• تاریخ انتشار : 1398/05/13 - 07:14
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1052
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

گفت‌وگو با برگزیدگان بیستمین جشنواره ابن‌سینا/دکتر امیرحسین محوی: مدیون دانشگاه علوم پزشکی تهران هستم

دکتر امیرحسین محوی پژوهشگر برگزیده بخش علوم پایه جشنواره، با تاکید بر اینکه دانشجویان باید نظم را سرلوحه فعالیت های روزانه خود قرار دهند گفت؛ این امر موفقیت های چشمگیری را برای آن ها به همراه دارد.

دریافت فیلم
همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و سالروز تأسیس دانشکده پزشکی، بیستمین جشنواره ابن‌سینا با تجلیل از 6 برگزیده در بخش آموزش، 6 برگزیده در بخش پژوهش، یک برگزیده در بخش خدمات ویژه و دو برگزیده از دانشگاه تهران برگزار شد، جشنواره ابن‌سینا هرساله به‌منظور تجلیل از فعالیت‌ها و دستاوردهای برجسته اعضای هیئت‌علمی دانشگاه در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و ارائه خدمات ویژه، همزمان با سالروز تأسیس دانشکده پزشکی (15 بهمن سال 1313) برگزار می‌شود.
 
 
لطفاً خودتان را برای ما معرفی بفرمایید؟
امیرحسین محوی عضوهیات علمی دپارتمان گروه مهندسی بهداشت محیط دانشکده بهداشت هستم. 

به عنوان پژوهشگر برگزیده جشنواره ابن سینا احساس خود را از اینکه برگزیده شده اید؛ بفرمایید؟
ضمن تشکر از دوستان و همکاران که من را انتخاب کرده اند، مطمئناً این انتخاب به من برنمی گردد بلکه همکاران عزیزی که در گروه و دانشجویان که سال ها با آن ها کار کردم این مدال افتخار باید بیشتر به سینه آنها بچسبد.
از اینکه در دانشگاه علوم پزشکی تهران هستم به گونه ای مدیون این دانشگاه ام؛ چرا که اگر در جای دیگری بودم به این توفیقات دست پیدا نمی کردم، تمام فعالیت سی ساله خودم را در حیطه های آموزشی، پژوهشی، مسائل مرتبط زیست محیطی، بهداشت و سلامت متمرکز شدم. 
 
تعداد مقالات منتشر شده و اچ ایندکس خود را بفرمایید؟
مقالات نمایه شده در SCOPUS 463 است و H-index من 44 است.   

مهم ترین فعالیت های اجرایی شما چه بوده است؟ 
کمتر کار اجرایی کردم البته چند سالی به عنوان معاون دانشجویی دانشکده بهداشت و مدتی کوتاه هم مسئول خوابگاه های دانشجویان متاهل بودم. در مرکز تحقیقات مواد زائد جامد در پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران و در ایستگاه تحقیقات سلامت اصفهان هم به عنوان رییس فعالیت دارم و چون این مراکز زمینه تحقیقاتی دارد بیشترعلاقه داشتم حضور پیدا کنم.  

مهم ترین جوایز و افتخارات شما چه بوده است؟ 
در دوره پنجم و چهاردهم جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی به عنوان پژوهشگربرتر انتخاب شدم و جوایزم را از دست رئیس جمهور وقت گرفتم و در ارتباط با جشنواره ابن سینا نیز چندین نوبت در حیطه آموزشی به عنوان فرد برگزیده انتخاب شدم.  

کارهای تحقیقاتی اخیر شما چه بوده است؟ 
در بحث شناسایی آلایندها در محیط زیست، بهداشت، سلامت مردم، فعالیت های پتروشیمی در عسلویه، برخی سموم و افت کش ها در کشاورزی فعالیت های زیادی را انجام داده ام. 

سخن پایانی؟
 
ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزار کننده جشنواره که بسیار زمینه را فراهم می کند که ما بتوانیم کارهای تحقیقاتی خودمان را دنبال کنیم، توصیه من بیشتر به جوان ها هست که سعی کنند وظیفه اصلی که دانشجو بودن است را در اولویت قرار دهند و تمام کارهای خودشان را با عمق مناسب پیش ببرند و اینکه نظم را سرلوحه کار خود قرار دهند، مطمئناً توفیقات و موفقیت های بیشتری کسب خواهند کرد. باید از دانشگاه شاکر باشیم که این بستر را مهیا کرده تا به موفقیت های فعلی دست پیدا کرده ایم. 
خبرنگار: الهام علی 
عکاس: مهدی کیهان 
  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی,گروه خبری RSS
  • کد خبر : 85686
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی