اختتامیه ششمین جشنواره دانشجویی توسعه آموزش ویژه دانشجویان کلان منطقه 10 برگزار شد
مراسم اختتامیه ششمین جشنواره دانشجویی توسعه آموزش در روز سه شنبه مورخ نهم آبان ماه سال ۱۴۰۲ به صورت مجازی و در بستر Skyroom برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت آموزشی، ششمین جشنواره دانشجویی توسعه آموزش در روز سه شنبه مورخ نهم آبان ماه سال ۱۴۰۲ به صورت مجازی و در بستر Skyroom برگزار شد.
در ابتدا دکتر نسترن مقبولی، مدیر واحد توانمندسازی و مشارکت آموزشی دانشجویان، ضمن بیان محورهای جشنواره و آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در دو حیطه فرایند آموزشی ۱۳ اثر و پژوهش در آموزش ۱۵ اثر، جزئیات زمان بندی ارسال آثار و داوری آن ها را بررسی کرد. وی تاکید کرد داوری ها در سطح دانشگاه های کلان منطقه ۱۰ انجام شده و هر طرح توسط دو داور مستقل بررسی شده است.
در ادامه دکتر ابوالفضل صلواتی زاده، عضو کارگروه پاسخگویی اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص نقش مهارت های نرم در پیشبرد هر چه بهتر زندگی شغلی و شخصی افراد صحبت کرد و برقراری ارتباط موثر را در روند درمان بیمار بسیار حائز اهمیت دانست. وی از خیریه التیام بعنوان پیشگام در این عرصه یاد کرد. دکتر صلواتی زاده همچنین دانشجویان را به کارآموزی در تمامی مراحل زندگی و در وجوه مختلف دعوت کرد.
سپس آثار راهیافته از مرحله اول داوری جشنواره در محورهای فرایند آموزشی ۶ اثر و پژوهش در آموزش ۴ اثر در قالب کلیپهای تهیه شده توسط صاحبان آثار پخش شد.
در ادامه دکتر سید فرشاد علامه، معاون آموزشی دانشگاه با حضور خود در این جشنواره، ضمن تشکر از دانشجویان شرکت کننده، رقابت موجود را مایه پیشرفت سطح آموزش دانشگاه ها خواند. وی از افتتاح مرکز نوآوری ایده های بین رشته ای با حمایت همراه اول خبر داد و گفت: در این مرکز از ایده های دانشجویان حمایت می کنیم و با منتورینگ مناسب ایده را به سمت اجرایی شدن سوق می دهیم.
بخش بعدی برنامه به معرفی پژوهشگران برتر در حیطه پژوهش در آموزش اختصاص داشت. در این بخش از دو پژوهشگر برتر در سطح دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور دکتر علامه، دکتر مافی نژاد و دکتر مقبولی با اهدای لوح و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی تقدیر شد. زهرا ایران پور مبارکه در مقطع کارشناسی ارشد و فاطمه رفیعی در مقطع دکترای تخصصی دو پژوهشگر برتر در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند.
همچنین دو فرایند برتر دانشجویی و یک طرح پژوهش در آموزش بهعنوان آثار برگزیده نهایی از مجموع ۲۸ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره، اعلام شد و به هر یک از فرایندهای برگزیده جایزه ۶۰ میلیون ریالی و به پژوهش برگزیده جایزه ۳۰ میلیون ریالی تعلق گرفت. عناوین آثار برگزیده به تفکیک محورهای جشنواره به شرح ذیل است:
محور فرایند آموزشی:
از دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران فرایند طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره آموزش مدیریت داروخانه شهری بر اساس مدل طراحی آموزشی ADDIE و تولید بسته آموزشی مجازی برای دانشجویان داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران
از دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران فرایند پادکست الکسیر طراحی، تولید و ارزشیابی پادکستهای آموزشی برای دانشجویان علوم پزشکی در زمینه سلامت سالمندان
محور طرح پژوهش در آموزش:
از دانشکده پزشکی دانشگاه تربیت مدرس پژوهش طراحی برنامه آموزشی مبتنی بر نیازسنجی و تاثیر آن در ارتقای مهارت، عملکرد و انگیزه داوطلبین سلامت
نظر دهید