اخبار جلسات و نشست ها

 

 

  • تاریخ انتشار : 1395/12/15 - 15:37
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 3001
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

بیستمین جلسه دوره چهارم شورای دانشگاه

دکتر جعفریان استفاده از نتایج ارزشیابی‌ها را در ارتقا کیفیت خدمات آموزش دانشگاه مؤثر دانست

بیستمین جلسه دوره چهارم شورای دانشگاه پیرامون بررسي گزارش عملکرد استقرار نظام ارزشیابی دانشکده‌ها برگزار شد.

گالری عکس
در جلسه روز یکشنبه 15 اسفند 95 که با حضور اعضای هیئت رییسه دانشگاه و روسای دانشکده‌ها با دستور جلسه بررسی استقرار نظام ارزشیابی در دانشکده‌ها در سالن اجلاس دانشگاه برگزار شد و روسای دانشکده ها به ارائه عملکرد خود دراین زمینه پرداختند.
دکتر جعفریان ضمن تشکر از دانشکده‌ها گفت: گزارش استقرار نظام ارزشیابی در دانشکده‌ها نشان‌دهنده این امر است که در این زمینه خوشبختانه به نتایج خوبی رسیده‌ایم. لازم است در دانشکده‌های کوچک و تازه تأسیس این فرآیند جز وظایف آموزشی آن‌ها تعریف شود و ارزشیابی‌ها باید به‌صورت جدی توسط دانشکده‌ها پیگیری شود.
وی در خصوص نتایج ارزشیابی‌ها گفت: اگر از نتایج ارزشیابی درست استفاده نشود، زحمات کشیده شده در این خصوص بی‌نتیجه می‌ماند. استفاده از این نتایج به دو صورت می‌تواند انجام شود، در درجه اول ارائه بازخورد به‌صورت معمول و تشریح وضعیت موجود است و در مرحله بعد که از اهمیت بیشتری برخوردار است استفاده از این نتایج در تصمیمات است. لازم است مکانیسمی طراحی شود و مشکلات کلیدی در مدت‌زمان مشخص برطرف شود.
رییس دانشگاه اظهار داشت: در سومین جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان نکات جالبی به‌ویژه از سوی دانشجویان بین‌الملل مطرح شد که باید موردتوجه قرار گیرد. گاهی لازم است external reviewer برای ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی استفاده شود تا بتوانیم شرایط را دقیق‌تر بررسی کنیم. البته انتخاب فرد خارج از دانشگاه نیز باید با معیارهای مناسب صورت گیرد.

ارزشیابی ابزار مناسبی برای تعاملات دانشکده ها
وی افزود: ارزشیابی ابزار مناسبی برای تعاملات دانشکده با دانشگاه و گروه‌های آموزشی است که امکان تدوین مستندات و شواهد را به‌عنوان ملاک تصمیم‌گیری‌ها می‌دهد و این وظیفه دانشکده‌ها است و معاونت آموزشی صرفاً متولی پیگیری این امر است. یکی از خروجی‌های این برنامه نمایش میزان و نحوه فعالیت‌های آموزشی است که نشان می‌دهد وضعیت آن چگونه است. با این ابزار علاوه بر مشخص شدن مشکلات و نواقص امکان بررسی درخواست‌های گروه‌های آموزشی و امکان انتخاب راهکار مناسب برای مشکلات وجود دارد.
دکتر جعفریان با تأکید بر اهمیت آموزش در دانشگاه گفت: ارزشیابی معیاری برای بررسی عملکرد گروه‌های آموزشی است و با تحلیل نتایج آن‌ها می‌توان در راستای ارتقا کیفیت خدمات آموزشی اقداماتی انجام داد. محور فعالیت ما در دانشگاه آموزش است و اگر آموزش مناسبی داشته باشیم دانشگاه خوبی نیز خواهیم داشت؛ و نتایج این ارزشیابی در این امر مؤثر خواهد بود.
دکتر میرزازاده مدیر دفتر توسعه آموزش دانشگاه به ارائه گزارشی از درصد مشارکت دانشجویان به تفکیک دانشکده‌ها در ارزشیابی اعضای هیات علمی پرداخت و دانشکده مجازی، پیراپزشکی و پرستاری و مامایی را دارای بیشترین درصد مشارکت دانست.
دکتر جلیلی معاون آموزشی دانشگاه ضمن تشکر از روسای دانشکده‌ها گفت: با تشکر از پیشرفت‌های صورت گرفته در دانشکده‌ها برای تأمین نیروی کارشناسی موردنیاز باید از ظرفیت‌های موجود ازجمله گروه‌های آموزشی استفاده کرد. مهم‌ترین انتظارات ما تحلیل نتایج خواهد بود. بازبینی شیوه‌نامه هر دانشکده نیز با توجه به تغییرات احتمالی در دستور کار معاونت آموزشی قرار دارد.
وی افزود: لازم است مفهوم ارزشیابی به‌عنوان بخش مهمی از کار برای اعضای هیات علمی و دانشجویان تبیین شود که در پیشبرد اهداف این امر و برطرف شدن چالش‌ها بسیار مؤثر خواهد بود.
در پایان جلسه در خصوص محورهای سال 96 جشنواره عملکرد مجازی نوآورانه تصمیم‌گیری صورت گرفت.
خبرنگار: الهام حق شناس
عکس: سيد ميثم عطري

  • گروه خبری : گروه های مطالب,گروه خبری RSS,جلسات و نشست ها
  • کد خبر : 66740
الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس