نشست دکتر ترابی با ادمین وب سایت معاونت ها
دکتر ترابی: سئو و هوش مصنوعی؛ دو بال پرواز در فضای مجازی هستند
مدیر روابط عمومی دانشگاه در نشست با ادمین وبسایت معاونت ها گفت: سئو و هوش مصنوعی؛ دو بال پرواز در فضای مجازی هستند. به گفته دکتر ترابی، انتخاب کلمات کلیدی مناسب، تحلیل رقبا و استفاده از الگوریتمهای هوشمند، نقش کلیدی در بهبود رتبه دانشگاه در وبومتری ایفا میکند. با بهرهگیری از این فناوریها، دانشگاه علوم پزشکی تهران امیدوار است به زودی به عنوان قطب رسانه ای علمی در حوزه پزشکی تبدیل شود.
به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه، در نشست روز شنبه 24 شهریور ۱۴۰۳ با ادمین وبسایت معاونت ها، بر اهمیت ارتقای سطح کیفی وبسایتهای دانشگاه تأکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران با بهرهگیری از فناوری هوش مصنوعی و ارتقای سطح کیفی وبسایتهای خود در تلاش است جایگاه خود را در سامانه رتبه بندی وب سایت های دانشگاه های جهان - وبومتری - ارتقا دهد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه با اشاره به نقش کلیدی زبان انگلیسی و عربی در افزایش دیدهشدگی دانشگاه در فضای مجازی و جذب مخاطبان بینالمللی، بر ضرورت طراحی وبسایتهایی با استانداردهای جهانی تأکید کرد.
وی با تاکید بر بهره گیری از سایت های معادل جهانی به عنوان الگوی استاندارد گفت: هوش مصنوعی در ترجمه تولید محتوا نقش مهمی دارد و ترجمه سایتهای معادل را به صورت بسیار دقیق و با سرعت بالا انجام می دهد؛ این فناوری توانسته نیازهای مخاطبان هدف را به خوبی شناسایی و به گونه ای بیان کند که برای مخاطبان قابل درک باشد.
دکتر ترابی از مزایای دیگر بهره گیری از سایت های معادل را لکهگیری و بهینهسازی سایتهای فارسی بر اساس سایتهای معادل عنوان کرد و گفت: طراحی استاندارد وبسایت زیرمجموعههای دانشگاه، امتیاز رتبه دانشگاه را افزایش می دهد.
نتایج اولیه امیدوارکننده است
دکتر ترابی گفت: نتایج اولیه نشان میدهد که استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا و بهینهسازی وبسایت، به طور قابل توجهی به افزایش بازدید و تعامل کاربران منجر شده است. همچنین، نظرسنجیهای اخیر نشان میدهد که کاربران از کیفیت و کارایی وبسایتهای جدید بسیار راضی هستند.
وی بیمارستان فارابی را نمونه موفقی در استفاده از سایتهای معادل معرفی کرد و گفت: ادمین این بیمارستان با بهرهگیری از این روش، توانسته وبسایتی کامل و جامع ارائه دهد و معاونت های دانشگاه نیز با الگوبرداری از این تجربه، در حال پیگیری توسعه وبسایت خود هستند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران با اتخاذ این رویکرد نوین، در تلاش است تا جایگاه خود را در میان دانشگاههای برتر جهان ارتقا داده و به یک مرجع معتبر رسانه ای در حوزه سلامت تبدیل شود.
ارسال به دوستان