• تاریخ انتشار : 1403/03/01 - 15:56
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 259
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری جلسه کاربرد هوش مصنوعی در روابط عمومی

دکتر ترابی: دانش و مهارت، لازمه حضور فعال در عصر «زندگی دوم» است

دکتر ماشاءاله ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران در جلسه کاربرد هوش مصنوعی در روابط عمومی گفت: دانش و مهارت، لازمه حضور فعال در عصر «زندگی دوم» است.

به گزارش سینا رسانه، این جلسه با حضور دکتر ماشاءاله ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران و کارشناسان روابط عمومی ستاد مرکزی سه شنبه 1 خرداد 1403 در سالن حکیم ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، آیت الله رئیسی و شهدای همراه و تشریح ضرورت تحول در رویکرد روابط عمومی، بر به‌کارگیری هوش مصنوعی برای ارتقای فعالیت‌ها در فضای مجازی و نمایش دستاوردهای دانشگاه تأکید کرد.

دکتر ترابی با اشاره به مفهوم «زندگی دوم» در عصر حاضر گفت: امروزه هویت هر فرد و هر سازمان در فضای مجازی کامل می شود و غفلت از این فضا به معنای نادیده گرفتن بخش مهمی از هویت و دستاوردها است.

وی با بیان اینکه «فضای مجازی سایه‌ای تمام‌نما از دنیای واقعی است» اظهار داشت: حضور منسجم و هدفمند در این فضا، لازمه نمایش ارزش‌ها و دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر لزوم ارتقای دانش و مهارت‌های همکاران در این حوزه تأکید کرد و افزود: هر یک از ما به عنوان شهروندان مجازی، باید هویتی مجازی داشته باشیم که در خدمت دانشگاه باشد. این امر مستلزم شناخت و به‌کارگیری ابزارهای هوش مصنوعی در تولید و انتشار محتوا است.

دکتر ترابی در ادامه به نقش هوش مصنوعی در ارتقای روابط عمومی نوین اشاره کرد و گفت: هوش مصنوعی می‌تواند در زمینه‌های مختلفی از جمله تولید محتوای جذاب و هدفمند، تحلیل داده‌ها و مخاطبان، انتشار محتوا در زمان مناسب و مکان صحیح، و اندازه‌گیری اثربخشی فعالیت‌ها یاری‌گر روابط عمومی باشد.

وی با بیان اینکه استفاده از هوش مصنوعی، روابط عمومی را از حالت سنتی به سمت تعاملی و پویا سوق می‌دهد افزود: این امر، زمینه‌ای را برای برقراری ارتباط موثر با مخاطبان و ذینفعان مختلف دانشگاه فراهم می‌کند.

دکتر ترابی در ادامه به برگزاری کارگاه تخصصی رتبه‌بندی آلتمتریکس پنجشنبه 3 خرداد 1403 از ساعت 9 صبح تا 12در بیمارستان مرکز قلب تهران اشاره کرد و گفت: آلتمتریکس شاخصی نوین برای سنجش هویت علمی افراد در فضای مجازی است و تسلط و حضور فعال روابط عمومی در این حوزه، می‌تواند نقشی کلیدی در ارتقای نمره آلتمتریکس اعضای هیئت علمی دانشگاه ایفا کند.

وی با بیان اینکه آلتمتریکس، معیاری فراتر از استنادات سنتی مقالات علمی را ارائه می‌دهد، اظهار داشت: این شاخص، به میزان تعامل و بازخورد جامعه علمی با پژوهش‌ها و دستاوردهای افراد در فضای مجازی توجه دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان سخنان خود، بر ضرورت برنامه‌ریزی و سازماندهی فعالیت‌ها در راستای اهداف تعیین‌شده تأکید کرد و گفت: با به‌کارگیری هوش مصنوعی و ارتقای دانش و مهارت‌های همکاران، می‌توانیم هویتی نوین برای دانشگاه علوم پزشکی تهران در فضای مجازی خلق کرده و دستاوردهای این مجموعه را به نحو شایسته به جامعه معرفی کنیم.

در ادامه این نشست، همکاران روابط عمومی ستاد مرکزی دانشگاه ابزارهای هوش مصنوعی و کاربرد آن در حوزه روابط عمومی ارائه و بررسی کردند.

  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی
  • کد خبر : 266692
کلمات کلیدی
طاهره رحمان پور
تهیه کننده:

طاهره رحمان پور

تصاویر

تنظیمات قالب