• تاریخ انتشار : 1402/04/24 - 13:26
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 215
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جلسه اجرای پروژه طراحی و بهبود فرایندهای معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

نخستین جلسه هماهنگی و هم فکری اعضای کمیته ساماندهی فرایندهای معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران در راستای «اجرای پروژه طراحی و بهبود فرایندها» تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع، در ابتدای این جلسه دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه به اهمیت و جایگاه این پروژه برای معاونت توسعه اشاره کرد و گفت: انتظار داریم اجرای پروژه طراحی و بهبود فرایندهای معاونت توسعه از لحاظ کیفیت و کمیت و نتایج آن دستاوردهای چشمگیری را برای دانشگاه علوم پزشکی تهران به همراه داشته باشد. 
در ادامه همکاران و اعضای تیم پروژه به معرفی از حوزه تخصصی خودشان پرداختند؛ همچنین نیلوفر امیری معاون دفتر مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی به اهمیت نقش و انتظارات معاونت از اعضای تیم و ضرورت تمرکز و گذاشتن وقت کافی برای اجرای فعالیت‌های تخصیص‌یافته به اعضا در طول اجرای پروژه، تأکید کردند.
پس از آن، مهندس بتول ذاکری مشاور مستقل در زمینه‌های مدیریت فرایند، معماری سازمانی، برنامه‌ریزی استراتژیک فناوری و مشاور پروژه به تشریح متدولوژی، شرح خدمات و گام‌های پروژه و نکات بااهمیت در طول اجرای پروژه  اشاره و به تشریح اهداف، دامنه و مدت‌زمان اجرای پروژه، متدولوژی و مراحل انجام کار پرداخت. 
وی هدف از اجرای این جلسه را توصیف و تشریح اهمیت و جایگاه این پروژه برای حوزه معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران، معارفه و آشنایی با اعضای تیم پروژه، آشناکردن اعضای تیم پروژه بااهمیت شرح خدمات و روش‌های انجام پروژه، توصیف و تشریح الزامات کیفی و کمی پروژه در طول اجرای آن، تعیین گام‌های اول پروژه و تخصیص وظایف بخش اول؛ شناخت وضع موجود، ترسیم وضع مطلوب، تحلیل شکاف، و برنامه‌ریزی برای مراحل بعد طی چهار فاز زیر فاز صفر، برنامه‌ریزی؛ فاز اول، شناخت وضع موجود فرایندهای معاونت توسعه و پشتیبانی؛ فاز دوم، الگوبرداری و فاز سوم، ترسیم وضعیت مطلوب کلان فرایندها، بخش دوم: اجرای پروژه‌های بهبود/ باز طراحی فرایندهای معاونت، فاز چهارم: تشکیل کارگروه‌های بهبود، انتخاب روش‌های بهبود و بهبود فرایندها  بر اساس اولویت‌های تعیین شده و  اندازه‌گیری مقدماتی شاخص‌های کارایی و اثربخشی فرایندهای بهبودیافته عنوان کرد. 
توضیح اینکه در پایان به رویکرد انجام کار و مقدمات برنامه‌ریزی پروژه اشاره و وظایفی به اعضاء تخصیص داده شد. 
  • گروه خبری : معاونت توسعه مديريت و برنامه ريزي منابع
  • کد خبر : 239006
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *