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باشد. به‌طوری‌که با اجرای طرح سامان در منطقه 17، طرح شهید سلیمانی را هم به‌خوبی در این منطقه جلو بردیم و مشارکت مردم در این زمینه بسیار عالی بود.
معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه سومین مرکز طرح سامان در دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز در مرکز میثم آغاز به کار کرد افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران این طرح را 5 آبان 99 در مرکز قائمیه اسلامشهر راه‌اندازی کرد که قرار است که کل اسلامشهر را در این زمینه تحت پوشش قرار دهد. همچنین امروز همزمان در شهرری با حضور فرماندار محترم شهرستان ری انتخابات خانه مشارکت در حال برگزاری است تا شهرری هم این برنامه را آغاز کند.
دکتر دلاوری با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران کل جمعیت تحت پوشش خودش را زیرمجموعه این طرح خدمات اجتماعی و روانی قرار داده گفت: از همه همکاران خودم در هر سه شبکه بهداشت و درمان، فرمانداران تهران، اسلامشهر و ری، شهرداری‌ها، سازمان بسیج، آموزش‌وپرورش، نهادها و بهزیستی با ما همکاری داشتند نهایت قدردانی رادارم. همچنین از استادان محترم بیمارستان روزبه که به بیمارانی که ما تشخیص و ارجاع می‌دهیم و نیاز به بستری دارند توجه خاص دارند و از فرمانداران محترم که در کنار دفاتر خودشان یک دفتر مددکاری برای این طرح ساماندهی کردند نیز تشکر می‌کنم.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران در این زمینه اجرای این طرح پیش رو است و با ابراز امیدواری از اینکه این طرح زمینه‌ساز خدمات خوبی برای کشور باشد اضافه کرد: 8 دانشگاه علوم پزشکی این طرح را آغاز کرده‌اند اما در حد یک شهرستان هستند؛ تنها دانشگاهی که این طرح در کل منطقه تحت نظرش اجرا می‌شود دانشگاه علوم پزشکی تهران است.
دکتر دلاوری در پایان از دکتر کریمی قدردانی کرد و گفت: از رئیس محترم دانشگاه که این امکان را برای حوزه بهداشت فراهم کردند تا با جذب روان‌پزشک در مراکز خودمان بخش خدمات روان‌پزشکی در داخل صف و بین مردم ارائه کنیم قدردانی می‌کنم؛ به امید خدا با اجرای این طرح در کنار روانشناسان بالینی که از قبل داشتیم و مددکاران اجتماعی که در این طرح معرفی می‌شوند خدمات روانی به‌صورت بسته کامل به مردم ارائه خواهد شد.

کلمات کلیدی
مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *