شورای مدیران معاونت درمان
برگزاری جلسه شورای مدیران در معاونت درمان
در جلسه شورای مدیران معاونت درمان شرایط احراز جایگاه پزشک کشیک ستاد هدایت دانشگاه تصویب شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه، این جلسه دوشنبه 4 آبان 94 با حضور دکتر علی پور معاون درمان و مدیران و روسای واحدهای معاونت درمان دانشگاه تشکیل شد.
دکتر علی پور با معرفی سلطانی دانشجوی دکترای آمار زیستی که بهعنوان کارشناس پژوهشی در معاونت درمان شروع به کارکرده و با اشاره به جشنواره ابنسینا، وی را بهعنوان مسئول جشنواره در معاونت اعلام و از همه مدیران خواست تا در خصوص شناسایی و معرفی خدمات ویژهای که در بیمارستانهای تابعه در حال انجام است و همچنین معرفی افراد برجسته در حوزه رعایت اخلاق حرفهای با وی همکاری کنند.
معاون درمان دانشگاه با اشاره به جلسات هفتگی (روزهای شنبه) دانشگاههای علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی، در وزارتخانه در خصوص راهکارهای حل معضل درمان استان تهران افزود: مشکل اصلی در تهران کمبود تختهای بستری است و برای حل این معضل باید راهکاریی اتخاذ کنیم که بیماران زود پذیرش و زود ترخیص شوند. راههای دیگری هم مثل راهاندازی DAYCARE در بیمارستانهای دانشگاهی در حال بررسی است و با توجه به اینکه بیماران زیادی داریم که میتوان ادامه درمانشان را در خانه پیگیری کرد، طرحهای ویژه در بحث HOME CARE قرار است راهاندازی شود.
دکتر علی پور با اشاره به معضل کمبود نیروی پرستار در تهران نیز گفت: در شهرستانها کمبود پرستار وجود ندارد که شاید با حل برخی مشکلات در تهران بتوان تعدادی از این افراد را به کار گرفت.
وی همچنین گفت: معاونت درمان پیشنهادهای دیگری نیز در رابطه با افزایش نیروی پرستاری ارائه داده که در حال بررسی است، درعینحال در این حوزه شنونده پیشنهادهای مؤثر هستیم.
وی همچنین از افزایش بخشهای ویژه که در حال انجام است و خرید خدمت از بخش خصوصی نیز سخن گفت.
دکتر علی پور شرایط پیشنهادی برای یک پزشک عمومی جهت فعالیت بهعنوان پزشک ستاد هدایت را موردبررسی قرارداد و بارأی مدیران معاونت درمان مواردی از قبیل داشتن حداقل 2 سال رابطه استخدامی، اشتغال به کار دریکی از واحدهای تابعه دانشگاه در زمان حضور در ستاد هدایت، داشتن حداقل 2 سال سابقه مدیریتی، سابقه کار در اورژانس یا واحدهای درمانی بیمارستان (حداقل 2 سال)، آشنایی با فرآیندهای جاری بیمارستانها بهخصوص درمان و مبانی طرح تحول نظام سلامت و درنهایت آشنایی با دستورالعملهای نظارت و اعتباربخشی بیمارستانها به تصویب رسید.
در پایان در خصوص مسائلی داخلی معاونت درمان نظیر نقلیه، مجوز پارکینگ، ضرورت اعلام جانشین در درخواست مرخصی، مقررات دانشگاه در اعمال مدرک افراد تنها برای یک مقطع تحصیلی بالاتر، اصلاحات نهایی در خصوص فرآیندهای مشترک واحدهای معاونت درمان و شروع مرحله ساختن بانک اطلاعاتی و الکترونیک شدن معاونت درمان با مسئولیت واحد آمار و مدارک پزشکی صحبت شد./ق
عکس و خبر: باهو
دکتر علی پور با معرفی سلطانی دانشجوی دکترای آمار زیستی که بهعنوان کارشناس پژوهشی در معاونت درمان شروع به کارکرده و با اشاره به جشنواره ابنسینا، وی را بهعنوان مسئول جشنواره در معاونت اعلام و از همه مدیران خواست تا در خصوص شناسایی و معرفی خدمات ویژهای که در بیمارستانهای تابعه در حال انجام است و همچنین معرفی افراد برجسته در حوزه رعایت اخلاق حرفهای با وی همکاری کنند.
معاون درمان دانشگاه با اشاره به جلسات هفتگی (روزهای شنبه) دانشگاههای علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی، در وزارتخانه در خصوص راهکارهای حل معضل درمان استان تهران افزود: مشکل اصلی در تهران کمبود تختهای بستری است و برای حل این معضل باید راهکاریی اتخاذ کنیم که بیماران زود پذیرش و زود ترخیص شوند. راههای دیگری هم مثل راهاندازی DAYCARE در بیمارستانهای دانشگاهی در حال بررسی است و با توجه به اینکه بیماران زیادی داریم که میتوان ادامه درمانشان را در خانه پیگیری کرد، طرحهای ویژه در بحث HOME CARE قرار است راهاندازی شود.
دکتر علی پور با اشاره به معضل کمبود نیروی پرستار در تهران نیز گفت: در شهرستانها کمبود پرستار وجود ندارد که شاید با حل برخی مشکلات در تهران بتوان تعدادی از این افراد را به کار گرفت.
وی همچنین گفت: معاونت درمان پیشنهادهای دیگری نیز در رابطه با افزایش نیروی پرستاری ارائه داده که در حال بررسی است، درعینحال در این حوزه شنونده پیشنهادهای مؤثر هستیم.
وی همچنین از افزایش بخشهای ویژه که در حال انجام است و خرید خدمت از بخش خصوصی نیز سخن گفت.
دکتر علی پور شرایط پیشنهادی برای یک پزشک عمومی جهت فعالیت بهعنوان پزشک ستاد هدایت را موردبررسی قرارداد و بارأی مدیران معاونت درمان مواردی از قبیل داشتن حداقل 2 سال رابطه استخدامی، اشتغال به کار دریکی از واحدهای تابعه دانشگاه در زمان حضور در ستاد هدایت، داشتن حداقل 2 سال سابقه مدیریتی، سابقه کار در اورژانس یا واحدهای درمانی بیمارستان (حداقل 2 سال)، آشنایی با فرآیندهای جاری بیمارستانها بهخصوص درمان و مبانی طرح تحول نظام سلامت و درنهایت آشنایی با دستورالعملهای نظارت و اعتباربخشی بیمارستانها به تصویب رسید.
در پایان در خصوص مسائلی داخلی معاونت درمان نظیر نقلیه، مجوز پارکینگ، ضرورت اعلام جانشین در درخواست مرخصی، مقررات دانشگاه در اعمال مدرک افراد تنها برای یک مقطع تحصیلی بالاتر، اصلاحات نهایی در خصوص فرآیندهای مشترک واحدهای معاونت درمان و شروع مرحله ساختن بانک اطلاعاتی و الکترونیک شدن معاونت درمان با مسئولیت واحد آمار و مدارک پزشکی صحبت شد./ق
عکس و خبر: باهو
ارسال به دوستان