تشریح برنامههای روز روابط عمومی
دکتر ترابی از رونمایی 3 سامانه همزمان با 27 اردیبهشت روز روابط عمومی خبر داد
مدیر روابط عمومی دانشگاه، از رونمایی سامانه هوشمند روزمه اساتید، سامانه مهر و رادیو سینا در نمایشگاه معرفی دستاوردهای روابط عمومی دانشگاه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست هم اندیشی و برنامه ریزی مدیرروابط عمومی دانشگاه با مسئولان روابط عمومی واحدها که به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر روز ارتباطات و روابط عمومی در دانشگاه، 26 اردیبهشت 1401 در سالن حکیم برگزار شد، دکتر ترابی با تبریک روز روابط عمومی، این روز را فرصت مناسب بربازبینی فعالیت های روابط عمومی و اجرای بهتر برنامه های جدید دانست و برنامه های روز روابط عمومی را تشریح کرد و گفت: در این روز نمایشگاهی حول برنامه های شش گانه روابط عمومی شامل «فناوری رسانه»، «مدیریت تصویر و شهرت»، «گفتمان سازی»، «رسانه سینا»، «دانشگاه اجتماعی» و «اثربخشی» برپا می شود و فعالیت های روابط عمومی در هریک از این عرصه ها به نمایش در می آید.
مدیر روابط عمومی دانشگاه هریک از برنامه های شش گانه روابط عمومی را تشریح کرد و با اشاره به اقدامات جدید روابط عمومی گفت: در حوزه فناوری رسانه،با حمایت و مشارکت معاونت محترم توسعه مدیریت و منابع و مدیریت محترم آمار و فنآوری اطلاعات قرارداد جدید وب سایت یکپارچه دانشگاه را آماده کردیم که براین اساس تمامی وب سایت های دانشگاه بازآفرینی می شود. در دانشگاه5 هزار ماژول مشترک در بیمارستان ها، مراکز تحقیقاتی، دانشکده ها و معاونت ها وجود دارد که یکپارچه سازی آنها در دستور کار قرار گرفته است.
وی یکپارچه سازی وب سایت دانشگاه را از اقدامات منحصر به فرد در کشور دانست و گفت: پشتیبانی، مدیریت و حفظ امنیت وب سایت های جداگانه هر واحد، هزینه بر است درحالی که از طریق مدیریت ماژول وب سایت، اعمال تغییرات با سرعت و سهولت بیشتر و هزینه کمتری همراه است و در زیر مجموعه آن، هریک از واحدها می توانند ماژول اختصاصی خود را داشته باشند.
دکتر ترابی از رونمایی سامانه هوشمند رزومه اساتید خبر داد و گفت: فردا از نسخه اولیه این سامانه رونمایی می شود. در این سامانه باورود مشخصات اولیه اساتید، اطلاعات آنها از پایگاه های اطلاعاتی دانشگاه و دیگر پایگاه های اطلاعاتی جهان به صورت اتوماتیک بارگذاری و به روزرسانی می شود و دیگر نیازی به ورود دستی اطلاعات نیست.
مدیر روابط عمومی دانشگاه، با اشاره به رونمایی سامانه مهر گفت: با استفاده از این سامانه امکان بازیابی هوشمند تصاویر فراهم می شود. این سامانه قدرت تولید محتوای تصویری را افزایش می دهد.
دکتر ترابی از رونمایی رادیو سینا خبر داد و گفت: رادیو سینا هفته ای سه روز و به مدت دو ساعت برنامه زنده خواهد داشت و این فرصت دراختیار واحدهای مختلف قرار می گیرد که موضوعات و چالش های روز را مورد بررسی قرار دهند. مطالب منتشر شده در رایو سینا نیز به صورت پادکست در سایت دانشگاه بارگذاری می شود تا امکان دسترسی به آن فراهم باشد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه برنامه های اثرسنجی را مسیرنمای رشد و تعالی برنامه های روابط عمومی دانست و گفت: در این راستا، طرح های HSR را برنامه ریزی کردیم که برخی درحال اجرا و برخی پایان یافته است. در نظر داریم برنامه تحقیق و توسعه را متناسب با تمامی فعالیت ها، طراحی کنیم تا بهترین مدل برای جذب و تغییر نگرش مخاطبان را در راستای پیشبرد اهداف دانشگاه ارایه دهیم.
دکتر ترابی با تشریح مدل تولید محتوای رسانه ای دانشگاه گفت: فعالیت های روابط عمومی در راستای تقویت و نمایش پیشرفت اهداف و راهبردهای دانشگاه است. درنتیجه موضوعات مختلف تولید محتوا براساس اهداف دانشگاه، مشخص می شوند و روابط عمومی ها باید این اهداف و راهبردها را به خوبی بشناسند تا بتوانند در این راستا فعالیت کنند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی را نمایش حضور دانشگاه در عرصه های مختلف اجتماعی دانست و گفت: حضور روابط عمومی در عرصه های مختلف باید باعث ایجاد ارتباط با ذی نفعان شود و زمانی این ارتباط حفظ و ماندگار می شود که عملکرد مناسبی را از مزیت های دانشگاه به نمایش بگذاریم تا. در ذی نفعان و مخاطبان وفاداری ایجاد شود.
دکتر ترابی با تاکید بر افزایش سهم دانشگاه در زندگی دوم یا زندگی مجازی افراد جامعه گفت: زمان حضور ما در فضای مجازی به عنوان زندگی دوم یاد می شود باید بتوانیم زمان حضور و سهم دانشگاه را در فضای مجازی که مکمل فضای واقعی است ارتقا دهیم.
مدیر روابط عمومی دانشگاه، در پایان سخنان خود، نقش روابط عمومی را به تصویر کشیدن ارزش های دانشگاه دانست و گفت: برای اینکه تصویر جذاب و زیبایی از شایستگی های دانشگاه را به نمایش بگذاریم باید انرژی و اشتیاق لازم را داشته باشیم و به اینکه در دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه روابط عمومی کار می کنیم افتخار کنیم.
در ادامه هریک از مسئولان روابط عمومی واحدها نحوه مشارکت خود در نمایشگاه روابط عمومی را بیان کردند.
نظر دهید