• تاریخ انتشار : 1395/04/30 - 13:03
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 729
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مهارت نه گفتن در برابر مصرف مواد دخانی و مواد مخدر

کارشناس سلامت روان و رفتار مرکز سلامت جامعه شهری قائمیه شهرستان اسلامشهر بر آموزش مهارت نه گفتن به کودکان و نوجوانان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از مصرف مواد دخانی و مواد مخدر تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، زینب خورشیدوند، کارشناس سلامت روان و رفتار مرکز سلامت جامعه شهری – روستایی قائمیه این شبکه گفت: به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با شعار "گوش کردن به کودکان و جوانان گام نخست در کمک به رشد سالم و ایمن آنهاست" جلسه آموزشی شنبه ۲۶ تیر ۹۵  با حضور جمعی نوجوانان مراجعه‌کننده به ا ین مرکز برگزار شد.
خورشیدوند در این جلسه ضمن اطلاع‌رسانی در خصوص مناسبت برگزاری جلسه و هفته مبارزه با مواد مخدر و شعار برگزیده این هفته و با توجه به محدوده سنی شرکت‌کنندگان در خصوص مهارت‌های امتناع و نه گفتن گفت: لازم است شروع هر کاری جدی و با تأمل شروع شود. رفتار جراتمندانه عبارت است از بیان مناسب هر احساسی غیر از اضطراب. سبک‌های ارتباطی پرخاشگرانه، منفعلانه و جرات مندانه توضیح داده شدند و همچنین اهمیت رفتار جرات مندانه بیان شد که عدم رفتار جراتمندانه سرمنشأ مشکلاتی چون افسردگی، عصبانیت از خود، ناامیدی و خشم می‌شود. یکی از دلایل رفتارهای غیرجرات مندانه عدم آشنایی با حقوق فردی است و تا وقتی‌که با حقوق خود آشنا نباشیم نمی‌توانیم از آن‌ها دفاع کنیم.
در ادامه جلسه با همکاری شرکت‌کنندگان موقعیتی فرضی بازسازی و در آن موقعیت مهارت نه گفتن به آن‌ها آموزش داده شد. سپس جلسه با بارش افکار در ارتباط با راه‌های نه گفتن ادامه یافته و در انتهای جلسه نیز پمفلت های آموزشی مهارت نه گفتن بین شرکت‌کنندگان توزیع شد./ق
خبر: ایمانی

  • گروه خبری : شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر
  • کد خبر : 61547
کلمات کلیدی
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی