نشست پایان سال دانشکده توانبخشی برگزار شد
در نشست پایان سال دانشکده توانبخشی دکتر هادیان با بیان اینکه حضور اعضای هیئتعلمی در بیمارستانها و درمانگاههای تابعه دانشگاه در چارچوب برنامه های استراتژیک چهارساله دانشگاه و دانشکده است؛ خطاب به معاونان و مدیران گروهها گفت: بایستی برای شناساندن خدمات بالینی دانشکده از جزیرههای گروهها بیرون بیاییم و به اقیانوس بیمارستانها وارد شویم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده توانبخشی، نشست پایان سال هیئترئیسه این دانشکده روز دوشنبه 25 اسفندماه در سالن شورای دانشکده و با حضور معاونین و مدیران گروههای آموزشی باهدف آگاهی از فرایندها و تسریع در عملیاتی شدن برنامه های دانشکده برگزار شد. دکتر محمدرضا هادیان در سخنان پیش از دستور، با بیان اینکه در سال جاری با وجود بیماری کووید و سختیها و مشکلات ناشی از آن، سالی پر تلاش، سخت و پرفراز و نشیبی داشتیم. با وجود این، دستاوردها و تجربیات به دست آمده در این دوران را ارزشمند دانست و آن را مرهون همراهی، همکاری، دوستی و مهربانی اهالی دانشکده با یکدیگر و تمسک به لنگرهای دینی و آئینی عنوان کرد.
دکتر هادیان در ادامه ضمن خجسته باد گویی، زاده ها و مولودهای ویژه ماههای رجب و شعبان گفت: برای ما که پیرو پیامبر مهربانیها هستیم، در۲۷رجب خداوند پیامبری را برمیانگیزد تا درس عملی بخشش در عین قدرت را بیاموزد که با اندازه ها و ظرف مهربانی و معیارهای انسانی و زمینی سازگار نیست. پیامبر در خصوص کشنده عزیزترین و دوست داشتنی ترین فرد در میان یارانش پس از آن علی علیا، حمزه سیدالشهدا، فرمان بخشایش در عین قدرت را میدهد و این درسی است که در عمل به آن در این روزها نیاز داریم.
رئیس دانشکده در ادامه نشست از معاونان و مدیران گروهها خواست تا تصمیمات کلان و سیاستهای کلی دانشکده را در شورای هیات رئیسه مطرح نموده و سپس در شوراهای محیطی طرح و تبادلنظر شود.
وی همچنین درخواست کرد تا کمیت و کیفیت دو سایت فارسی و انگلیسی دانشکده بهویژه سایت انگلیسی با توجه به سرآمدی دانشکده در پذیرش و ثبت نام دانشجویان بینالملل نسبت به سایر واحدهای دانشگاه، ارتقا کیفیت محتوایی و شکلی این سایت ها شد.
دکتر هادیان با اشاره به بازدیدهای هفته اخیر مدیران گروههای فیزیوتراپی و شنواییشناسی از بیمارستانهایی که در آن خدمات بالینی این دو گروه ارائه میشود گفت: یکی از مأموریتهای اصلی اساتید دانشکده، حضور در بالین و ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی در بیمارستانها و درمانگاههای دانشگاه است و اشاره کرد که تنها با حضور مؤثر و ارائه خدمات به بیماران در بیمارستان ها، شرایط شناساندن گستره خدمات رشتههای گوناگون این دانشکده برای سایر رشتههای بالینی و همکاران دانشگاه فراهم میشود.
وی با بیان اینکه حضور اعضای هیئتعلمی در بیمارستانها ودرمانگاههای تابعه دانشگاه در چارچوب برنامه های استراتژیک چهارساله دانشگاه و دانشکده است؛ خطاب به معاونان و مدیران گروهها گفت: بایستی برای شناساندن خدمات بالینی دانشکده از جزیرههای گروهها بیرون بیاییم و به اقیانوس بیمارستانها وارد شویم.
وی در بخشی از سخنانش گفت: خداوند مهربان رو شاهد میگیرم که در هیچ دورهای از امانتداری و ماموریت در دانشکده و دانشگاه، تبعیضی میان رشته فیزیوتراپی و دیگر رشتههای قائل نشدهام. چنانچه در زمان تصدی معاونت آموزشی و پژوهشی دانشکده، پیشنهاد تغییر نام مجله انگلیسیزبان دانشکده از "توانبخشی نوین" به نام فیزیوتراپی را از آنجائیکه معتقدم این مجله بهتمامی رشتههای دانشکده تعلق دارد نپذیرفتم. وی در ادامه افزود: نمایه شدن این مجله در اسکاپوس نیز مرهون تلاشهای تمامی اعضای هیئتعلمی و کارشناسان و معاونین ذیربط و سردبیر مجله محقق شد.
رئیس دانشکده در پایان سخنان تصریح کرد: همه باید تا روز اخری که بهعنوان امانتدار، عضو هئیت رئیسه،هیات علمی و کارکنان در خدمت دانشکده و اهالی آن هستیم بر اساس مأموریتها و برنامههای توسعهای محول شده به دانشکده، کارهایمان را به پیش ببریم.
در ادامه نشست دکتر احمدرضا خاتونآبادی معاون پژوهشی دانشکده گفت: با توجه به اهمیت بررسی نحوه عملکرد این معاونت نامهای با عنوان" پژوهش در پژوهش" به اعضای هیئتعلمی دانشکده برای دریافت انتقادات، پیشنهادها و راهکارهای بهبود و ارتقا کمی و کیفی عملکرد برنامههای این معاونت، ارسالشده است.
وی با اشاره به بررسی انجامشده این معاونت در خصوص چگونگی فرایندهای طی شده برای تصویب و اجرای پایاننامهها و طرح های پژوهشی در سایر دانشکده ها ازجمله دانشکدههای فنآوریهای نوین، داروسازی و پرستاری و مامایی از معاونان و مدیران گروهها خواست تا نظرات و پیشنهادهای راهبردی خود را برای شیوههای ارزیابی و تصویب پایاننامهها بهعنوان طرح پژوهشی ارائه دهند.
دکتر غلامرضا علیایی معاون آموزشی دانشکده پیشنهاد کرد تمامی پایاننامه ها از همان ابتدا با نگاه و استانداردهای طرح پژوهشی ارزیابی و تصویب شوند.
دکتر آزاده شادمهر معاون بینالملل دانشکده پیشنهاد کرد با هدف عدم دخالت سلایق و نظرات در داوری های علمی طرح ها، باید از استانداردهای شناخته شده برای تصویب پایاننامه و طرحهای پژوهشی استفاده شود. همچنین، ایشان پیشنهاد کرد تا پایاننامههای که بهصورت طرح پژوهشی انجام میشود برای هر مقطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی بهصورت جداگانه سقف بودجهای در نظر گرفته شود.
دکتر خاتونآبادی معاون پژوهشی دانشکده خواستار تسریع پاسخگویی اعضای هیئتعلمی گروهها در انجام داوری طرحهای پژوهشی ارسالی، شد و در همین راستا خواستار جدیت و پیگیری بیشتر نماینده پژوهشی گروهها برای انجام داوریها و ارسال آن به این معاونت شد.
دکتر نعمت اله روحبخش معاون اجتماعی فرهنگی دانشکده نیز بابیان اهمیت نگاه سیستماتیک گروههای آموزشی به این موضوع گفت: استانداردها و معیارهای اجرای پایاننامهها بهصورت طرح پژوهشی در داخل گروهها تعیین و پس از تعیین داور آگاه از لاین تحقیقاتی موضوع پایاننامه، برای تصویب به سایر شوراها ارجاع شود.
در پایان دکتر هادیان، بار دیگر از اهالی دانشکده و همکاران برای انجام وظایف در سال ۹۹ سپاسگزای کرد و سال خوبی را برای همکاران دانشکده و دانشگاه از ایشان ایزد دادار، پروردگار مهربان درخواست کرد.
نظر دهید