• تاریخ انتشار : 1401/12/14 - 15:10
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 333
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

در سیزدهمین نشست شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی مطرح شد

تاکید مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بر اهمیت نظام تصویری مشخص در برندآفرینی

دکتر ماشاءاله ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه، در سیزدهمین نشست شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی، بر اهمیت نقش رسانه در انعکاس فعالیت های آموزشی ویژه و منحصر به فرد دانشکده ها تاکید کرد و پیروی از نظام تصویری مشخص در برندآفرینی را ضروری دانست.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مدیر روابط عمومی دانشگاه در نشست 13 اسفند 1401، با تبریک اعیاد شعبانیه، از افتتاح پروژه مهدی کلینیک در این ایام خبر داد و گفت: پروژه مهدی کلینیک، از نظر تعداد اتاق عمل همزمان، تخت های مراقبت ویژه و تجمیع امکانات در یک مرکز، در تایخ کشور کم نظیر و برگ زرین دیگری از افتخارات دانشگاه در خدمت به مردم و آموزش پزشکی است.

دکتر ترابی در بخش دیگری از سخنان خود،  با اشاره به فعالیت های روابط عمومی در راستای برندآفرینی، بر اهمیت نظام تصویری مشخص در برندآفرینی دانشگاه تاکید کرد و گفت: دو قالب آموزشی و اداری برای ارایه در پاورپوینت طراحی شده است.  در هریک از این قالب ها سعی شده رنگ برند براساس کتاب برند دانشگاه انتخاب شود. همچنین مدل های مختلف اینفوگرافیک، فونت های مشخص، مدل به کارگیری عبارت های دانشگاه شامل «تامز»، استفاده از شعار دانشگاه «به دانش گرای و بدو شو بلند» از اشعار فردوسی که متعلق به بیش از هزار سال پیش و نمادی از تاریخ برجسته کشور است؛ برای این قالب ها در نظر گرفته شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه، از رونمایی وب سایت یکپارچه در دانشکده های پایلوت خبر داد گفت: یکپارچه سازی وب سایت های دانشگاه در راستای برندآفرینی در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم وب سایت دانشکده های بهداشت، توانبخشی، پیراپزشکی و پزشکی تا 22 اسفند ماه رونمایی شود.

دکتر ترابی با اشاره به راه اندازی سامانه روزمه اساتید دانشگاه گفت: این سامانه به صورت خودکار اطلاعات اساتید را جمع آوری می کند و نیازی به ورود اطلاعات به صورت دستی ندارد. به این سامانه بخش فعالیت های اجرایی و دستاوردها اضافه شده و  اخبار و عکس های مرتبط با اساتید نیز به صورت خودکار به آن افزوده می شود. به عنوان نمونه در خبر هیئت ممیزه نام اساتید به صورت هایپرلینک مشخص شده که پس از کلیک بر روی نام مربوطه، وارد رزومه استاد می شود. این سامانه نیز در حال تکمیل شدن است و تا 22 اسفندماه رونمایی می شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه، از دریافت مجوز «سینا رسانه» خبر داد و گفت: سینا رسانه، رسانه علمی است که قرار است در تراز جهانی فعالیت و دستاوردهای علمی دانشگاه را منتشر کند.

دکتر ترابی با اشاره به برگزاری 12 جلسه با روابط عمومی دانشکده ها گفت: در این جلسات برنامه عملیاتی روابط عمومی ها، متناسب با برنامه عملیاتی 1402 دانشکده ها، همچنین تعداد جلسات هر دانشکده و هدف از برگزاری جلسات و فعالیت های ویژه هر دانشکده در عرصه رسانه ای شدن، بررسی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه رسانه ای شدن فرصت مشارکت و همکاری های جدید را پدید می آورد افزود: انتشار «تامز تاپ تولید قطره های چشمی اتولوگ» در بیمارستان فارابی زمینه همکاری جدیدی را با دانشکده داروسازی فراهم کرد. همچنین دانشکده پیراپزشکی ظرفیت بالایی در تولید نرم افزارهای تلفن همراه دارد که انتشار آن می تواند فرصت همکاری های جدید را بوجود آورد.

دکتر ترابی بر لزوم رسانه ای شدن فعالیت های دانشکده ها تاکید کرد و گفت: تلاش های بسیاری صورت می گیرد و دستاوردهای ارزشمندی به دست می آید که اگر رسانه ای و ثبت و ضبط نشود، هیچ کس از آن مطلع نمی شود و نمودی پیدا نمی کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه، با بیان اینکه دانشکده ها به عنوان بزرگترین منبع فعالیت های آموزشی شناخته می شوند گفت: کارهای کم نظیری در حوزه آموزش دانشکده ها رقم می خورد که معاونان آموزشی در تعامل با روابط عمومی دانشکده ها می توانند در انعکاس این دستاوردها نقش مهمی ایفا کنند.

دکتر ترابی با اشاره به انتشار «تامزتاک» به منظور گفتمان سازی موضوعات جدید در دانشگاه گفت: این برنامه در راستای مسئولیت اجتماعی دانشگاه و در پاسخ به نیازهای جامعه، برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی تهران تولید می شود و  فرصتی برای گروه های آموزشی دانشکده ها است که موضوعات جدید را در اختیار مردم بگذارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه، در توضیح برنامه «تامز استادی» گفت: دانشگاه از وجود دانشجویان نخبه ای بهره مند است که کارهای ویژه بسیاری دارند. انتشار روش مطالعه این دانشجویان و نحوه استفاده آنها از فضای مجازی می تواند به ایجاد محیط پویا و با نشاط در دانشگاه کمک کند.

دکتر ترابی در پایان سخنان خود بر تعامل بیشتر مسئولان و روابط عمومی دانشکده ها تاکید کرد و گفت: فهرست برنامه های تامز تولید شده، در صفحه روابط عمومی دانشگاه قابل دسترس است. می توانید براساس هریک از این برنامه ها، فعالیت های خود را معرفی کنید تا برای ضبط و انتشار آن برنامه ریزی شود.

  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی
  • کد خبر : 227565
سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر

مدیر روابط عمومی دانشگاه در نشست شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *