اخبار مراسم ها و همایش ها

 

 

  • تاریخ انتشار : 1396/08/01 - 15:48
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 5774
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

مراسم تکریم دکتر علیپور و معارفه دکتر رضایی برگزار شد

دکتر کریمی با اهدای نشان دانشگاه از تلاش‌های دکتر علیپور معاون درمان پیشین قدردانی و حکم انتصاب دکتر رضایی را ابلاغ کرد.

گالري عکس
در مراسم تکریم و معارفه دکتر علیپور معاون پیشین  و دکتر رضایی معاون جدید درمان که 1 آبان 96 در سالن اجلاس دانشگاه برگزار شد، دکتر محقق رییس بیمارستان یاس به نمایندگی از روسای بیمارستان‌ها به سخنرانی پرداخت و با اشاره به  اصول ارزشی در مدیریت گفت: در نگاه حضرت علی هر انسانی دارای کرامت ذاتی است و هیچ‌کس حق پایمال کردن آن را ندارد. لذا امانت بودن مناصب و مسئولیت‌ها، نگاه همراه با مهرورزی به مردم، توجه به حقوق همه، شایسته‌سالاری و توجه و قدردانی از کارکنان فعال و مؤثر و... از اصول ارزشی مدیریت موفق است.
وی افزود: دکتر علیپور در طول مدیریت خود تلاش کرد همه این ارزش‌ها را در اصول کاری خود رعایت کند. تمامی اقداماتی که در این 4 سال توسط ایشان صورت گرفت پیش روی ماست و همه شاهد آن بوده‌ایم و موظفیم برای این زحمات احترام قائل شویم.
دکتر محقق ضمن تبریک مسئولیت معاونت درمان به دکتر رضایی گفت: با شناختی که از مدیریت ایشان در بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین مرکز آموزشی درمانی کشور (مجتمع بیمارستانی امام خمینی) داریم که به‌تنهایی چه به لحاظ نیروی تخصصی و چه به لحاظ ابعاد مختلف کاری از بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بزرگ‌تر و گسترده تر است به آینده‌ای بسیار موفق خوش‌بین هستیم.
سپس دکتر عیسی زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، ضمن تبریک ولادت امام باقر، با اشاره به اهمیت رعایت ارزش‌های الهی و انسانی در آیین مدیریت اسلامی گفت: در نامه حضرت علی به مالک اشتر به این دو محور تأکید شده و در آیین مدیریت اسلامی هیچ‌یک از این دو فدای دیگری نمی‌شود لذا توجه به عزت و کرامت انسانی  در سایه توجه به ارزش الهی است که معنا پیدا می‌کند.
وی ضمن قدردانی از دکتر علیپور که ارزش‌های انسانی و الهی را در مدیریت خود رعایت می‌کرد گفت: در 4 سال گذشته، در پروژه‌های مشترکی که با معاونت درمان داشتیم توجه به ارزش‌های اسلامی بسیار پررنگ بود.
وی بر لزوم انطباق موازین شرعی در درمان بیماران تأکید کرد و گفت: یکی از انتظارات جامعه، توجه به ارزش‌ها و اعتقادات دینی و رعایت عزت  بیماران و همراهان است که دکتر علیپور برای تحقق آن تلاش کرد و  از دکتر رضایی که مدیری پرتلاش، متواضع و بااخلاق است انتظار داریم   آن را پیگیری کنند.
در ادامه، دکتر علیپور معاون پیشین درمان دانشگاه، از تک‌تک گروه‌ها و همکارانی که در این مدت برای پیشبرد اهداف دانشگاه با معاونت درمان همکاری داشتند قدردانی کرد.
وی با اشاره به سوابق درخشان دکتر رضایی گفت: از ایشان که این مسئولیت را پذیرفتند تشکر می‌کنم و  با توجه به سوابق خوب و  درایت و توانمندی که دارند مطمئناً  کارها به نحو احسن پیش خواهد رفت.
دکتر علیپور همچنین از اعتماد دکتر جعفریان به خود و قبول مسئولیت دکتر کریمی تشکر کرد و گفت:  زمانی که قرار شد مسئولیت‌ها در دانشگاه جابه‌جا شود با حضور دکتر کریمی آرامش در دانشگاه حاکم شد چراکه اداره آن به دستان فردی مطمئن سپرده‌شده است.
سپس دکتر رضایی، معاون درمان دانشگاه، دوره مسئولیت دکتر علیپور را پرکار و پرخاطره عنوان کرد و گفت: حضور ایشان  در معاونت درمان نمونه موفقی از حضور زنان در پست‌های مدیریتی است.
 وی بابیان اینکه عرصه سلامت  در طول 4 سال گذشته یکی از برگ‌های زرین حاکمیت محسوب می‌شود، به موفقیت‌های مهم این حوزه اشاره کرد و گفت: تبدیل‌شدن سلامت به اولویت‌های اصلی حاکمیت، تحت پوشش بیمه قرار گرفتن بیش از 10 هزار نفر، کاهش میزان پرداخت از جیب مردم، به‌روزرسانی تجهیزات و هتلینگ بیمارستان‌ها، بازنگری کتاب ارزش‌های نسبی، افزایش دسترسی مردم به پزشکان متخصص ازجمله دستاوردهایی است که در طول این 4 سال به‌دست‌آمده است.
دکتر رضایی با اشاره به چالش‌هایی که حوزه درمان با آن مواجه است گفت: چندگانگی در تصمیم‌گیری ارائه‌کنندگان خدمات و تأمین‌کنندگان مالی، نبود ساختار مناسب برای جلب مشارکت بیرونی و درونی بیمارستان‌ها، مشکلات مربوط به‌نظام پرداخت و ضعف‌های انگیزشی منابع انسانی، ضعف سیستم گردش اطلاعات سلامت و... از مهم‌ترین چالش‌هایی است که باید برای رفع آن برنامه‌ریزی شود.
در ادامه، دکتر کریمی رییس دانشگاه، بابیان اینکه امروز یک یار پرتلاش از معاونت درمان جای خود را به یار پرتلاش دیگری می‌دهد گفت: خدمت در همه واحدهای دانشگاه ارزش و مدیریت بخش‌های مختلف آن دشوار است.
رییس دانشگاه به چالش‌های حوزه درمان اشاره کرد و گفت:  امروزه توقع بسیار بالایی از معاونت درمان و بیمارستان‌ها در جامعه وجود دارد و از ساده‌ترین مراجعان به واحدهای درمانی تا پیچیده‌ترین بیماری‌ها انتظار دارند خدمت کامل دریافت کنند و جمعیت بزرگی از کارکنان حوزه درمان باید باروی گشاده به بیماران خدمت کنند.
وی افزود: اگر در طول یک ماه در دانشگاه، 100هزار بیمار ویزیت، 10 هزار عمل جراحی انجام و ده‌ها هزار مراجعه به واحدهای درمانی صورت گیرد و فقط دراین‌بین یک مورد نارضایتی وجود داشته باشد واکنش رسانه‌ها و جامعه به آن‌یک مورد به‌قدری بزرگ است که تمامی خدمات نادیده گرفته می‌شود.
دکتر کریمی با اشاره به تأخیر 9 ماهه در پرداخت مطالبات کارکنان گفت: مگر می‌شود از کارکنان بیمارستان‌ها که 9ماه حقوق خود را دریافت نکردند، شب‌ها برای خدمت به بیماران نخوابیدند و در اداره امور زندگی‌شان با مشکل مواجه هستند انتظار داشت به این حجم بالا از مراجعان باروی گشاده خدمت کنند هرچند که از آنان چنین انتظاری می‌رود و باید این‌گونه باشند.
وی افزود: در چنین شرایط دشواری کار در حوزه درمان واقعاً جهاد است و ما به‌عنوان مسئولین دانشگاه باید تلاش کنیم کارکنانمان با رضایت و آرامش خدمت کنند.
رییس دانشگاه تصریح کرد: مسئولین حق پاشیدن بذر ناامیدی ندارند و اگر این مسائل بیان می‌شود برای این است که  بدانید شرایط را لمس و برای بهبود آن تلاش می‌کنیم.
خبرنگار: سميرا کرمي
عکس: سيد ميثم عطري

  • گروه خبری : گروه های مطالب,گروه خبری RSS,مراسم ها و همایش ها
  • کد خبر : 71702
سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

1 نظر برای این مقاله وجود دارد

78/10/11 - 00:00

جناب آقای دکتر کریمی ریاست محترم دانشگاه باعرض سلام بیش از ۵۰ درصد پرسنل ایندانشگاه را زنان تشکیل میدهند حداقل انصاف این بود که نیمی از تیم معاونینی شما را زنان تشکیل دهند.باوربفرمایید از مردان دست کمی ندارند ودرستکارترند

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *