نشست شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده توانبخشی برگزار شد
در هفتمین نشست شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده توانبخشی راهکارهای افزایش تعامل و ارتباط میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی در گروههای آموزشی بررسی و همچنین بر ضرورت استفاده گروههای آموزشی از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی یکدیگر تأکید شد.
به گزارش روابط عمومی دانشکده توانبخشی، نشست سهشنبه 26 شهریور 98 در سالن شورای این دانشکده با حضور دکتر محمدرضا هادیان رئیس، دکتر غلامرضا علیائی معاون آموزشی، دکتر سید محسن میر معاون اداری مالی، مدیران گروه، نمایندگان تحصیلات تکمیلی گروهها و رئیس اداره آموزش در سالن شورا برگزار شد. در این نشست دکتر هادیان با تأکید بر استفاده گروههای آموزشی از امکانات بالینی و تجهیزات آزمایشگاهی یکدیگر، از مدیران گروهها خواست با ایجاد سازوکاری شرایط بهرهگیری سایر گروهها از تمامی تجهیزات آزمایشگاهی و بالینی هر گروه فراهم شود. وی همچنین با اشاره به افزایش ظرفیت و تعداد پذیرش دانشجویان خارجی از معاونان آموزشی و بینالملل دانشکده خواست برنامهریزیهای آموزشی موردنیاز انجام شود.
در ادامه، دکتر علیائی معاون آموزشی دانشکده با تأکید مجدد بر الزام حضور دانشجویان دکترای تخصصی گروههای آموزشی در بیمارستانها و مراکز درمانی آموزشی تابعه دانشگاه، از مدیران گروهها خواست ضمن نظارت بر عملکرد بالینی و آموزشی آنان، ساعات حضورشان در این مراکز بهدقت ثبت شود.
دکتر علیائی همچنین با اشاره به تأکید رئیس دانشکده برای استفاده از امکانات بالینی و تجهیزات آزمایشگاهی از مدیران گروههای آموزشی خواست شیوهنامه اجرائی آن تهیه و در نشست آینده شورای آموزش ارائه شود. وی همچنین از ضرورت ارائه و پذیرش مقاله در مجلات انگلیسی دانشکده برای برگزاری آزمون جامع دانشجویان دوره دکترای تخصصی خبر داد.
در ادامه، دکتر احمدرضا خاتونآبادی معاون پژوهشی دانشکده نیز بابیان ضرورت تعامل میان گروههای آموزشی دانشکده درزمینهٔ های بالینی،کلینیکی و آموزشی از اعضای هیئتعلمی خواست انجام پایاننامههای مشترک گروههای آموزشی و همچنین ارجاع بیماران به کلینیکهای دیگر گروهها را مدنظر قرار دهند. در همین راستا دکتر آزاده شادمهر معاون بینالملل دانشکده بابیان ضرورت افزایش تعامل بیشازپیش میان گروههای آموزشی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، حضور و مشارکت دانشجویان تحصیلات تکمیلی بهخصوص دانشجویان مقطع دکترای تخصصی در سمینارهای ادواری بینالملل به زبان انگلیسی را یکی از راهکارهای تحقق آن دانست.
همچنین پس از بحث و تبادلنظر پیشنهاد شد باهدف هماندیشی و رفع نواقص احتمالی و ایجاد و افزایش زمینه تعامل دانشجویان گروههای آموزشی، دانشجویان دکترای تخصصی گزارش فرایند انجام امور پایاننامههایشان را سالانه در جلسهای به دانشجویان تکمیلی و اساتید سایر رشتهها نیز ارائه کنند. دکتر علیائی اجرا و پیادهسازی این برنامه را نوعی از آموزش به همتایان دانست.
در پایان پس از تبادلنظر میان اعضا توافق شد با توجه به دستورالعمل تعداد مجاز پذیرش راهنمایی پایاننامه هر عضو هیئتعلمی؛ اعضای هیئتعلمی تا دفاع پایاننامه و چاپ مقالات منتج از آن، راهنمایی پایاننامه جدید را با برنامهریزی برای چاپ مقالات بپذیرند.
خبرنگار: لیلا روستا
عکاس: سید امیر میری
ارسال به دوستان