• تاریخ انتشار : 1399/03/27 - 12:32
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 376
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

قدردانی از برگزیدگان در فعالیت های پیشگیری از عفونت در مراسم روز جهانی بهداشت دست بیمارستان شریعتی

برگزیدگان در فعالیت‌های بهداشت دست بیمارستان شریعتی در مراسم روز جهانی بهداشت دست در این بیمارستان معرفی و قدردانی شدند.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان شریعتی، مراسم روز جهانی بهداشت دست سه‌شنبه 27 خرداد 98 در محوطه باز بیمارستان شریعتی با حضور اعضای تیم مدیریت و رهبری بیمارستان شریعتی، برخی اعضای هیئت‌علمی بخش‌ها، پرستاران، سرپرستاران، سوپروایزران و دیگر کارکنان واحدهای مختلف این بیمارستان برگزار شد. در این مراسم دکتر سعید رضا مهرپوربا قدردانی از کمیته کنترل عفونت بر رعایت بهداشت دست تأکید کرد و گفت: درست است که در بیمارستان به وضع عادی برگشتیم باید به رعایت بهداشت دست مانند گذشته ادامه دهیم. دکتر افهمی، دبیر علمی کمیته کنترل عفونت بیمارستان شریعتی در این مراسم گفت: هرساله مراسم روز جهانی بهداشت دست در بیمارستان شریعتی 5 ماه می برگزار می‌شود که امسال به دلیل تقارن آن با ماه مبارک رمضان به این تاریخ موکول شد. متخصص عفونی بیمارستان شریعتی مهم‌ترین عامل در پیشگیری از انتقال عفونت را رعایت شستن دست‌ها عنوان کرد و گفت: است فقط با شستن دست‌ها به مدت 40 تا 60 ثانیه و یا 20 تا 30 ثانیه استفاده از الکل می‌توانیم از انتقال عفونت به بیماران پیشگیری کنیم.
 در ادامه این مراسم از رابطان برگزیده کنترل عفونت بیمارستان شریعتی همچنین شش تن از برندگان مسابقه بهداشت دست هم با اهدای لوح قدردانی شدند.
 در پایان این مراسم بالنی به مناسبت روز جهانی بهداشت دست اوج دهی شد. ایوب تکلو همکار بیمارستان شریعتی با سرودن شعری درباره بهداشت دست از کمیته کنترل عفونت بیمارستان جایزه گرفت. بخشی از این شعر:
خدا بر ما عطا فرموده نعمت
که در آن بهترین باشد سلامت
اگر بادش نظافت رأس هر کار
رها گردی از این ویروس مکار
کرونا آمد و از هم گریزان گشته‌ایم
 غرق در ماسک و کلاه و عینک شیلد گشته‌ایم
دوست داریم یکدگر را لیک ما بافاصله
 الکل و صابون زنیم بر دست لیک باحوصله ...

 

  • گروه خبری : بیمارستان شریعتی
  • کد خبر : 158124
 فرانک  معصومی فرد
تهیه کننده:

فرانک معصومی فرد

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *