داوری نهایی فرآیندهای یازدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری به پایان رسید
دکتر کریمی: صیانت از آموزش وظیفه اصلی مسئولان دانشگاه است
در نشست نهایی هیات داوران یازدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری از بین 44 فرآیند ارسالشده به دبیرخانه جشنواره، 9 فرآیند بهعنوان فرآیند مطلوب دانشگاهی انتخاب شدند.
گالری عکس
در این نشست که بعدازظهر چهارشنبه 4 بهمن 96 در سالن شورای دانشگاه تشکیل شد، ابتدا دکتر سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه، هدف از برگزاری این جشنواره را ارج نهادن به تلاشهای ارزشمند اساتید و شناسایی فرآیندهای مطلوب دانشگاهی عنوان کرد و گفت: معاونت آموزشی و مرکز مطالعات و توسعه آموزش، ارتقا کمی و کیفی فرآیندهای آموزشی را در دستور کار خود دارند.
تأکید بر شناسایی فرآیندهای برتر و ترویج آن در دانشگاه
وی افزود: در سطح دانشگاه فرآیندهای آموزشی بسیار خوبی اجرا میشود اما ممکن است اساتید و مجریان فرآیند، علاقهای به شناسایی شدن و جایزه گرفتن نداشته باشند لذا شناسایی فرآیندهای برتر آموزشی و ترویج آن در دانشگاه یکی از برنامههایی است که اجرای آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.
دکتر سهراب پور تصریح کرد: فرآیندهایی که در کمیته نهایی هیات داوران انتخاب شدند در جشنواره شهید مطهری که در هفته آموزش ( هفته دوم اردیبهشتماه) برگزار میشود معرفیشده و مورد تشویق قرار میگیرند.
معاون آموزشی دانشگاه جوایز این دوره از جشنواره را اهدای لوح سپاس و 3.5 میلیون تومان گرنت کمکهزینه سفر به یک همایش آموزشی خارجی عنوان کرد و گفت: بخشی از فرایندهای مطلوب دانشگاهی برای رقابت به جشنواره کشوری شهید مطهری معرفی میشوند و به مجری فرآیندی که در این جشنواره برگزیده شود نیز یکپایه تشویقی تعلق میگیرد.
روند داوری فرآیندها
در ادامه، دکتر جهانشیر مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه نیز، از ارسال 44 فرآیند به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: از این تعداد 6 فرآیند در حیطه تدوین برنامه و بازنگری برنامههای آموزشی، 7 فرآیند در حیطه طراحی و تولید محصولات آموزشی، 8 فرآیند در حیطه ارزشیابی آموزشی، 7 فرآیند در حیطه مدیریت و رهبری آموزش، 5 فرآیند در حیطه یادگیری الکترونیک و 11 فرآیند در حیطه یاددهی و یادگیری بودند.
وی با اشاره به روند داوری فرآیندها گفت: فرآیندهای ارسالشده در کمیتههای تخصصی مرتبط با هر حیطه، مورد ارزیابی اولیه قرار گرفت و از این تعداد 15 فرآیند به جلسه نهایی هیات داوران راه یافت.
سپس، نمایندگان حیطههای تخصصی به معرفی فرآیندها پرداختند و اعضای هیات داوران با رأی مخفی فرآیندهای مطلوب را انتخاب کردند.
تاکید بر تشویق اعضای هیات علمی نوآور در عرصه آموزش
در ادامه، دکتر کریمی رییس دانشگاه، ابداع و بهکارگیری شیوههای نوین آموزشی را یکی از اولویتهای اصلی دانشگاه دانست و گفت: این جشنواره بهنوعی تشویق اعضای هیات علمی است که در حوزه آموزش تکنیکهای نوین را بکار میگیرند و یا روشهای جدیدی را ابداع و اجرا میکنند.
وی با اشاره به ارزیابی خود از فرآیندهایی که به این دوره از جشنواره ارسالشده گفت: خوشبختانه فرآیندهای خوبی در این جلسه داوری شد و خوشحالیم که اعضای هیات علمی علاوه بر فعالیتهای پژوهشی، در حوزه آموزش نیز فعالیتهای چشمگیری دارند و به دنبال بهکارگیری روشهای نوین هستند.
رییس دانشگاه حفاظت از حوزه آموزش را یکی از وظایف دانشگاه دانست و افزود: باید مراقب باشیم فشار کاری که حوزه درمان و پژوهش به اعضای هیات علمی وارد میکند مانع نوآوری و فعالیت مؤثر آنان در حوزه آموزش نشود لذا توجه و صیانت از حوزه آموزش یکی از وظایف اصلی ما در دانشگاه است.
توضیح اینکه، پس از ارزیابی و بررسی نهایی هیات داوران، 9 فرآیند بهعنوان فرآیند مطلوب دانشگاهی در یازدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری معرفی میشوند.
این جشنواره هرسال بهمنظور تجلیل و تکریم اساتید عرصه آموزش پزشکی در شش حیطه «تدوین و بازنگری برنامههای آموزشی»، «طراحی و تولید محصولات آموزش»، «ارزشیابی آموزشی»، «مدیریت و رهبری آموزش»، «یادگیری الکترونیک» و «یاددهی و یادگیری» برگزار میشود.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: مهدی کیهان
متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید: