• تاریخ انتشار : 1398/04/04 - 10:12
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1561
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری جلسه هم اندیشی رابطین سایت انگلیسی حوزه درمان دانشگاه

با حضور عباس آبادی، رئیس گردشگری سلامت معاونت درمان و رابطین بیمارستان های تابعه، اولین جلسه هم اندیشی با موضوع توسعه سایت انگلیسی حوزه درمان دانشگاه برگزار شد.

گالری عکس

در این جلسه که روز دوشنبه 3 تیر 98 در سالن اجتماعات معاونت درمان برگزار شد، دکتر عباس آبادی رئیس گردشگری سلامت دانشگاه، آروین کارشناس تبلیغات و بازاریابی معاونت درمان در این حوزه، باهو مسئول روابط عمومی معاونت درمان و نمایندگان و رابطین سایت گردشگری سلامت بیمارستان های تحت پوشش حضور داشتند.
دکتر عباس آبادی در این نشست با اشاره به تاکید رئیس دانشگاه و معاون درمان دانشگاه مبنی بر توسعه گردشگری سلامت در حوزه درمان گفت: اگر چه تعدادی از بیمارستان های دانشگاه در حال حاضر مجوز IPD داشته و در حال جذب و درمان بیماران خارجی هستند ولی هنوز در ابتدای راهیم و باید به صنعت ارزآور گردشگری سلامت در حوزه درمان دانشگاه با جدیت ورود کنیم. فرهنگسازی و تعریف فرآیندهای درمان یک بیمار خارجی از پذیرش تا ترخیص و پیگیری درمان و ... از مواردی است که باید در این مسیر به آن توجه کنیم.
وی در ادامه ضمن معرفی سایت انگلیسی دانشگاه و بخش های مربوط به حوزه درمان و بیمارستان ها افزود: با توجه به اعتبار و جایگاه بالای دانشگاه علوم پزشکی تهران، دقت و صحت علمی اطلاعات برای درج در این سایت برای ما بسیار مهم است و خدماتی که در این سایت معرفی می شود باید کاملا منطبق بر واقعیات بیمارستان ها و متناسب با نیاز بیماران خارجی باشد. برای فاز اول ورود اطلاعات در این بخش طبق برنامه ریزی بعمل آمده، تمامی رابطین بیمارستان ها باید خدمات خاص و منحصر به فرد مرکز خود را شناسایی و معرفی کنند.
رئیس گردشگری سلامت دانشگاه در ادامه گفت: کاهش ارزش ریال یک تهدید است، ولی در شرایط موجود، جذب گردشگر سلامت این تهدید را تبدیل به فرصتی کرده، که نفعش متوجه کل جامعه است. البته زیر ساخت های مناسب برای آن باید دیده شود. 
وی یکسان سازی تعرفه های مراکز تابعه دانشگاه در جذب بیمار خارجی را یکی از اقدامات مهم انجام شده در این حوزه خواند و افزود: در معاونت درمان قصد داریم تا پایان سال جاری با هدف معرفی دانشگاه، بیمارستان های دولتی و خصوصی تابعه، خدمات انحصاری حوزه درمان و پزشکان نامی دانشگاه در تمامی نمایشگاه های بین المللی داخلی و خارجی صنعت گردشگری سلامت حضور یابیم. در این راستا برای عکاسی، طراحی و تولید فیلم های کوتاه با کیفیت مناسب در حال گفتگو و برنامه ریزی هستیم و گام هایی رو به جلویی در این مسیر برداشته ایم.
در ادامه آروین کارشناس مارکتینگ معاونت درمان در حوزه گردشگری سلامت به توضیحاتی تخصصی در خصوص سایت انگلیسی دانشگاه پرداخت و گفت: متاسفانه به دلیل کمبود منابع مالی و نیروی انسانی در حوزه تبلیغات و بازاریابی ضعیف عمل کرده ایم و در این بازار رقابتی علی رغم همه توانمندی های دانشگاه علوم پزشکی تهران چه در بخش خدمات درمانی انحصاری چه قیمت تمام شده درمان و از همه مهمتر پزشکان مطرح در معرفی قابلیت های حوزه درمان دانشگاه و جذب گردشگر سلامت نسبت به برخی از کشورهای همسایه جا مانده ایم، که البته با برنامه ریزی درست و عملکرد سریع تمامی واحدهای مربوطه می توانیم حرف های زیادی در این صنعت در میان کشورهای حاشیه و حتی در جهان داشته باشیم و ارز قابل توجهی را وارد کشور کنیم.
دکتر کاظمی متخصص ارتوپدی و نماینده بیمارستان شریعتی در این جلسه گفت: مشکلات زیاد ولی قابل رفع است. ما می توانیم با یک سری حرکت های کوچک پرش های بزرگی در این حوزه انجام دهیم. ما در دانشگاه پزشکانی داریم که برجسته ترین خدمات را درر رشته تخصصی خود در خاورمیانه و حتی در دنیا انجام می دهند باید آن را شناسایی و معرفی کنیم. برندینگ سلامت آن هم در حوزه بین المللی با سایر مقوله ها متفاوت است. قطعا نیاز سنجی منطقه در برنامه ریزی برای جذب گردشگر سلامت بسیار کمک کننده است.  
خبر و عکس: نجمه باهو


  • گروه خبری : معاونت درمان,گروه خبری RSS
  • کد خبر : 89125
نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تنظیمات قالب