دکتر ترابی: معرفی عظمت و جایگاه ویژه دانشگاه، مسئولیت اصلی روابط عمومی است
نشست پایانی مسئولان و رابطان روابط عمومی بیمارستانها با حضور مدیر روابط عمومی دانشگاه
مدیر روابط عمومی در جلسه مسئولان روابط عمومی بیمارستان ها، روابط عمومی را نهاد مهمی خواند که باید هم شان دانشگاه علوم پزشکی تهران باشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، شنبه 16 اسفند 1399، در جلسهای با حضور دکتر ماشاءاله ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه، مهندس مهدی گلپایگانی سردبیر خبری، مهندس سارا نعیمی مسئول فناوری اطلاعات، مهندس سید حامد میرحسینی مسئول گسترش شبکههای دیجیتال، نجمه باهو دبیر خبری حوزه بیمارستانی ستاد روابط عمومی و مسئولان و رابطان روابط عمومی بیمارستانهای دانشگاهی، سیاستهای کلان، تقویم دانشگاه و برنامههای عملیاتی سهماهه اول سال 1400 در حوزه روابط عمومی دانشگاه ارائه شد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه ضمن قدردانی از تلاشهای متعهدانه فعالان روابط عمومی بیمارستانی در سال کرونایی کشور، تأکید کرد: روابط عمومی یک شغل تماموقت است و انتظار میرود تلاشگران این حوزه، بیشترین توجه را به زمان داشته باشند چراکه زمانها، تعیینکننده پیامهایی هستند که به محیط منعکس میکنیم. سال 99 با کووید آغاز شد و سراسر فراز و نشیب بود و همه شما تلاشهای خوب و ارزندهای داشتید. بهیقین معرفی عظمت موجود در دانشگاه مانند آنچه در بحران کرونا در بیمارستانهای ما گذشت بر عهده ما است و باید توجه افراد را چه در درون و چه خارج از سازمان به ارزشهای سازمان جلب کند. هر کاری در حال انجامش هستیم خوب است ولی کافی نیست. چراکه دانشگاه علوم پزشکی تهران جایگاه ویژهای دارد و تلاشهای ما هنوز پاسخگوی اینهمه بزرگی و عظمت نیست.
وی آمادهسازی افکار عمومی را یکی از وظائف خطیر روابط عمومیها خواند و تصریح کرد: برای اینکه سال جدید را باقوت آغاز کنیم باید ابتدا شرایط خودمان را تغییر دهیم. روابط عمومی باید تصویر جامع، زیبا و کاملی را از فعالیتهای در حال انجام و پیش روی دانشگاه را به همگان اعلام کند. در این مسیر باید مهارتهای شما دائماً افزایش یابد. شما باید مجموعهای از حرف و عمل باشید.
دکتر ترابی با اشاره به اهمیت شبکههای اجتماعی افزود: قصدمان تنها حضور در این شبکهها نیست بلکه میخواهیم نهضتی نو در این حوزه ایجاد کنیم. باید از این قابلیت روز دنیا در معرفی دانشگاه استفاده کنیم. بیمارستانها در همه جهان نقطه اوج توجه هستند. امروزه در دنیا فعالیت بیمارستانها فقط به درمان معطوف نیست بلکه پیگیری، کمک به اصلاح سبک زندگی بیماران و افزایش سواد سلامت اجتماع از دیگر مأموریتهای بیمارستانها است که ما در روابط عمومی باید به آن توجه کنیم. در این مسیر و همسو با گسترش شبکههای مجازی، بهروزرسانی سایت مراکز هم بسیار مهم است؛ اگرچه زیرساخت و پشتیبانی سایت با واحد آیتی است ولی باید در بیمارستانها هم همچون ستاد دانشگاه، مدیریت و تولید محتوای آن از طریق روابط عمومی انجام شود.
وی از نظارت مستمر و ارزیابی مداوم فعالیتهای روابط عمومی بیمارستانها در سال 1400 خبر داد و اذعان کرد: این نظارتها با رویکرد حمایتی و بهمنظور تراز کردن فعالیتهای روابط عمومی و نهفقط رتبهبندی است. ما نگاهمان به آینده است و میخواهیم متفاوت باشیم. روابط عمومیها باید نقش مؤثر و پیش برندهای در تمامی فعالیتهای واحدها ایفا کنند. ما نمیخواهیم واکنشی عمل کنیم بلکه میخواهیم نسبت به وقایع و فعالیتها حتماً رویکرد پیش کنشی داشته باشیم و این با ارتباط و همکاری دائمی روابط عمومی ستاد و مراکز ممکن است.
مدیر روابط عمومی به نسل جدید دانشگاهها (3 و 4) اشاره و خاطرنشان کرد: روابط عمومی نهاد مهمی است و باید هم شان دانشگاه علوم پزشکی تهران باشد. ما امروز جمع شدیم که بهاتفاق و همدلی سال 1400 را با این نگرش که در مجموعه یکپارچه روابط عمومی دانشگاه خود را متعلق به خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران میدانیم و به آن میبالیم، آغاز کنیم.
در این جلسه همچنین مهندس حسینی گزارشی از فعالیت واحدها در شبکه اینستاگرام ارائه کرد و در خصوص برنامه عملیاتی و شاخصهای ارزیابی واحدهای روابط عمومی در سال 1400 توضیحاتی داد.
عکس: قاسم صفاری
نظر دهید