مصاحبه با رویا مجیدی مدیر پرستاری بیمارستان بهرامی درباره کووید 19
با رویا مجیدی مدیر پرستاری بیمارستان بهرامی درباره کووید 19 به گفت و گو نشستیم که در ادامه می خوانید.
چه اقداماتی با شروع بحران کووید 19 برای کارکنان، بیماران و بیمارستان انجام داده اید؟
با شروع بحران کووید 19، نخستین گام دادن آموزش های مورد نیاز بود. که توسط مسئول کنترل عفونت بیمارستان برای پرسنل و بیماران و همراهان بیماران این آموزش ها داده شد. در گام بعدی جلسات به صورت مجازی برگزار شد تا تجمعات به حداقل برسد. در نهایت تمهیداتی صورت گرفت تا نیروهای در معرض خطر، طبق دستورالعمل ها در محیط پرخطر حضور نداشته باشند. از پرسنل مبتلا به کووید 19 حمایت کردیم و پیگیر روند درمانشان بودیم.
در راستای مبارزه با این ویروس چه کاستی های وجود داشت و چه اقداماتی در جهت رفع آنها انجام گرفت؟
در تأمین تجهیزات حفاظت فردی مشکلاتی وجود داشت. تلاش کردیم از تمام ظرفیت های موجود برای رفع این مشکلات استفاده کنیم که خدا راشکر با کمک بیمارستان و خیرین، این مشکلات تا حدودی رفع شد.
با چه بیمارستان هایی و به چه شکل همکاری داشتید؟
با بیمارستان های محب یاس، امیراعلم، و بهارلو، بیمارستان هایی که مرکز درمان بیماران مبتلا به کووید 19 بودند همکاری داشتیم و سعی کردیم در تأمین نیروهای پرستاری با آنها همکاری کنیم.
بهترین و بدترین خاطره شما از بیماری کووید 19 چیست؟
بهترین خاطره من داوطلب شدن پرستارها برای کمک به درمان بیماران مبتلا به این ویروس بود. اینکه بدون هیچ چشمداشتی خودشان را در کنار بیماران و در خدمت جامعه قرار دادند. شیفت های سنگین و پشت سر هم را به امید درمان بیماران تحمل کردند.
بدترین خاطره هم بستری شدن یکی از همکاران ما در بیمارستان مسیح دانشوری بود که در اوایل شروع این بحران، به کووید 19 مبتلا شده بودند.
در پایان اگر نکته ای هست بفرمایید.
به منظور کنترل و پیشگیری از کووید 19 از دم در تا داخل بیمارستان، و تمام بخش های درمانی، تمهیداتی اندیشیده شده تا محیطی سالم و ایمن برای پرسنل و بیماران و همراهان بیماران تأمین شود.
نظر دهید