اخبار مراسم ها و همایش ها

 

 

  • تاریخ انتشار : 1401/11/26 - 14:53
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 2163
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

بیست و دومین جشنواره ابن سینا

دکتر قناعتی: ریسک پذیری، شایسته سالاری، هوشمندی و خلاقیت در پیشرفت علمی موثر است

در بیست و دومین جشنواره ابن سینا، ۷ برگزیده در بخش پژوهش، ۷ برگزیده در بخش آموزش، ۳ برگزیده در بخش خدمات ویژه و همچنین۲ برگزیده از دانشگاه تهران معرفی شدند.

آشنایی با برگزیدگان سه محور آموزشی، پژوهشی و خدمات ویژه
فیلم داوری
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در جشنواره 26 بهمن 1401، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، مسیر رشد و تعالی انسان را در هر زمینه ای بی پایان دانست و گفت:  مدل های  رشد و پیشرفت را به گونه ای طراحی کنیم که افراد از مسیر درست به بالاترین حد کارایی خود برسند.
دکتر قناعتی با بیان اینکه موفقیت ها زمانی ارزشمند است که با نیت قربةالی اللـه و خلوص کامل باشد گفت: براساس آموزه های قرآن کریم انسان زمانی به موفقیت می رسد که با خدا پیمان ببندد.
دکتر قناعتی با بیان اینکه باید الگوی دانشگاه اجتماعی را در سیره نبی اکرم (ص) جستجو کرد  گفت: آنچه امروزه جهانیان برای تربیت دانشجویان تلاش می کنند تا  نه تنها مسئول سلامت جامعه  خود باشند بلکه درهرکجا که بی عدالتی در سلامت بود حضور فعال داشته باشند؛ این الگویی است که در صدر اسلام و آموزه های رسول اکرم (ص) وجود دارد.
رئیس دانشگاه همبستگی و هماهنگی را لازمه پیشرفت دانشگاه دانست و گفت: اعضای خانواده دانشگاه،  فارغ از هر نگاه مدیریتی و سیاستی برای ارتقا دانشگاه، هماهنگ و هم پیمان باشیم و این امانت بزرگ را با موفقیت به سرانجام برسانیم.
دکتر قناعتی با بیان اینکه یکی از راه های پیشرفت دانشگاه، عملکرد نامتقارن است گفت: در شرایطی که کشور با آن روبرو است، هرکجا که نامتقارن عمل کردیم موفق بوده ایم. ما آموزش حرکت نامتقارن را در دفاع مقدس آموخته ایم و با توجه به امکانات محدود خود پیروز شدیم. در زمینه علم نیز اگر نامتقارن عمل کنیم می توانیم به پیشرفت دانشگاه کمک کنیم و هم سو با علم روز جهان پیش برویم.
رئیس دانشگاه با اشاره به تجربه دانشگاه در زمینه تکنولوژی mrna گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران جزو سه کشور برتر جهان در به کارگیری mrna تکنولوژی است و برای نخستین بار در دنیا موفق شدیم سلول های بنیادی غضروف مفصل را تولید کنیم که افق جدیدی در درمان است.
دکتر قناعتی با تاکید براینکه آموزش، پژوهش و درمان تفکیک ناپذیر است گفت: چرخه آموزش، پژوهش و درمان باعث خلق نوآوری می شود و این نوآوری به ارتقا آموزش به عنوان رسالت دانشگاه و رکن مهم رشد و توسعه جوامع  کمک کرده و همچنین برون دادهای متعدد و متنوعی را ایجاد می کند.
دکتر قناعتی ریسک پذیری، شایسته سالاری، هوشمندی و خلاقیت را در پیشرفت علمی موثر دانست و گفت: تیم مدیریتی دانشگاه، با اصلاح قوانین و مقررات اداری و تسریع و تسهیل فرآیندها تلاش می کند از مجموعه فعالان دانشگاه در عرصه آموزش، پژوهش و درمان حمایت کند.
رئیس دانشگاه با بیان اینکه توسعه ارتباطات بین المللی  منجر به رشد علمی دانشگاه می شود افزود: توان علمی خود را دست کم نگیرید و در هر جایگاه علمی که قرار دارید ارتباطات بین المللی را توسعه دهید.
دکتر قناعتی با تاکید بر تقویت امیدآفرینی گفت: مراقب باشید امیدمان مورد هجمه قرار نگیرد. در کشور نگاه ویژه ای به موفقیت های دانشگاه علوم پزشکی تهران وجود دارد و الگوی موفق دانشگاه در به کارگیری آموزش و پژوهش در عرصه خدمت می تواند برای سایر دانشگاه ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.
دکتر قناعتی باتاکید براینکه در مواجهه با تضاد منافع، منافع خود را به نفع منافع جامعه، کنار بگذاریم گفت: براساس استراتژی معنوی خدمت در راه خدا، چه از ما قدردانی بشود و چه قدردانی نشود، به اعتلای مجموعه ای که در آن فعالیت داریم کمک می کنیم.
رئیس دانشگاه، در پایان سخنان خود، تنگ نظری را آفت بزرگ پیشرفت دانست و افزود: خوشبختانه این ویژگی در دانشگاه علوم پزشکی تهران جایگاهی ندارد و همکاران از رشد یکدیگر خوشحال می شوند و لذت می برند.

جشنواره ابن سینا و شکوفایی علمی دانشگاه
دکتر اکبر فتوحی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، با تبریک به برگزیدگان که در رقابت سخت و فشرده انتخاب شدند گفت: جشنواره در سه محور آموزشی، پژوهشی و خدمات ویژه برگزار می‌شود و برگزیدگان براساس معیارهایی مشخص و طی چندین مرحله داوری، انتخاب شدند.
دکتر فتوحی با قدردانی از هیئت داوران و برگزار کنندگان جشنواره گفت: اعضای حقیقی و حقوقی هیئت داوران، با همت و دقت بسیار برای داوری منصفانه تلاش کردند و امیدوارم این رویداد به اعتلا و شکوفایی بیشتر علمی دانشگاه کمک کند.

عرصه آموزش و اهمیت آن در رشد دانشگاه 
سپس دکتر سید فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه، با اشاره به سه جایزه محور آموزش با عناوین پیشکسوت آموزشی، آموزشگر برتر (جایزه حکیم جرجانی) و تلاش در عرصه آموزش پزشکی گفت: در هر دوره، برگزیدگان بخش آموزش، در سه محور، انتخاب می شوند و در این دوره نیز ۷ برگزیده در سه محور معرفی شدند.
معاون آموزشی دانشگاه، در توضیح نحوه مشارکت اعضای هیئت علمی در جشنواره گفت: داوطلبان هم به صورت فردی و هم از طریق همکاران و گروه‌های خود در دانشکده‌ها، به دبیرخانه جشنواره معرفی شدند و پس از داوری تخصصی در معاونت آموزشی، به مرحله نهایی داوری راه یافته و برگزیدگان مشخص شدند.

جشنواره ابن سینا، نمادی از قدردانی همتایان
در ادامه دکتر سعید ناطقی معاون درمان دانشگاه، قدردانی از همتایان را نشان از پیشرفت و نگاه درست مدیریتی در دانشگاه دانست و گفت: اغلب قدردانی‌ها، از افرادی صورت می‌گیرد که از رقبای ما نیستند اما این جشنواره نمادی از قدردانی از همتایان است که سالها در دانشگاه جاری است و تعلق خاطر سازمانی افراد را افزایش میدهد لذا باید نسبت به تدوام برگزاری  آن اصرار داشت.
دکتر ناطقی با بیان اینکه برگزیدگان جشنواره، فخر دانشگاه و کشور هستند افزود: برگزیدگان محور آموزش بالینی در عرصه درمان نیز شایسته تقدیر هستند و این مهر تاییدی بر توجه به عرصه درمان در تقویت آموزش و پژوهش است.
معاون درمان دانشگاه، فعالیت های اعضای هیئت علمی دانشگاه را چشمگیر، فداکارانه و ایثارگرانه دانست و گفت: اعضای هیئت علمی وقت و آسایش خود و خانواده را صرف آموزش، پژوهش و درمان می کنند و ممکن است سال‌های گذشته از مزایایی برخوردار بودند اما امروزه این اقدام انها به نوعی ایثارگری است.


  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی,مراسم ها و همایش ها
  • کد خبر : 226404
سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *