محتوای خبری دانشکده توانبخشی

  • تاریخ انتشار : 1398/04/30 - 10:37
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 534
  • زمان مطالعه : 11 دقیقه

هم اندیشی هیئت‌رئیسه دانشکده توانبخشی با اعضای هیئت‌علمی این دانشکده

باهدف هم‌اندیشی در خصوص مسائل جاری و چالش‌های پژوهشی، آموزشی، بالینی و اجرائی و با توجه به اهمیت دیدارهای صمیمانه و تقویت ارتباط اعضای هیئت‌رئیسه دانشکده‌ با اعضای هیئت‌علمی، نشست هیئت‌رئیسه دانشکده توانبخشی با اعضای هیئت‌علمی این دانشکده برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده توانبخشی، در این نشست که صبح روز یکشنبه 18 تیر 98 در سالن شورای این دانشکده برگزار شد، دکتر محمدرضا هادیان رئیس دانشکده ضمن تبریک فرارسیدن ایام مبارک دهه کرامت، اعضای هیئت‌علمی را به حفظ احترام در فضای همکاری و همیاری دانشکده توصیه کرد و گفت:دوستار هم باشیم درعین‌حال که می‌توانیم از همدیگر انتقاد کنیم و از یکدیگر انتقاد کنیم درعین‌حال دوستار یکدیگریم.
وی همچنین با این عنوان که همه اعضای هیئت‌علمی عضو یک خانواده‌ایم از حضور مجدد دکتر کاظم مالمیر، عضو هیئت‌علمی گروه آموزشی فیزیوتراپی که به دلیل کسالت حدود یک سال در مرخصی استعلاجی بود، اظهار خرسندی کرد.
در ادامه نشست دکتر احمدرضا خاتون‌آبادی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه دانشکده بابیان اینکه برگزاری نشست فصلی با اعضای هیئت‌علمی ، یکی از برنامه‌های چهارساله این معاونت است اظهار امیدواری کرد برگزاری این نشست‌ها زمینه بهبود عملکرد فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، بالینی و اجرائی دانشکده را فراهم کند. وی با ضمن تأکید بر ضرورت ارائه راهکار و پیشنهاد پس از طرح مشکلات و چالش‌ها از اعضای هیئت‌علمی خواست پیشنهاد‌هایشان را نیز برای حل مشکلات و چالش‌ها ارائه کنند.
در ادامه نشست اعضای حاضر به بیان مشکلات و چالش‌های مرتبط در مسائل جاری دانشکده در حوزه‌های فعالیت‌های جاری گروه درزمینه بالینی، آموزشی، پژوهشی و اجرائی خود از جمله ثبت و ویرایش اطلاعات در سیستم سیپاد، فرایند خرید تجهیزات و ملزومات، چالش‌ها و ابهامات در خصوص نحوه محاسبه ساعات حضور دستیاران و پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی آنان در مراحل آموزشی و پژوهشی، تجهیز و به‌روزرسانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیستم‌های رایانه، مشکلات ثبت اطلاعات در سیستم شعاع پرداختند.
احمد گشانی، عضو هیئت‌علمی گروه شنوایی‌شناسی و مسئول اساتید مشاور دانشکده بابیان اینکه مبنای برخی از دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌ها بر اساس گزارش ماهانه اساتید مشاور در خصوص شایع‌ترین مشکلات دانشجویان از نمایندگان اساتید مشاور گروه‌ها خواست این گزارش به‌صورت منظم و به‏هنگام به ایشان ارسال شود. دکتر هادیان نیز ضمن قدردانی از وی برای تقبل مسئولیت اساتید مشاور دانشکده باوجود مشغله و مأموریت تحصیلی، از وی خواست فرایندهای مربوط به اساتید مشاور فعالانه انجام و پیگیری شود.
در بخشی از نشست دکتر فهیمه فتاحی، عضو هیئت‌علمی گروه شنوایی‌شناسی با اشاره به مشکل آلودگی هوا بر ضرورت نگهداشت و توسعه فضای سبز محوطه دانشکده تأکید کرد. وی همچنین در خصوص وضعیت ساخت ساختمان جدید دانشکده توانبخشی که در خیابان 16 آذر در نظر گرفته‌شده پرسید.
در ادامه دکتر علی نورائی نژاد، عضو هیئت‌علمی گروه بینائی‌سنجی دانشکده ضمن بیان اهمیت صرفه‌جویی در هزینه‌ها استفاده بهینه از نیروهای انسانی و صرفه‌جویی در هزینه‌های مصرفی را موارد صرفه‌جویی دانست. 

وی در بخشی از سخنانش به توجه به اهمیت و ضرورت تسلط به زبان انگلیسی دانشجویان بین‌الملل برای تعامل با استادان و فراگیری دروس و با اشاره به مشکلات تسلط به زبان انگلیسی برخی از دانشجویان بین‌الملل در این رشته، از اعضای هیئت‌رئیسه درخواست کرد در فرایند پذیرش متقاضیان مدارک و مستندات آنان و تسلط و مهارت آنان در زبان انگلیسی توجه بیشتری انجام شود.دکتر هادیان در همین راستا از معاون بین‌الملل دانشکده خواست این موضوع در شورای بین‌الملل دانشگاه مطرح شود و به‌هیچ‌وجه متقاضیانی که تسلط کافی به زبان انگلیسی ندارند پذیرش نشوند.
دکتر آزاده شادمهر معاون بین‌الملل دانشکده در پاسخ به درخواست دکتر نورائی نژاد ضمن دعوت از وی برای حضور در جلسات مصاحبه حضوری و مجازی(skype) متقاضیان بین‌الملل گفت: با توجه به تغییر روند ارزیابی تسلط به زبان انگلیسی متقاضیان در معاونت بین‌الملل دانشگاه از شش ماه پیش، پس از مصوبه شورای بین‌الملل دانشگاه، در صورت ارزیابی ضعیف زبان انگلیسی متقاضیان ، ضمن معرفی آنان به کالج زبان انگلیسی دانشگاه پس از احراز شرایط تسلط به زبان انگلیسی به دانشکده‌ها معرفی می‌شوند. 
وی همچنین در بخشی از سخنانش بابیان اینکه فعالیت دانشگاه و دانشکده در حوزه بین‌الملل فضای جدید و افقی رو به رشد است از اعضای هیئت‌علمی در همکاری با این معاونت تشکر و قدردانی کرد.
در  ادامه نشست دکتر منصوره عادل‏قهرمان عضو هیئت‌علمی گروه شنوایی‌شناسی در خصوص نحوه پرداخت اجاره محل سمینارها، کارگاه‌ها و کنفرانس‌های گروه‌های آموزشی و همچنین مسائل مرتبط به عناوین پروپوزال‌ها سوالاتی را مطرح کرد.
دکتر خدیجه اوتادی، عضو هیئت‌علمی و مسئول شعاع در سامانه سیپاد دانشکده از اعضای هیئت‌علمی درخواست کرد تا پایان تیرماه اطلاعات دوره سه‌ماهه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و بالینی خود را در سیستم سیپاد را ثبت کنند تا برای تائید به معاونت آموزشی دانشگاه ارسال شود.
در بخشی از نشست دکتر تهمینه موسوی، عضو هئیت علمی گروه کاردرمانی و نماینده کمیته اخلاق حرفه‌ای دانشکده در کمیته اخلاق دانشگاه با اشاره به برگزاری نخستین نشست این کمیته گفت: بر اساس مصوبه این کمیته مقررشده است گزارشی از سرفصل‌های دروس تمامی رشته‌های تحصیلی که به نحوی موضوع اخلاق حرفه‌ای در آن گنجانده‌شده است به این کمیته ارسال شود. 
دکتر نسترن قطبی مدیر دفتر توسعه و عضو هیئت‌علمی گروه فیزیوتراپی دانشکده ضمن ابراز خرسندی از فضای صمیمی میان هیئت‌رئیسه و اعضای هیئت‌علمی اظهار امیدواری کرد که هم‌اندیشی به این نشست خاتمه پیدا نکند و پس از طرح انتقادات و ارائه پیشنهادها در صورت عملیاتی بودن پیشنهادها، زمینه اجرائی و پیاده شدن و رفع مشکلات نیز فراهم شود. مدیر دفتر توسعه دانشکده همچنین از مدیران و اعضای هیئت‌علمی دانشکده خواست تا با این دفتر همکاری بیشتری داشته باشند. وی با این توضیح که اعضای هیئت‌رئیسه اساتید و پیش‌کسوتان اعضای جوان‌تر هیئت‌علمی هستند گفت: شیوه برخورد اعضای هیئت‌رئیسه ROLE MODEL دیگر اعضا در برخورد با همکار جدید است. 
ضعف نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سیستم رایانه، ضرورت یکسان‌سازی قوانین و اهمیت و لزوم نزدیک فضای فیزیکی دانشکده به پردیس دانشگاه از دیگر مسائل مطرح‌شده توسط وی بود .
در بخشی از نشست سیده مریم خدامی مدیر گروه گفتاردرمانی دانشکده با اشاره به وضعیت ویژه اقتصادی دانشگاه و دانشکده و شعار سال 98 دانشگاه مبنی بر استفاده بهینه و چندوجهی از کارکنان از اتمام طرح نیروی انسانی تنها نیروی کارشناس بالینی این گروه  طی ماه‌های آینده خبر داد و از اعضای هیئت‌رئیسه در خصوص سیاست دانشکده برای مواجه با این چالش سؤال کرد.
دکتر جلائی عضو هیئت‌علمی دانشکده پیشنهاد کرد در جشن دانش‌آموختگان با حضور تمامی اعضای هیئت‌علمی برگزار شود.
دکتر کاظم مالمیر عضو هیئت‌علمی گروه فیزیوتراپی از اعضای هیئت‌علمی و به‌ویژه هیئت‌رئیسه برای همدلی و همدردی با ایشان در زمان کسالت و دوری از محیط دانشکده تشکر و قدردانی کرد.
دکتر غلامرضا علیایی، معاون اموزشی دانشکده بابیان اینکه هزینه بسیاری زیادی صرف تجهیز و نگهداری آزمایشگاه‌های دانشکده می‌شود از مدیران و اعضای هیئت‌علمی دانشکده خواست که طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی باهدف کاهش هزینه انجام آن‌ها  با استفاده از آزمایشگاه‌های  داخل دانشکده انجام شود.
دکتر آذر مهری معاون دانشجویی دانشکده بابیان اینکه اساتید مشاور در گروه‌های آموزشی با توجه به نزدیکی به دانشجویان نقش برجسته‌ای در انتقال  قوانین آموزشی و غیر آموزشی ازجمله دستورالعمل پوشش حرفه‌ای (Code dress ) دارند از آنان درخواست کرد تا در انتقال این آئین‌نامه‌ها به دانشجویان همکاری بیشتری با این معاونت داشته باشند. وی همچنین با توجه به ماهیت وظایف استادان مشاور از بر اهمیت ارجاع دانشجویان با مشکلات آموزشی و غیر آموزشی و معرفی به مراکز مشاوره دانشگاه  برای حل عملی و علمی تأکید کرد. معاون دانشجویی همچنین در خصوص سؤالات و پیشنهاد‌ها مطرح‌شده در خصوص نحوه برگزاری جشن دانش‌آموختگان دانشکده به ارائه توضیحاتی پرداخت که دکتر هادیان به پیشنهاد کرد در این جشن ضمن دعوت از اساتید برجسته حوزه اخلاق گروه‌های آموزشی، برنامه‌ریزی برای سخنرانی آنان انجام شود.
دکتر نعمت اله روح‌بخش، معاون اجتماعی فرهنگی دانشکده بابیان اینکه اهداف سازمان‌های مردم‌نهاد(NGO) مادی‏ محور و معنوی‏ محور است گفت: دانشگاه‌ها نیز از انتقال صرف دانش به دانش‌آموختگان کم‌کم به سمت انتقال دانش در سطح جامعه پیش می‌رود. وی افزود: یکی از رسالت‌های این معاونت تحقق انتقال دانش به جامعه در قالب برنامه‌های علمی و معنوی است. وی بابیان ضرورت تغییر نگرش اعضای هیئت‌علمی از انتقال صرف دانش به دانشجویان و فراگیران به سمت انتقال دانش به جامعه گفت: انتظار می‌رود اعضای هیئت‌علمی با اتخاذ روش‌های ازجمله تهیه و تدوین پیام‌های بهداشتی کوتاه در بیلبوردهای سطح شهر با همکاری شهرداری‌ها، شرکت در برنامه‌های و آیین‌های مردمی به انتقال آن در سطح جامعه همکاری کنند.
دکتر سید محسن میر، معاون اداری مالی دانشکده به ارائه توضیحاتی مبسوط برای پاسخگویی به سؤالات و ابهامات اعضای هیئت‌علمی در حیطه فعالیت‌های این معاونت پرداخت.
دکتر میر در ابتدای سخنانش با اشاره به تفاهم‌نامه بودجه دانشگاه و ضرورت اطلاع و تائید این تفاهم‌نامه توسط مدیران گروه‌ها گفت: در خصوص تمامی هزینه‏کردهای مربوط به نیروی انسانی، تجهیزات و همچنین هزینه‌های مصرفی دانشکده علاوه بر معاون اداری مالی، مدیران گروه نیز بایستی پاسخگو باشند. وی در پاسخ به سؤال مطرح‌شده یکی از اعضای هیئت‌علمی در خصوص پرداخت اجاره محل برگزاری برخی از کارگاه‌ها و سمینارها با این توضیح که مبلغ اجاره‌بها توسط دانشگاه تعیین می‌شود تصریح کرد: با توجه به اینکه برگزاری این کارگاه‌ها خارج از ساعات اداری و برای دانش آموختگان و دارای کار خصوصی انجام می‌شود، بایستی هزینه اجاره محل برگزاری آن‌ها به دانشگاه و دانشکده پرداخت شود.
وی همچنین از مدیران گروه‌ها خواست ضمن در نظر گرفتن هزینه‌ها و اجاره محل برگزاری کارگاه‌ها و سمینارها، با اتخاذ تدبیر و برنامه‌ریزی، هزینه این کارگاه‌ها از محل برگزاری تأمین شود. 
دکتر میر در ادامه به تشریح هزینه‌های پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی دستیاران به تفکیک گروه‌های آموزشی پرداخت. وی در خصوص هزینه‌های انجام‌شده برای تأمین سخت‌افزار یارانه‌های دانشکده طی سال جاری اظهار داشت: اولین اولویت این معاونت برای به‌روزرسانی و تجهیز سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رایانه‌ها، تجهیز یارانه‌های تمامی کلاس‌های درس و سالنهای سمینار و سپس رایانه اعضای هیئت‌علمی است. 
دکتر میر در بخشی از سخنانش از تجهیز و رفع مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری رایانه تمامی اعضای هیئت‌علمی قبل از شروع سال تحصیلی جدید خبر داد. وی همچنین در پاسخ به سؤال مطرح‌شده مربوط به ساختمان جدید دانشکده گفت: شروع ساخت ساختمان جدید دانشکده در پردیس دانشگاه پس از رفع برخی مشکلات آغاز خواهد شد.
در پایان نشست دکتر احمدرضا خاتون‌آبادی معاون پژوهشی دانشکده با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد اعضای هیئت‌علمی دانشکده در مرتبه استادیاری هستند گفت: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده دانشکده ازنظر انجام فعالیت‌های پژوهشی در وضعیت نامناسبی قرار دارد.
وی در همین راستا از استادان برجسته علمی و پیشکسوتان گروه‌ها درخواست کرد تا برای ارتقا کمی و کیفی فعالیت‌های پژوهشی استادیاران و در کل دانشکده بیش‌ازپیش با یکدیگر همکاری کنند.
در بخشی از نشست هم‌زمانی رویدادها، کارگاه‌ها و سمینارهای دانشکده با برخی از برنامه‌های دانشگاه مطرح شد که وی با این توضیح که این رویدادها در راستای برنامه‌های چهارساله دانشکده پیاده‌سازی و اجرایی می‌شود، بر اولویت حضور اعضای هیئت‌علمی در رویدادهای دانشکده تأکید کرد.
معاون پژوهشی دانشکده در توضیح فرایند به‌روزرسانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رایانه گفت: با توجه به هزینه‌بر بودن ارتقا سیستم‌های رایانه پس از رده‌بندی رایانه‌ها با توجه به نوع کاربران و میزان و اهمیت استفاده به سه سطح ضعیف، متوسط و مطلوب تقسیم‌بندی شده است که بر اساس رتبه‌بندی صورت گرفته به‌روزرسانی در حال انجام است. 
دکتر خاتون‌آبادی که سمت معاون برنامه‌ریزی و توسعه دانشکده را نیز بر عهده دارد در بخشی از سخنانش با اشاره ﻧﺮﺥ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺭﺷﺪ ﺟﻤﻌﻴﺖ میان‌سال ﻭ ﺳﺎﻟﻤﻨﺪ کشور طی ده سال آینده و همچنین مأموریت واگذارشده به دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه سالمندی از مدیران گروه‌های فیزیوتراپی، شنوایی‌شناسی و کاردرمانی خواست تا تلاش‌هایشان را برای registery دانشکده در حوزه توانبخشی سالمندی داشته باشند و یک نفر از اعضای هیئت‌علمی را به‌عنوان نماینده گروه در این حوزه به این معاونت معرفی کنند. 
خبرنگار و عکاس: لیلا روستا
 
  • گروه خبری : دانشکده توانبخشی
  • کد خبر : 90111
کلمات کلیدی
لیلا  روستا
تهیه کننده:

لیلا روستا