دکتر محمدرضا هادیان: مستندسازی ضرورت یک سازمان پویا و بالنده است

رئیس دانشکده توانبخشی در پايان گفت و گوي خود با مستندسازان کوويد 19 دردانشگاه گفت: سازمانی که می خواهد راکد نماند و جاری باشد باید مستندسازی کند.

وي که براي گفت و گو به استودیو شفآ (شجاعان فداکار آگاه) به طبقه هشتم ساختمان مرکزي دانشگاه آمده بود گفت: مستندسازی یکی از ابزارهای بدیهی علمی است یعنی آنچه را که حاصل تجربه و سینه نوشته هاست تبدیل به تکه های اطلاعاتی می کند که می تواند مورد بازبینی و ملاحظه دوباره قرار بگیرد و حتی می تواند در قالب پروژه های پژوهشی تعریف شود و نشان دهد که این راهی که تا الان آمدیم چقدر انجام شده، چقدر انجام نشده و چقدر نیاز به بازبینی دارد.
دکتر هادیان با بیان اینکه اقدام روابط عمومی برای مستندسازی کووید 19 در دانشگاه حرکتی در راستای مستندسازی و ضرورت رفتار سازمانی است که دارای بینش و افق است گفت: این مسئله را در رفتار شما(روابط عمومی دانشگاه) و حرکت فوق العاده ضروری شما دیدم و نه تنها حمایت می کنم بلکه ضرورت یک سازمان بالنده و دینامیک می دانم.
 وی افزود: سازمانی که می خواهد راکد نماند و جاری باشد باید مستندسازی کند؛ باید مطالبه کند و باید ببیند کجای این داستان است و نقشه راه نیز از همین مستندات در می آید.
رئیس دانشکده توانبخشی بااشاره به رساله نویسی در گذشته گفت: رساله های بزرگانی چون جناب ابن سینا، جناب ملاصدرا و جناب خواجه نصیر نشان می دهد در کشور ما مستندسازی همیشه وجود داشته است.
دکتر هادیان با تاکید براینکه در روزهای خوش باید روزهای بحرانی را هم در نظر گرفت گفت: نباید بحران به ما شبیخون بزند. جامعه ای که پیشرفته است برای روزهای ناخوش هم برنامه ریزی دارد. این برنامه ریزی از کجا به دست می آید؟ از اطلاعات به دست می آید و این اطلاعات هم از مستندسازی ها به دست آمده است.


 وی در پایان از تلاش همکاران مستندساز دانشگاه قدردانی کرد.

مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *